Hr. og Fru Løvehjerte

https://www.instagram.com/p/CfG5PAPIDGG/
#plantegnasker :rolleyes2:

4 Synes om

Hvad mon Leo og hidsigproppen synes om prydgræs? :gruble:
Aldi har sat prisen ned og jeg købte to af denne: Prydgræs (Uncinia Rubra 'Everflame') … helt uden tanker om kaniner i købsøjeblikket :ups:
Købte også en duftende rose, men den er lav i væksten, så den VED jeg ikke overlever i kanin-højde …

2 Synes om

Altså vores prydgræs bliver pænt holdt i 15-20 cm højde… Så jeg tvivler på kaniner kan lade det være :tihi:

1 Synes om

https://www.instagram.com/p/Cfv-jxBIEmQ/

6 Synes om

Hvordan går det med tunnellen?

Med venlig hilsen

1 Synes om

Hvis der dukker to sorte kaniner op på din matrikel, er den blevet lige lang nok … :sunglasses:

10 Synes om

Kaninerne lider i varmen … Hidsigproppen er ikke lige så påvirket som Leo er, men han har det virkelig varmt.
Jeg har stillet spande med koldt vand stratetiske steder i haven, hvor der er skygge og hvor de plejer at søge hen … overvejede et kort øjeblik at lade være med at lukke dem ud i haven, for det er nemmere at afkøle et begrænset område, end hele den indhegnede have :hot_face:

6 Synes om

Som jeg skrev i denne tråd Kodakmoments er Alma stukket af fra haven :flushed:
Selv om jeg har været opmærksom på hendes tunnelarbejde og har forpurret hendes planer gang på gang, lykkedes det hende i går aftes at komme ud på den anden side af indhegningen.
Hun hader mig, så jeg kan ikke bare samle hende op, men jeg var SÅ tæt på at lykkes med det i går … men så smuttede hun ml. fingrene på mig og er ikke set siden.
Jeg har været rundt for at kigge i haver og snakke med naboer, så nu ved de nærmeste at hvis de ser en lille sort kanin hoppe rundt, hører hun til her hos mig … og Leo :rabbit2:
Da kaniner ikke kan lide varme, håbede jeg hun måske kom frem nu hvor det er blevet lidt køligere, men jeg har stadig ikke set noget til hende :neutral_face:
Jeg håber at få hende tilbage (trods hendes hidsige temperament), men er også klar over, det muligvis ikke kommer til at ske :pleading_face:
Knipsede tilfældigt dette fine billede af hende i går, sidste gang jeg så hende inde i haven:

8 Synes om

:kram:

Og masser af :kryds: for Alma er hurtigt hjemme igen

Med venlig hilsen

2 Synes om

Håber Hidsige Alma snart vender hjem igen :kryds:

1 Synes om

Det var da trist læsning, håber du finder hende og krydser fingre for det :kryds:

1 Synes om

:kryds: for Alma kommer hjem.

1 Synes om

Har du se Alma

Med venlig hilsen

1 Synes om

Desværre … :neutral_face:

1 Synes om

@galath Jeg svarer her på din kommentar fra den anden tråd …
Min erfaring fra tidligere kaniner er, at de bliver i området … jeg havde på et tidspunkt en anden egenrådig genbrugs-hunkanin som brød ud fra en løbegård, hun var på fri fod en uges tid, hvor hun rendte rundt i nabohaverne og jeg så hende mere eller mindre hver dag … :venter:
En hankanin som fik lov til at rende frit, blev hjemme … men ingen af dem var en hermelin, det er muligt de har en anden tilknytning til deres hjem og artsfæller
Jeg kan ikke helt regne ud, om Leo er ked af det, eller om det bare er varmen … men han hænger lidt med hovedet i går og i dag :flushed:

5 Synes om

Uf… skriv evt også på diverse lokale facebook grupper om at hun er løs…

Lån evt en kattefælde eller lign af dyrlægen :slight_smile:

Er hun øremærket?

1 Synes om

Jeg er ikke på facebook … men jeg har efterhånden snakket med en del af naboerne, så de ved hvor hun hører til, hvis hun bliver set.
Nej, hun er ikke øremærket …

4 Synes om

Hvordan går det? Er hun kommet hjem?

2 Synes om

Nej … jeg skal nok opdatere her i tråden, når og hvis, der er noget at fortælle

5 Synes om

Det er længe siden jeg har skrevet her, lysten forsvandt lidt, sammen med Alma … :worried:
Men Leo lever og ser ud til at have det godt … måske får han en ny veninde, måske ikke … der sidder flere kandidater ude på internatet lige nu https://www.dyrenesbeskyttelse.dk/adopter-et-dyr?internat=BCHN-6VJC5Y … men der mangler overskud på både bankkontoen og den mentale :rolleyes2:
Blæsten i går har lavet ravage og flået lågen til kaninrummet af hængslerne …

Men Leo har det heldigvis godt og springer rundt i haven …

20 Synes om