Hovedudspring fra 2 meters højde!

Mine to små tosser rendte rundt og legede oppe øverst på deres sultan-træ og lille bitte Deep faldt og landede perfekt på hovedet fra 2 meters højde. -what :uha: :blegne:

Han slingrede kort og gned sig om snuden med den ene pote. Jeg FOR over til ham og samlede ham op og nussede ham, og han begyndte at spinde med det samme. :S

Men jeg er hammer bange for om der kan være sket noget. Er der noget jeg skal holde øje med? Nogen advarsel-lamper der skal gå igang hvis han reagere på en speciel måde?

Mvh.

Gry - nu med hjertet HELT oppe i halsen! :besvimer: :rip:

Som regel er de jo ret hårdhudede, så du skal bare holde øje med om han er som han plejer :slight_smile:

Iiih jeg blev bare så P**** hamrende forskrækket! Det gik lige i hjertet, så jeg sprang op med et udbrud.

Han er jo så lille - jeg ved godt at man siger dyrebørn og menneskebørn ikke kommer til skade så slemt som voksne, men jeg har en super livlig fantasi.

Jeg tænker at dyr jo også kan få hjernerystelser - men jeg kan jo for pokker ikke spørge den lille fis om han har det.

Ja nu går der lige pyller-mor i mig for alle pengene kan jeg mærke.

[quote=Gry Gressbakken;301256]Iiih jeg blev bare så P**** hamrende forskrækket! Det gik lige i hjertet, så jeg sprang op med et udbrud.

Han er jo så lille - jeg ved godt at man siger dyrebørn og menneskebørn ikke kommer til skade så slemt som voksne, men jeg har en super livlig fantasi.

Jeg tænker at dyr jo også kan få hjernerystelser - men jeg kan jo for pokker ikke spørge den lille fis om han har det.

Ja nu går der lige pyller-mor i mig for alle pengene kan jeg mærke.[/quote]

Det kan jeg godt forstå. Ville reagere nøjagtig som dig. Efter 20 år som opdrættter af henholdsvis hunde og katte.:S

Håber det lille pus er sig selv.

hilsen
Birthe & co

Selvfølgelig kan han være kommet til skade - derfor du skal observere ham.
Men hvis han leger og spiser som han plejer, tror jeg ikke du har grund til bekymring :slight_smile:

Lige her til aften faldt Gotcha bagover ud af en kurv i deres kradsetre. Hun landede på ryggen (!) med et ordentligt tonk/knas (knaset var fra gulvbrædderne og tonk’et hendes rygsøjle)

Der var jeg godt nok også lige ved at dø af skræk. Men hun spænede selvfølgelig bare videre med det samme.

:besvimer: -engel-surrender

:øhmm:-love

[quote=Vivi_Fletcher;301265]Selvfølgelig kan han være kommet til skade - derfor du skal observere ham.
Men hvis han leger og spiser som han plejer, tror jeg ikke du har grund til bekymring :-)[/quote]

Han har lagt sig til at sove. Jeg ved ikke om jeg skal være bekymret over det eller lettet. Kan huske fra de 2 gange hvor jeg selv havde hjernerystelse at jeg blev vildt træt.

Til gengæld kan jeg også huske noget med svimmelhed og voldsom kvalme, og han har ikke kastet op selvom han har indtaget rejer for små 10 minutter siden.

Da jeg strøg ham blidt over hovedet begyndte han så at spinde. Nu ligger han og sover igen…

Skal jeg holde mig vågen i nat og holde øje med ham?

[quote=Gry Gressbakken;301268]
Skal jeg holde mig vågen i nat og holde øje med ham?[/quote]

Nej, jeg synes du skal tage ham med i seng og putte med ham.
Men tvivler på en kat med hjernerystelse ville begynde at spise :slight_smile:

Det lyder dramatisk!
Det er lige præcis derfor, at jeg sørger for, at en af mine får sit sundhedstjek på Landbohøjskolen/Institut for mindre husdyrs sygdomme/KVL/LIFE/Institut for biovidenskab så’n ca hvert andet år.

Så står jeg nemlig i deres kunde-kartotek.
Dvs., så har jeg adgang til deres døgn-skadestue.

Man skal bare ringe først.
Indrømmet, jeg har aldrig haft brug for dem, 7-9-13, men jeg har ulige mere fidus til dem end det herostratisk berømte sted i Valby.

(PS: Herostratisk berømt (nedsættende betegnelse) kommer af, at Herostratos, denne katastrofe-katalysator, var den, der satte ild til det legendariske bibliotek i Alexandria, way back i Antiken. Den katastrofe var så markant, at dens årsags navn lever gennem århundreder og årtusinder…).

