Hr. og Fru Løvehjerte

Lyder til at kanin-indhegninger skal sikres i lige så høj grad som katte-indhegninger - bare i hver sin ende…
Graver hun sig “bare” under hegnet, eller ligefrem gange…?

3 Synes om

Jeg havde slet ikke opdaget noget gravearbejde, før i går, da hun var væk …
Det var ‘‘bare’’ et hul under hegnet … det var det samme med Alma, som jo aldrig blev set igen :face_holding_back_tears:
Men Bister, den kanin jeg overtog fra Andrea, hun gravede dybe tunneler … og endte med at blive begravet i den sidste af dem :muhaha: … dog ikke af den grund :ups:
Jorden er for hård og for meget beplantning (som kaninerne dog prøver at hjælpe mig af med … :+1:) rundt om, til at grave ned og sætte net ned under jordoverfladen … jeg har tænkt over et par løsninger, skal bare blive enig med mig selv om, hvad jeg går med … :gruble:

4 Synes om

Vi gravede net ned om drivhuset mod muldvarpe - det var næppe lykkedes uden minigraveren, så det kan jeg sgu’ godt forstå du ikke kaster dig ud i om hele haven! :face_with_raised_eyebrow::disappointed_relieved:

5 Synes om

Rema1000 har billige planter i denne uge og jeg købte to slags i dag … en staude og en blomstrende busk.
Stillede dem ned på jorden til kaninerne for at se, om de var en gourmetmiddag, i deres øjne.
Lissi kastede sig over stauden (Trævlekrone) med det samme, mens busken (Myrtemælkurt) blev snuset til, men ikke gnasket i :ok:
Så jeg overvejer at den kan erstatte denne busk, som åbenbart smager rigtig godt:

Den burde stå med duftende hvide blomster lige nu … :rolleyes2:

11 Synes om

Projekt kaninsikring er gået i gang …
Det er hårdere og tager derfor længere tid, end hvad jeg havde forestillet mig :flushed:
Det nemmeste ville være, at bruge patentbånd og skruer til at hæfte hønsenettet på de brædder der går hele vejen rundt, nede ved jorden … men fordi det projekt er en udgift jeg ikke lige havde budgetteret med (og fordi jeg fandt en pakke kramper i PlusButikken til en 10’er) har jeg besluttet at banke nettet fast med kramper og det er hårdt. Men samtidig kan jeg konstatere, at de brædder er lige så f*cking hårde at banke kramper i, som for 10 år siden og det er jo positivt, at de ikke er begyndt at mørne :ok:
Men, som sagt … jeg hæfter nettet på brædderne og så bukker jeg nettet dobbelt (rullen er 60 cm. bred) og hæfter det ned på jordoverfladen med pløkker, jeg selv laver af galvaniseret ståltråd. Det er meningen at dække af med træflis til sidst … mest for min skyld, så ikke jeg skal kigge på det net hele tiden :rolleyes2:
Lidt billeder:

Lissi tjekker, om det kan være rigtigt, jeg har dækket hendes hul med net …

“Kom og se Leo … kom og se hvad hun har lavet” :fearful:

Jeg nåede kun halvdelen af den side, men stedet hvor hun gik igennem er sikret nu :ok:

16 Synes om

Så hårdt at jeg har sovet 12 timer
Hvad Lissi har brugt de 12 timer til?
Tjah …

I den modsatte side af haven … Jeg giver op!

7 Synes om

Håber du har sovet rigtig god :blush:
Åh det er så ikke så hårdt for hende :wink: :laughing: må sige, sikke en iver hun ligger i arbejdet :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kan godt forstå du giver op, svært og komme foran

2 Synes om

Hun er forhåbentlig stadig i haven :open_mouth:

2 Synes om

Nope …
Først kunne jeg ikke finde nogen af dem og troede, Leo havde ledsaget hende på udgang … men så fandt jeg ham heldigvis bag en busk.
Leo er sådan en god kaninus :smiling_face_with_three_hearts:

6 Synes om

Ved ikke om det kunne være en løsning, men kunne man sætte spyd ned med så lidt mellemrum at en kanin ikke kan komme igennem? Tænker det er lettere at få i jorden, end at skulle grave hegn ned. Jeg har så ingen ide om hvilke slags spyd, anden end metal vel vil holde længst, og så er der jo lige det med hvad det vil koste.

4 Synes om

Så skal de stå helt tæt og jeg har ikke penge til +30 meter spyd … men en god idé :ok:

3 Synes om

Nej tænkte nok ideen var bedst på ideplan, og ikke i den virkelig verden hvor man ikke er lavet af penge og overskud.

4 Synes om

Hmm det må kunne trylles på en måde, du siger spyd, jeg kan ikke lige se for mig hvordan de holder hende inde

Er det bare jern stykker du kan bruge som spyd, ?

1 Synes om

Det kan jeg sådan set godt forstå…
Hvordan havde opdrætteren dem gående?

2 Synes om

Havde jeg været klog af skade, havde jeg sikret haven inden jeg hentede Lissi … men jeg satsede på, det ikke ville ske igen :kryds:
Dumt!

2 Synes om

Hankaninerne er fritløbere, hunnerne er i græsningsbure ovenpå jorden …

2 Synes om

Det er altid nemt og være bagklog
:kram:

3 Synes om

Træspyd ville vel også kunne gøre det, hvis men behandlede dem med noget træinprægnering inden man bankede dem i jorden …
Men ellers tænker jeg hegnspæle, skåret i ½ … men de er jo ikke ret tykke, så der skulle en BEEP masse til, for at dække omkredsen af indhegningen :surrender:

3 Synes om

Hvor dybt ville de skulle gå ned, for at kunne holde sådan en hunkanin inde, har du en ide om det?

2 Synes om

Strengt taget, så man danner et hegn af pæle, bare nede i jorden i stedet for ovenpå jorden.

2 Synes om