Hold-da-helt... fest!

Jeg har lige brugt 2 - TO! døgn på at få genoprettet NOGET :surelog: som Tullen har fået lavet mens jeg vendte ryggen til. Et af mine store grafikprogrammer kørte og jeg skulle bare liiige ud efter en kop the. Så jeg fjernede ikke tastaturet. Big mistake! Et stk. siameser der danser på tasterne var mere end programmet kunne klare…
Da jeg kom tilbage var alt frosset, og da jeg genåbende computeren, kunne programmet ikke åbnes mere. De sidste to døgn har jeg prøvet alt. Tilbageføring via sikkerhedskopi til et tidspunkt, hvor alt fungerede. Geninstallering af programmet helt forfra. Alle præferancer slettet, alle mulige reparationsprogrammer kørt. Lige meget hjalp det. Endelig fik jeg lov at installere programmet på en anden computer, fik konstateret at det virkede dér og fik overført den nyindstallerede-og-fungerende version.
Åbnede på min egen Mac med tilbageholdt åndedræt…
Puuha! Jeg aner stadig ikke hvad der gik galt…
Det er bare et af de programmer jeg bruger mest…

Jøsses, lille kat! Godt jeg elsker dig så højt… :wink:

Og derfor skal I lige se det jeg arbejdede på da det gik galt - og som jeg nu kan arbejde videre på. Det er slet ikke noget særligt, bare en test af øjne og lys og lysreflekser, men - NU er det billede noget særligt! :besvimer: :besvimer: :doh: :dokdok: Jeg tror ikke jeg glemmer at flytte tastaturet lige med det første igen… :pose:

:lol: ja ind i mellem kan de være MEGET glade for vi elsker dem :slight_smile: Der er ingen i hele verden der kan lave rod i en pc som et par små porcelænsagtige siam-poter :tihi:

Det siger du ikke… :slem: :slem:

Underligt nok har hun ikke på noget tidspunkt været billigt til salg :wink: Jeg ved jo godt hvem der egentlig har skylden :pose:
Men imponerende er det. Gad godt vide, hvad der er for en kombination hun har brugt - så jeg kan undgå den :besvimer:

Hold da helt op manner, hvor er det flot det billede…waaaaaaauw, du kan sq det der. Jeg kan ikke engang selv lave mit banner, men måtte have hjælp ( og i øvrigt har jeg ingen af de 2 katte mere, så skal snart have nyt…aaaargh )
Men kanonflot billede i hvert fald.

[QUOTE=Ann R;767414]Det siger du ikke… :slem: :slem:

Underligt nok har hun ikke på noget tidspunkt været billigt til salg :wink: Jeg ved jo godt hvem der egentlig har skylden :pose:
Men imponerende er det. Gad godt vide, hvad der er for en kombination hun har brugt - så jeg kan undgå den :besvimer:[/QUOTE]

Det handler om èt blik fra de øjne og man er bare SOLGT… De kunne være skyld i hvad som helst uden at blive sat til salg :wink:

Vild panik! :yikes: Jeg ville selv panikken hvis jeg “mistede” mine PSP’er! :uha:

Men ak ja, hvad de kære katte ikke kan finde ud af, så let som en leg! :surrender1:

Heldigt du fik det op og kører igen! - Super flot billede! :thumbup:

Tusind tak :slight_smile: Det er bare en test. Jeg er meget bevidst om at øjne og lys er såå vigtigt hvis man prøver at lave portrætter, og det er slet ikke nemt at ramme hverken for meget eller for lidt refleks.