Næste gang, du skal have sundhedstjekket en af de 3, så book tid på KVL/LIFE. Så er du godt hjulpet på kort afstand :ok:

Jeg ville nok bare (som Vivi også siger) observere ham og tage ham med ind i seng.

For et halvt år siden lavede Flykra et lignende “stunt”. Hun lå og rullede rundt på en hylde helt oppe under loftet, pludselig ruller hun for langt og ud over kanten og 2 meter ned på et lavt bord. Hun lander ikke helt på benene, men lidt på siden. Tøsen sætter sig op, lægger hovedet på skrå og “siger” Miv? …og løb så ellers videre for at lege :øhmm:

Så, så længe han leger og spiser og ellers opfører sig normalt, så ville jeg ikke være bekymret :slight_smile:

Nu holder jeg lige øje med om han spiser eller drikker eller går på bakke - han spiste nogle rejer før han faldt og efter da har han været forholdsvis inaktiv.

Jeg fik lige slugt mit hjerte igen og den der insprøjtning af adrenalin er så småt ved at fordampe fra min krop igen så jeg kan hysse mig ned.

Han er jo min lille baby.

Nu har jeg lige givet dem natmad i form af vådmad - alle 3 sprang straks til og hoppede og dansede og pev til jeg havde stillet tallerkenen på gulvet.

Så der er nok ikke sket noget, andet end at Cheops og Deep lige fik skræmt livet af mig Gg

Kan godt forstå du fik et chok… Ville godt nok også havde fået chok…

Det godt og høre han spiser og virker til ikke havde slået sig…:slight_smile:

I sidste instans - hvis det går helt galt i nat - så er der nødløsningen Mobildyrlægen Manu på
28 92 26 94
Måske ikke en top-ekspert, men en mulighed ved behov for hurtig udrykning.
Desværre har jeg ingen erfaring med så hovedkuls racer at dele ud af :slight_smile:

[quote=MiSi;301306]I sidste instans - hvis det går helt galt i nat - så er der nødløsningen Mobildyrlægen Manu på
28 92 26 94[/quote]

Er han en slags “kørende-dyrlæge” eller hvad? skulle måske gemme nummeret på min mobil, man ved aldrig :frowning:

[quote=MiSi;301306]I sidste instans - hvis det går helt galt i nat - så er der nødløsningen Mobildyrlægen Manu på
28 92 26 94
Måske ikke en top-ekspert, men en mulighed ved behov for hurtig udrykning.
Desværre har jeg ingen erfaring med så hovedkuls racer at dele ud af :)[/quote]

Jeg mener, det er denne klinik på Frederiksberg http://www.mobildyrlaege.dk/index.htm - ejeren hedder Manouchehr Dabbagh-Dilmaghani.

Som sagt, jeg har ingen erfaringer med ham, men det har Annie DK-Thomani bl. a.

Selv prøver jeg bare på at være dækket ind “just in case” :slight_smile:

Jeg har også haft Jako der skvattede fra øverste til nederste hylde i et kradsetræ da han var et lille års tid. Jeg blev også noget forskrækket (vågnede ved det), men heldigvis rendte han da bare videre i leg og undersøgelse viste ikke noget ved ham…

Senere opdagede jeg så at hylden i kradsetræet var knækket midt over ved faldet! Så han må have slået sig noget alligevel - heldigvis er der i da ½ år efter stadig intet :slight_smile:

Jeg sidder og føler mig lidt kold, for jeg må indrømme, at Sophie laver det stunt tit herhjemme plus kaster sig op til gæster - halvvejs, hun hamrer nemlig hovedet ind i bordkanten på vejen og ryger ned. Det er ikke noget jeg giver helt vild opmærksomhed…

Jeg holder bare øje med hende som jeg altid gør med mine dyr - er de syge så handler jeg, Er de ikke, så tager jeg det roligt.

Men jeg har også set en del efterhånden. Måske det er årsagen? Og erfaret at panik aldrig hjælper i den slags situationer. Derfor har jeg øvet mig på at bevare roen og gå i panik bagefter:-)

Håber bettenus er okay da

MVH

Jeg tror egentlig at min Victoria har gjort det samme mange gange som lille, det var blot ikke i højden men i længden :høhø:

Hun suste altid efter Sophie som så hoppede op på køkkenbordet, men den lille hamrede hovedet ind i skabslågen.

Det kan da være derfor hun er blevet så fladsnudet :høhø: