Hun er gået i løb 7 uger inde i hendes drægtighed

Ja jeg tror også jeg vælger ikke at sætte mine forventninger for højt, Nu må det bare snart gerne være hendes termin så jeg kan se om hun er med killinger eller om hun snyder mig.
Ellers må hun jo bare ud og date ham igen, der er heller ikke killinger efter ham, så ved jo ikke om han kan lave killinger, eller om Sasha kan (det er første gang for dem begge to)

Du burde kunne mærke liv nu, hvis hun er med killinger :slight_smile:

Jeg tror godt nok det har været falsk drægtighed. Hun er simpelthen så aktiv at man skulle tro det var løgn.
Nå det er jo ikke noget at gøre ved, der er jo ikke andet for end at prøve igen. Men skal jeg vælge den samme han?

Hvis hun kun får en enkelt eller to, kan hun godt være ret aktiv, selvom hun er drægtig. Jeg ville vente.

Min hunkat som fik 8 killing, hun var super aktiv lige ind til sidste uge før fødslen, det at hun havde så mange babyer afholdt hende altså ikke fra at lege lidt med de andre voksne :slight_smile:

Jeg har da også tænkt mig at vente og lade hende gå tiden ud. Jeg kan da ikke sende hende til parring nu.
Jeg bliver da også ved med at fodre hende med killingefoder.
Men jeg synes ikke jeg kan mærke liv i maven på hende :slight_smile:

Jeg har også haft, hvor jeg har været meget i tvivl, og der kom kun en. Jeg kunne først mærke liv et par dage inden fødslen :slight_smile:

Jeg har ganske vist ikke anstrengt mig synderligt, men jeg gamle, garvede rotte har da oplevet flere gange slet ikke at kunne mærke liv før fødslen.

Og hvad angår aktivitet, så har jeg flere gange gispet, når jeg så en vordende kattemor klatre rundt i træerne og hoppe ned fra et højt skab med en tromletyk mave.

Jeg har altid kunnet mærke liv…også selvom der kun var én.

For mig er den store aktivitet og manglende liv egentlig heller ikke det mest påfaldende - men kombineret med en kat, der er i løbetid (hvad jeg har læst om de kan flere gange, men aldrig har hørt om det fra nogle, der har oplevet det selv), tror jeg ikke på der er noget i hende.

[QUOTE=Mega;862903]
Og hvad angår aktivitet, så har jeg flere gange gispet, når jeg så en vordende kattemor klatre rundt i træerne og hoppe ned fra et højt skab med en tromletyk mave.[/QUOTE]

Jep, Athea havde også et udbrudsforsøg fra den indhegnede have sådan lige 12 timer inden hun fødte 5 fine killinger :tihi:

Nej jeg tror heller ikke på det mere. Hun var godt nok kun i løb i 2 dage (hun plejer at være meget punktlig med hendes løb og er typisk 6 dage)
Men der er jo ikke andet for at vente. Kunne også tage til dyrlægen for at få hende scannet, men synes ikke der er grund til at stresse hende unødvendigt med sådan en tur, hvis der nu skulle være liv i maven på hende.:?
Så jeg lader fødekassen stå og fortsætter med at fodre med killingefoder.

Opdatere lige når tiden er kommet til hendes termin, om der kom killinger eller om hun bare er en værre snydepels :slight_smile:
:hjerte:

Jeg havde en hunkat der 3 timer før hun fødte sad i toppen af blodbøgen…6 meter oppe. Gyyys

Ja nemlig ja, de katte der! :uha:

Jeg har så oplevet et par hunkatte der var tydeligt drægtige og som ikke bare kom i løbetid men blev parret ( uden at de blev drægtige med et nyt kuld).
Jeg har også haft en hunkat der var rund som en tønde, med hvad der senere viste sig være 5 killinger - løbe oppe på et 2 meter højt hegn med mig
nedenfor med en frakke for at forsøge at være klar til at opfange hende hvis hun skulle falde :klapper: det gjorde hun ikke. Men hun gik i fødsel samme aften :høhø:

Hunkattens aktivitet er ikke altid påvirket af deres drægtighed.

Jeg har også haft kuld hvor jeg ikke kunne mærke liv.

Var det min hunkat ville jeg vente til næste løbetid. I sær fordi en 2 dages løbetid virker meget kort på mig og dermed ikke “korrekt”.

Om du skal bruge samme hankat - ja, hvis han ellers har givet kuld så kan det jo lige så godt være hunkatten der skal “løbes igang”. Det er der hunkatte der skal - hvorfor ved jeg ikke.

Held og lykke med det.

[QUOTE=Teresa Guldager;864446]Jeg har så oplevet et par hunkatte der var tydeligt drægtige og som ikke bare kom i løbetid men blev parret ( uden at de blev drægtige med et nyt kuld).
Jeg har også haft en hunkat der var rund som en tønde, med hvad der senere viste sig være 5 killinger - løbe oppe på et 2 meter højt hegn med mig
nedenfor med en frakke for at forsøge at være klar til at opfange hende hvis hun skulle falde :klapper: det gjorde hun ikke. Men hun gik i fødsel samme aften :høhø:

Hunkattens aktivitet er ikke altid påvirket af deres drægtighed.

Jeg har også haft kuld hvor jeg ikke kunne mærke liv.

Var det min hunkat ville jeg vente til næste løbetid. I sær fordi en 2 dages løbetid virker meget kort på mig og dermed ikke “korrekt”.

Om du skal bruge samme hankat - ja, hvis han ellers har givet kuld så kan det jo lige så godt være hunkatten der skal “løbes igang”. Det er der hunkatte der skal - hvorfor ved jeg ikke.

Held og lykke med det.[/QUOTE]

Jeg venter også til tiden af gået. Jeg kunne ikke finde på at få hende parret nu, jeg ved jo ikke om hun er med killinger. Jeg kan godt nok ikke mærke liv i maven på hende, men det kan jo også være svært hvis der fx. kun er en derinde :slight_smile:

Hankatten hun er parret med har aldrig lavet killinger, men hvis hun ikke kommer med killinger, bliver hun parret med Baloo igen. Synes han er så flot og er sikker på der vil komme nogle super killinger ud af det.

Der er kun lidt over en uge til hun har termin, så glæder mig til at se hvad der sker. Hun er begyndt at slæbe lege bamser og den store killing ind i fødekassen, for at passe dem, så der er jo stadig tydelige tegn på drægtighed.
Det er bare typisk hun ikke viser et mere “normalt” forløb, dette er mit første kuld killinger. Jeg er lige startet opdræt op.:høhø:

Sidste gang min Isis blev parret, gik hun også i løb nogenlunde samme tid som din. Jeg kunne heller ikke mærke liv, men hun var heller ikke så stor. Og da hankatten var meget ung, tænkte jeg der nok kun var en. Da hun nåede termin, gik vandet og hun så ud til at have svage veer. Men der kom ingen killinger. Hun kom på operationsbordet, og i stedet for killinger, var hun fyldt med vandcyster. Der havde været 5-6 killinger, kunne dyrlægen se, men de var gået til, og var næsten blevet absorberet igen. Livmoderen stod ikke til at redde, men jeg havde allerede besluttet at hun skulle kastreres, da det var hendes andet kejsersnit. Men mon ikke den slags høre til sjældenhederne.

Puha det lyder da ikke så godt. Håber da ikke min Sasha har gang i sådan et nummer. Det vil jeg da være ked af.

Hvis der ikke er killinger - så må du jo til den igen…
Hvornår har hun termin?

Det har hun den 9-11/6 så om en uge regner jeg med.