Heldigvis havde jeg alle mine filer et andet sted. Der er rigtig meget arbejde og også penge lagt i det :besvimer: Men det er stadig spooky, for selv om alt har været slettet - så er mine presets der sgi stadig (eller igen?) i programmet. Det kan jeg ikke fatte. Men når nu det kører igen, er det da meget rart :gruble:

For at illustrere det med øjne, lys og reflekser. Jeg prøver at få øjne til at være det “vigtigste”:

Hold-da-helt… FAST, selv Ann… Du er simpelthen så overdrevet talentfuld (yes I know jeg har sagt det før, men kan altså ikke siges for tit) at jeg slet ikke kan få hænderne ned… øjeblik… nix… kan ikke få dem ned. Hvor er det smukt det hele, og hvor er du bare dygtig!!!

haha… mine katte havde nok været i fare for at miste livet en kort stund hvis de havde lavet sådan en stunt hehe :høhø:

Dine billeder tilgengæld, de har de helt sikkert været værd at redde… D*mn de øjne… WAUW !!! I det hele taget synes dine billeder du har vist herinde… topdollar :ok:

Takker - begge to :slight_smile:
Housecoat (hvad hedder du egentlig? Jeg kan da ikke kalde dig badekåbe :lol:) - tusind tak. Jeg synes ikke det helt er på højde med din ros :pose: - men varmer, det gør den alligevel - meget! :kram: Mener endda at vide at grafik er dit erhverv? :besvimer:

Det sidste er rigtig godt. Er det Vue eller Poser? øjnene (det hvide) er en anelse for porcelænsagtige, men hvis det er Vue aner jeg ikke hvordan man retter det. En lille smule subsurface shattering tror jeg vil gi’ det sidste :slight_smile:

Men ellers er de gode begge to. Portrætter er svære at få livagtige men den vinkel du har brugt er rigtig god!

Hvis du går efter photoreal ville jeg rendere med en anelse “dybde-uskarphed”, det gør underværker når det gælder det fotorealistiske har jeg fundet ud af :slight_smile:

Her er et jeg lavede for snart mange år siden hvor jeg synes det er lykkedes helt godt :slight_smile:

Og så… Stygge Tullen! Jeg har også hft katte til at hjælpe mig, men heldigvis ikke i en grad hvor det hele er crashed. Men jeg har lært at gemme ofte :wink:

[QUOTE=Ann R;767487]Takker - begge to :slight_smile:
Housecoat (hvad hedder du egentlig? Jeg kan da ikke kalde dig badekåbe :lol:) - tusind tak. Jeg synes ikke det helt er på højde med din ros :pose: - men varmer, det gør den alligevel - meget! :kram: Mener endda at vide at grafik er dit erhverv? :besvimer:[/QUOTE]

Hej Ann, badekåbe passer nu helt fint på min personlighed, sådan en af go gammeldavs frotte, lidt slidt, måske med blomster på sådan lidt 70’er stil, altid lidt ved siden af normen, kan sagtens glemme at tage tøj på under frakken og stå i nattøj nede i bageren kl.16… Og sidder nu her sammen med jer kl lrt om natten uden at synes klokken er lort om natten…egentlig :slight_smile: Jeg hedder egentlig Maria, opkaldt efter en birolle i en fransk B-film og jeg laver til hverdag tøj… design, freelance, opfindelser og er grafisk to-go girl med hang til quantemekanik og spekulerer over hvorvidt døden ikke er en fejltagelse/misforståelse der eksisterer fordi vi ser det og derfor tror det. Så jo vi er en slags kolleger, og du er mega taletfuld :slight_smile:

Klokken er overhovedet ikke mange endnu :wink:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;767494]Det sidste er rigtig godt. Er det Vue eller Poser? øjnene (det hvide) er en anelse for porcelænsagtige, men hvis det er Vue aner jeg ikke hvordan man retter det. En lille smule subsurface shattering tror jeg vil gi’ det sidste :slight_smile:

Men ellers er de gode begge to. Portrætter er svære at få livagtige men den vinkel du har brugt er rigtig god!

Hvis du går efter photoreal ville jeg rendere med en anelse “dybde-uskarphed”, det gør underværker når det gælder det fotorealistiske har jeg fundet ud af :slight_smile:

Her er et jeg lavede for snart mange år siden hvor jeg synes det er lykkedes helt godt :slight_smile:

Og så… Stygge Tullen! Jeg har også hft katte til at hjælpe mig, men heldigvis ikke i en grad hvor det hele er crashed. Men jeg har lært at gemme ofte ;)[/QUOTE]

WOW trekkie, du kan altså lidt af hvert. Jeg bøjer mig i støvet for dine kunstneriske talenter :slight_smile:

Ann & Trekkie… altså :besvimer:

apropos “hjælp” - da min yngste datter var ehh… lille…babyagtig… lavede hun jævnligt et eller andet stunt hvor min skærm med et klik roterede180grader, suk…:høhø: Er i klar over hvor svært det er at finde ud af at få det fixet tilbage når alt står på hovedet? Og så gentog hun lige tricket med tilpas interval så jeg havde glemt hvad det var jeg skulle gøre for at få min skærm tilbage…

Tak tak :slight_smile: Det er en sjov hobby og ikke alt for svær at starte med. som med alting er det “øvelse gør mester” men jeg har set nybegyndere lave fantastiske ting i Poser :slight_smile:

Ah ja, den kender jeg også nogen der er rendt ind i. Underligt nok er det ikke sket for mig selv, for det er vistnok netop en ret simpel tastekombination.

Her er det mere et spørgsmål om at en eller anden kat har stået med en pote på ctrl og en anden på + eller - så skriften enten er GIGANTISK eller lillebitte… når man kommer tilbage :lol:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;767506]Ah ja, den kender jeg også nogen der er rendt ind i. Underligt nok er det ikke sket for mig selv, for det er vistnok netop en ret simpel tastekombination.

Her er det mere et spørgsmål om at en eller anden kat har stået med en pote på ctrl og en anden på + eller - så skriften enten er GIGANTISK eller lillebitte… når man kommer tilbage :lol:[/QUOTE]

hahaha :yikes::lol:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;767494]Det sidste er rigtig godt. Er det Vue eller Poser? øjnene (det hvide) er en anelse for porcelænsagtige, men hvis det er Vue aner jeg ikke hvordan man retter det. En lille smule subsurface shattering tror jeg vil gi’ det sidste :slight_smile:

Men ellers er de gode begge to. Portrætter er svære at få livagtige men den vinkel du har brugt er rigtig god!

Hvis du går efter photoreal ville jeg rendere med en anelse “dybde-uskarphed”, det gør underværker når det gælder det fotorealistiske har jeg fundet ud af :slight_smile:
[/QUOTE]

Poser Pro 2012.

Det sidste har noget postwork, bl.a. underpaint og lidt, ja netop fremhævelse af hvidt (distortion - har glemt hvad det hedder. Jeg skal vist snart i seng) - fordi jeg ville give det et mere - hm - njah, anderledes præg. Det er sikkert det du synes er porcelænsagtigt. :wink: Dybde er fantastisk - men får det til tage en krig at lave et billede. Så, det gør jeg sjældent, indrømmet. Det KAN i forvejen tage flere dage - og i Vue op til en uge :besvimer:
Det første er ren Poser, med lidt billedoptimering i Apple aperture, men ingen “fikserier” ellers.

Vue ser anderledes ud - tit kan jeg slet ikke se det er de samme figurer! Det er lidt sjovt. Så der laver jeg sjældent portrætter. Mere i denne retning (Det er faktisk de samme to figurer, men med små ændriger i påklædning og stilling.)

Ja, der fik hun mig godt nok ud i tovene lidt, den lille maskede dame. Jeg var tæt på at opgive, og det er vist første gang… :doh:

Ah - jamen selvfølgelig gør du det. :slight_smile: Hedder Maria, altså… Det vidste jeg jo egentlig godt, men jeg kunne bare ikke grave det frem - det må du undskylde :slight_smile:

spekulerer over hvorvidt døden ikke er en fejltagelse/misforståelse der eksisterer fordi vi ser det og derfor tror det.

Besnærende… desværre ser folk altså RET døde ud i den situation… har set en del :frowning:

Depth of Field er faktisk en af de ting der er blevet fantastisk meget hurtigere i PP2012 :slight_smile: - i en grad så man nu faktisk orker at bruge det :slight_smile:

Den her:

er f.eks. ren Poser (PP2012), helt uden postwork (bortset fra rammen og navnet), der er brugt DoF og den tog en times tid at rendere :slight_smile: