Altså hvis I kan høre nogle skraldgrine i baggrunden, så var det bare Luise og jeg der havde en fest :klapper:
Herovre fra øen vil vi også gerne sige tak for en dejlig dag ![]()
Jools hyggede sig fint - så længe hun ikke kunne se det farlige tv-kamera med udstyr - og fik hilst på nogle flere mennesker end hun allerede kendte. Jeg vandt lidt i rafflet og fik noget dejlig mad, både på stedet og med hjem. Min unge burnabo fik stort set testet alle mine teasere igennem, så nu bør han have styr på, hvad hans mor skal købe til ham på søndag
![]()
Og så skulle hilse tante Brita fra Sander og sige, at han gerne laver babyer med hvem som helst, hvis han kan få lov til at beholde sin nye hule ![]()
![]()
Og eftersom han har riiiiigeligt med huler i forvejen og også fik sig en gammelmandsskammel igår, skal vi lige have styr på fødekassens nye ejer ![]()
[QUOTE=Temple Bar;1310674]Min unge burnabo fik stort set testet alle mine teasere igennem, så nu bør han have styr på, hvad hans mor skal købe til ham på søndag
![]()
[/QUOTE]
Ralf havde simpelthen en FEST med at være burnabo til dig og dine teasere ![]()
Vi havde en skøn dag ![]()
I starten var Rappe liiidt træt af Ralf.
De havde hygget sig sådan i bilen og da vi s fik sat det hele op, så ville han bare tumle og lege! Det passede hende temmelig dårligt, så hun tog den ind under nullerputten - mens jeg og flere andre inkl Mette så måtte underholde Ralf.
Han legede sig gennem sin bedømmelse og blev da også nomineret sammen med en anden fin killing ![]()
Efter at have leget hele formiddagen med alt og alle omkring sig, så faldt han endelig så meget til ro, at han kunne ligge og putte i nullerputten - DET satte Rappe stor pris på, som blev rigtig rigtig glad for den lille brune hovedpude, som hun jo så fik ![]()
Rappe tog sin bedømmelse rigtig fint, men tabte fortjent nominering til en aby, som havde en fest med udstilling.
Rappe kom i stedet tilbage til Ralf og fik slappet godt af igen ![]()
Lidt senere tog Ralf, Ane og jeg en tørn i indgangen - Ralf var i hopla og fjollede rundt og hyggede sig indtil han lige pludselig gik helt kold.
Sådan en killing er bare enten fuld fart eller snorksove ![]()
Ralf tog virkelig røven på mig med resultater ![]()
Først fik han en præmie for at være yngste kat på udstillingen, dernæst blev han nummer 2 ud af 4 killinger på scenen og fik en flot præmie her også.
Og så knagme ikke om møgungen rendte med flest stemmer til Mis Hittekat 2017 ![]()
og det fik han så også en kanon flot præmie for.
Ud over det på billedet, så var der super flotte fodersponsorater fra RC.
Han har bare charmet og leget sig gennem hele dagen. Og hans mentale overskud har smittet så fint af på Rappe, som bare nød at kunne ligge og putte med ham i nullerputten ![]()
De to tror jeg kan gå hen og blive et rigtig godt makkerpar på udstilling, nu hvor hun har opdaget hans putte-egenskaber ![]()
Guld-sengen og hans “Mis Hittekat 2017”-statuette kommer naturligvis med til TICA udstillingen på søndag ![]()
Det er jo hans eneste blære-ting indtil nu, så det skal naturligvis med ![]()
og ja som Mette skriver, så have Ralf lidt af en oplevelse ved at være nabo til alle hendes teasere.
Flere gange fik han sig sneget ud af sturdien og over på bordet, hvor de alle lå og var fristende.
Særligt en kunne han finde hver eneste gang
så der er allerede skrevet en laaaaang ønskeseddel både til næste weekend og til fødselsdag og jul ![]()
I dag er begge katte totalt flade. De glæder sig til vi skal Formel 1 her lige om lidt - så er det nemlig sofatid og ren afslapning ![]()
Tusind tak til Brita og alle medvirkende for at lave sådan en festlig dag. :juhu:Og tak for at I til daglig hjælper katte i nød.![]()
Jeg havde jo fornøjelsen af at bedømme 2/3 af kattene. Det var nogle flotte katte, som vandt.
Der var tempo på. Og nogle gange skulle der træffes en beslutning, så vi kunne blive færdige til tiden. Det blev vi! Næste gang kan der være en anden dommer, som måske træffer en anden beslutning, så i det lange løb vil enhver kat forhåbentlig vederfares retfærdighed.![]()
Jeg gjorde et par interessante iagttagelser:
Den ene var, at de kriterier, jeg endte med at bruge, ligger ret tæt på huskatte standarden. http://www1.fifeweb.org/dnld/std/HCL-HCS.pdf Specielt point-delen. Bortset fra at huskatte generelt skal være harmoniske. Det kan man jo ikke sige om en Maine Coons look eller en Bobtails hale. Men i sådanne situationer må man erstatte “harmonisk” med “dramatisk”.
Den anden var, at jeg måske gjorde mere ud af at løfte kattene og bedømme kroppen, end man er vant til i visse racer. Jeg spekulerede på, om jeg var uretfærdig ved at inddrage et kriterium, som måske var underordnet i nogle racer. Men nu har jeg kigget i et antal standarder. Og kroppen har altså mange point i alle de racer: 20, 25 eller 30 point. Og det der belønnes er muskler og knogler. Selv om der selvfølgelig er store forskelle på kroppens facon.
Sluttelig var det en fornøjelse, at nogle huskatte kunne være med fremme i konkurrencen. De var simpelthen bare flotte huskatte. Så kom bare med flere hittekatte og andre huskatte næste år.![]()
vh
Andreas
Tusind tak til alle ( ingen nævnt ingen glemt)
Poul og jeg har knoklet søndag og mandag med at pille udstillingen ned
så jeg ser først tråden nu. Det har været et stort arbejde og uden Susanne Harbos
papirarbejde og præcise håndtering af tilmeldingerne, dommerfordeling og
burplan var der ikke blevet nogen udstilling
Jeg har været oppe og afleveret en betragtelig sum til
hittekattekontoen på Galten dyreklinik i dag og gemt lidt til den kommende Jyrak udstillings byttepenge
i hittekattestanden
i morgen bliver det sidste gjort i spar og så er min ferie så også slut
onsdag er der hverdag igen
De kommende hittemis og jeg vil gerne takke for alt