Homofil adoption. Hvad er din holdning?

Skal de have lov på lige fod med andre have lov til at adoptere eller er det helt forkert :?

Jeg starter gerne ud.

Jeg tror på at to kvinder eller to mænd, kan være lige så gode forældre som alle andre hetero par . Give dem fuldt ud en lige så god barndom og opvækst…

Jeg sætter lige linket ind fra TV2

http://nyhederne.tv2.dk/article/29215202/?forside

Det ideelle er stadig mor og far og kun vores børn.

Adoption af homoseksuelle er lige så god eller dårlig en løsning som hjem med dine og mine og evt vores børn og evt adopterede børn.

Som vi lever vores liv idag bliver børnene påvirket helt fra små af af forskellige voksne og kan derfor få input til deres udvikling andre steder fra end hos forældrene.

For at få lov at adoptere skal man i forvejen igennem en masse vurderinger, så jeg er helt overbevist om at homoseksuelle som får lov at adoptere vil være super forældre. Ellers kom de ikke igennem nåleøjet.

De homoseksuelle jeg personligt kender ved jeg ville være super forældre, hvis de en dag fik lyst til at blive det.

Jeg tror også på at to mænd eller to kviner kan klare opgaven ligeså fint som “normale” par.

Jeg har en ven som er homoseksuel, han har en kæreste, og et barn fra et tidligere forhold. Altså de klarer det super, såå…
Jah, jeg er ikke så konservativ!

Jeg er helt enig i at homoseksuelle kan være nøjagtig lige så gode forældre som alle andre. Jeg er faktisk slet ikke i tvivl!!

Min bedste veninde er lesbisk, min lillesøster er lesbisk og min bedste kammerat er bøsse.

Men men men… Når man er adopteret, har man bare i forvejen et løst fundament - og man kan risikere at børnene psykisk får problemer senere… Efter mit hovede bør disse børn i de mest “almindelige” familier. En ting er at nogle af dem bliver mobbet/drillet med at de ser anderledes ud… At de er blevet svigtet af deres forældre… Hvis de tilmed skulle drilles med at de også har homoseksuelle forældre… Det synes jeg ikke er en god ide.

Udover det… Groft sagt. Så er de jo ikke mere barnløse end singler (som jeg heller ikke mener skal adoptere).
Ved godt at mange siger man ikke “vælger” at være homoseksuel - men man kan altså ikke både blæse og have mel i munden! :thumbdown:

Men igen: Jeg tror fint ud de kunne være gode forældre. Jeg synes bare man sætter adoptivbørnene i en situation hvor de har en større risiko for psykiske problemer.

Selvfølgelig skal de ha’ lov, lige som de også skal kunne gifte sig i en kirke.

Er det ikke politisk det her?

[ame=“http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=16840”]Kære Kattegale - De Kattegale Debatterer[/ame]

Jeg tror også de kan være lige så gode forældre som “almindelige” forældre.

Når det så er sagt, så synes jeg til enhver tid at det er de børn der bliver adopteret som skal tilgodeses - ikke adoptivforældrene! Derfor skal de forældre, som udvælges på alle måder være de allerbedste og mest optimale for barnet, således at de kan få en god og normal opvækst. Der kan homoseksuelle forældre bare ikke komme ind under, efter min opfattelse. Selvom de kan være nok så gode forældre og sikkert meget bedre end nogle heteroforældre.

Jeg synes barnets behov skal tilgodeses, ikke forældrenes og derfor synes jeg ikke det er rimeligt at de må adoptere på lige vilkår med alle andre… Hånden på hjertet, hvad ville I selv foretrække, hvis I tænker tilbage på jeres barndom? At have en mor og far eller en mor og mor/far og far?

Jeg synes heller ikke de skal kunne blive viet i en kirke - det er nu altså Kristendommens budskab at mennesket blev skabt som mand og kvinde…

Jeg bryder mig ikke meget om diskrimination, uanset om det bunder i religion, hudfarve eller seksuelle præferencer, så ja selvfølgelig skal de kunne adoptere :slight_smile:

Hvis det var meningen, at to kvinder eller to mænd skulle have børn sammen, så havde naturen sørget for at lave dem som hermafroditter, så der ikke var brug for en af det modsatte køn for at producere afkom.

Det er vel også et spørgsmål om, hvorvidt de lande som børnene adopteres fra overhovedet vil lade homoseksuelle adoptere?

Jeg må nok indrømme, at jeg synes at en far og en mor er det mest naturlige, så jeg siger nej til spørgsmålet om adoption.

