Hr. og Fru Løvehjerte

Har du overvejet at få hende neutraliseret, for at se om det kan hjælpe?

4 Synes om

Det har jeg ikke råd til, desværre :roll_eyes:
Derfor ville jeg gerne have købt en hunkanin fra et internat, men der var kun hankaniner på de internater, jeg havde mulighed for at besøge …

3 Synes om

Nu håber jeg ikke at jeg træder dig over tæerne, men hvis nu vi på kattegale samlede ind til hjælp, ville du så tage imod det? Jeg kan selvfølgelig ikke tale for andre her inde, men jeg vil personlig gerne give en smule til det. Jeg er godt klar over, at det måske ikke ville kunne samle hele beløbet, men måske starten på en opsparing til det. Hvad siger du? Og hvad siger I andre, er der andre der vil være med på den ide? :smil:

7 Synes om

Det koster næsten 3000,- at få en kanin steriliseret hos min dyrlæge :besvimer:

2024-07-09

Det er mange penge at samle ind … :surrender:

1 Synes om

Det er jo chokerende og ren tyveri med de priser :face_with_symbols_over_mouth:

Lidt højere end det jeg googlede det til, før jeg skrev, og jeg ved godt det ikke er det samme som at samle en til en bårebuket og ting vi ellers har samlet ind til, men er det ikke et forsøg værd?

4 Synes om

Jeg har fuld forståelse for det økonomiske aspekt. Det var blot en tanke…

4 Synes om

Jeg ved ikke, hvor besværligt det er at sterilisere en kanin, men tænker ikke det er et større arbejde, end med en hunkilling på 12 uger … :gruble:
Jeg har overværet kastration af hankaniner og ved hvor lille et indgreb det er, så kan ikke forstå den høje pris for det …

3 Synes om

Bedøvelse til kaniner er virkelig svært, og en balancegang. Der ryger virkelig mange kaniner på den konto, desværre.

3 Synes om

Ok, det var jeg ikke klar over …
Har dog fået kastreret hankaniner tidligere (20-25 år siden), både med lokalbedøvelse og i narkose og det var ikke fordi narkosen var SÅ meget dyrere …

2 Synes om

Det er noget med at grænsen mellem at bedøvelsen virker og at det bliver til overdosis er ekstremt lille.

3 Synes om

Det er ikke fordi, jeg ikke vil tage imod :blomst: … det er bare mange penge at ‘‘bede om’’ :flushed:
Jeg har kigget hjemmesider hos de nærliggende dyrlæger og enten har de ikke priser online og flere steder bliver kaniner slet ikke nævnt, så jeg er nødt til at ringe og høre dem ad.
Hjemmedyrlægen jeg har fået til at komme her til aflivning og vaccinering, er på barsel i øjeblikket, men vender tilbage sensommer/efterår … hun er dog ikke specielt billig, så tænker hendes evt. pris er i samme leje.
Fandt lige pris hos den dyrlæge der kommer hos både Inges Kattehjem i Næstved og på internatet i Sandved/Fuglebjerg (hvor Leo og Dimmalimm er fra) … hun er en anelse billigere, end Næstved Dyreklinik …

4 Synes om

Men strengt taget er det hellere ikke dig der beder om dem, det er mig der har foreslået det. Men jeg kan godt følge dig, og jeg kan jo på ingen måde hellere sige at vi kan samle så mange penge, men måske bare starten på en opsparing til det, ville kunne hjælpe? For jeg ville selv være dybt frustreret over at være i din situation, derfor vil jeg gerne hjælpe hvis jeg kan. :hjerte:

5 Synes om

Til noget helt andet … jeg har indført et nogetfornoget princip … når kaninerne får korn i madskålen, nusser jeg Leo :ok:
Forhåbentlig synes han det er lidt rart og mit håb er, han med tiden måske opsøger det selv :kryds:

Men tror jeg er temmelig langt fra, at kunne gøre det samme med Lissi …

13 Synes om

Problemet med kaniner er at de er så dårlige til at være i narkose at der skal bruges en anden slags, det er derfor det er dyre :slight_smile:

4 Synes om

Jeg giver i hvert fald gerne lidt til det, hvis det kan hjælpe. :blush:

6 Synes om

Me too! :+1:

6 Synes om

Jeg giver også gerne en skærv :wink: eller to.

3 Synes om

Jamen er det noget med at vi får et mobile pay nr eller lignende at overføre til? Man kan fx lave en box på mobile pay?

3 Synes om

Vi har ikke alle MobilePay

4 Synes om