Hobby-udstillinger

[QUOTE=Ravn;1156291]Johnny, det Kira mener er at når man har tilmeldt sin kat til bedømmelse… Så er der nogen gange også parallel-bedømmelser, som er en måde at uddanne nye dommere på.
Og dém kan man ikke undsige sig. Men det er kun hvis katten allerede er tilmeldt bedømmelse. :)[/QUOTE]

mange tak, der faldt 10 øren, tænk sig, nu kan jeg gå glad i seng idag, for jeg er blevet lidt klogere

Jeg ville tilmelde ham “normalt” og så, hvis han er i råddent humør, trække ham fra bedømmelsen. Så har du muligheden for begge dele, både at få ham til dommer hvis han nu er i fint humør, og lade ham blive i buret hvis det er tydeligt at det er det han vil foretrække.

Og så måske få en anden til at tage ham op til dommeren. Nogle katte er faktisk mere rolige når ikke MOAR eller FAAR er den der står med dem.

Man kan også sagtens gøre opmærksom på at det er kattens første udstilling, de fleste dommere vil være mere tålmodige med en kat de ved ikke har prøvet det før :slight_smile:

Det med dommereksamen og parallelbedømmelse som Kira nævner er for de katte som er til “normal udstilling” med bedømmelser. Er der så parallelbedømmelser og/eller dommereksamen skal katten op en gang ekstra. Men det er langt fra alle udstillinger hvor det er aktuelt :slight_smile: En kat som er tilmeldt Udenfor Bedømmelse skal ikke op til parallelbedømmelser eller eksamen heller :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;1156264]Horsens Dyrskue er 13. og 14.juni, og det kunne være helt hyggeligt hvis vi får lov at komme med igen, selv om det var lidt på feltfod sidste år. Til gengæld fik kattene en ordentlig en på opleveren - vi stod bogstaveligt talt i forreste række ved grisevæddeløbsbanen og kåringspladsen for får, der var max. 5 meter til begge dele :høhø:
VH
Susanne[/QUOTE]

Horsens Dyrskue er fredag og lørdag:? Så landmændene kan holde hviledagen i hu:? :wink:

Rex og Sphynx klubben hobbyudstillingen er som udgangs punkt kun for krøller og nudist racerne :slight_smile:

Hvis han ikke er rigtig tryg og glad for udstillinger hvorfor så ikke lade ham hygge sig derhjemme :slight_smile:

vi har tænkt tanken, men efter i søndags hvor det var mere end tydeligt at han nød opmærksomheden og han hygger sig virkelig når han er afsted. det er kun turen op til dommeren el dvs det at en fremmed “piller” ved ham når han er ude af buret, der er han kun tryg ved far og mor

Ional er jo også stadig i en alder og et sted i sin “udstillingskarriere” hvor han er ved at lære det hele at kende, og så længe han har det godt nede i buret og er tryg der, så er det efter min mening fint at fortsætte med at se om ikke han kan blive helt tryg og tilpas ved det hele :slight_smile:

I dunno :slight_smile: Jeg fandt datoen på hjememsiden http://dyrskue.lro.dk/, så det er ikke fordi jeg som sådan ved noget :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=dkkorat;1156236]Mon ikke det er i weekenden d.14.+15.6.:? :)[/QUOTE]Nej, det kører altid fredag og lørdag, hvor der om fredagen så kommer en masse børn i flere forskellige størrelser og kigger.
Du kan evt. læse mere her: http://dyrskue.lro.dk/ :smiley: Hov, jeg kan se, at Susanne har svaret. Og ja, der var grisevæddeløb på forreste parket.

Her kan man lige se et eksempel på det beskedne “skur”, vi var i sidste år.

Der skal i hvert fald ikke komme nogen og påstå, at vi er krævende :høhø:
VH
Susanne

Kunne man forestille sig en central liste for fremvisninger (både FD-tilsluttede og “uafhængige” som fx Roskilde Dyrskue, fremvisningsdagene i Herning, Horsens Dyrskue, Min Ven Katten, og sikkert flere andre rundt i landet) på fx JYRAKs side:? Det ville være en super service:ok:

Lad os lige vende den engang. Det er ikke umuligt, lad os lige rafle lidt om det :slight_smile:
VH
Susanne