De skal ikke havde lov til at adopter …

Syntes det er synd for børnene.

jeg har en onkel der er gift med en mand. Denne mand havde 3 børn med fra et alm ægteskab og jeg har set hvordan deres opvækst har været, så klart nej fra min side.

Naturen siger en mor og far. Man ser også i dag hvordan de udvikler sig med savn hvis mor/far ikke er der og jeg tro det savn ville komme …
De ville havde svært ved at forstå hvordan det er .

Jeg syntes at de skal have lov til at adoptere.
De skal jo gennem et nåleøje som alle andre der vil adoptere.
Så de bliver tjekket grundigt før de kan godkendes.
Hilsen Lisbeth

Jeg har ikke noget problem med, at homoseksuelle får lov at adoptere.

Som jeg ser det, har vores familiemønster i forvejen ændret sig meget
gennem de sidste 30-40 år væk fra den traditionelle far-mor-børn-ramme
som det eneste rigtige. Mange vokser op med en enlig forældre, eller
familier brydes op og finder sammen med andre, og der opstår papmødre
og -fædre, bonusbørn og hele og halve søskende.

Med de konservative briller er det nok noget rod, men sådan er udviklingen
gået - sådan ser mange familier ud i dag! Og når homoseksuelle kan leve
som ægtefolk, så kan jeg ikke se, hvorfor de ikke skulle kunne adoptere.

For mig handler det helt overordnet om at kunne give barnet en tryg og
kærlig opvækst, og i mindre grad om hvordan den enkelte familie har valgt
at leve sammen.

Mange børn i verden lever en kummerlig tilværelse, og jeg har rigtig svært
ved at komme med argumenter for, at en adoption af dem til et
homoseksuelt par, der brændende ønsker dem, ikke skulle give dem
fantastiske muligheder i livet - præcis som var de ønsket af heteroseksuelle.

Måske er det naturligt at bo med sin biologiske mor og sin biologiske far, men “naturligt” er - som i så mange spørgsmål - IMO ikke ensbetydende med “det eneste rigtige”. Vi går jo også fra hinanden og skifter partnere konstant. Hvis børn skulle beskyttes imod den slags (det virkelige liv måske :wink: )var der næppe mange som burde have børn. Kernefamilien er ikke det eneste rigtige og børn kan sagtens have et godt og endda meget rigt liv i anderledes sammensatte familier :ok:

Jeg ser intet problem i at homoseksuelle må adoptere på lige fod med alle andre :slight_smile:

Adoption handler i øvrigt aldrig udelukkende om hensynet til et barn. Som når andre par får børn, handler det også om at tilfredsstille et behov, man selv har for at blive forældre - og det uanset hvem man er.

Tja
Alt kan jo gøres mere eller mindre politisk, men jeg har ikke en skjult dagsorden, slet ikke.
Meningen med jeg oprettede denne tråd, det er såmænd bare ren og skær, jeg synes det er interessant at høre hvad andre mener om emnet.

Men vi har forøvrigt “fået lov” igen til at drøfte politik. :høhø:
Det skulle voksne mennesker også nemt håndtere, så længe vi respektere vi hinanden.

Sjovt, hvorfor der ikke er nogen som ville svare på mit spørgsmål…

[quote=Camilla;347292]Jeg tror også de kan være lige så gode forældre som “almindelige” forældre.

Når det så er sagt, så synes jeg til enhver tid at det er de børn der bliver adopteret som skal tilgodeses - ikke adoptivforældrene! Derfor skal de forældre, som udvælges på alle måder være de allerbedste og mest optimale for barnet, således at de kan få en god og normal opvækst. Der kan homoseksuelle forældre bare ikke komme ind under, efter min opfattelse. Selvom de kan være nok så gode forældre og sikkert meget bedre end nogle heteroforældre.

Jeg synes barnets behov skal tilgodeses, ikke forældrenes og derfor synes jeg ikke det er rimeligt at de må adoptere på lige vilkår med alle andre… Hånden på hjertet, hvad ville I selv foretrække, hvis I tænker tilbage på jeres barndom? At have en mor og far eller en mor og mor/far og far?
Hånden på hjertet kan en barndom med forældre af samme køn, ikke skræmme mig. Så længe de rammer er der, for at barnet får en ordentlig barndom.

Jeg synes heller ikke de skal kunne blive viet i en kirke - det er nu altså Kristendommens budskab at mennesket blev skabt som mand og kvinde…[/quote]
Øhh jeg troede alle var lige, for gud :?

Tja, så prøv at læs biblen :høhø: