Hunden æder kattene

Nu ved jeg ikke hvor i landet du kommer fra Natascha men den hundetræner du går hos er ikke 2 kroner hver hvis han anbefaler dig at bide hvalpen… jeg kan simpelthen blive flintrende arrig når jeg læser den slags.

Find en ordentlig hundetræner der har forstand på hunde og hundeadfærd og ikke en eller anden selvlært klovn der tilsyneladende ikke ved hvad vedkommende taler om.

Her er i hvertfald nogle som har lært om hunde og hundeadfærd http://www.etgladhundeliv.dk/default.as … HUNDESKOLE håber nogle af dem bor i nærheden men ellers skriv så skal jeg prøve og se om jeg kan finde nogen i nærheden af hvor du bor.

altid og ros ham især med sød lys stemme - så han ikke er i tvivl om at du er i godt humør og at han har gjort noget rigtigt… efter lidt tid vil du kunne rose ved stemmen alene - uden godbidderne :slight_smile:

hvilken hundetræner foreslår i øvrigt at bide sin hund ??? - pervers ide :frowning:

der er mange der ikke kan lide metoden med mundvigene - men når man er nået til et punkt hvor hunden løber om hjørner med en - så skal der ske noget NU - og så er den fine indlæringsmetode ikke helt hurtig nok - så skal der etableres et hieraki pr omgående - kan kun gå for langsomt… kattene kan jo ikke vente på at ja/nej øvelserne giver pote… der er også blandede meninger om det med øjenkontakten - jeg har aldrig oplevet den ikke virkede… og selvfølgelig kan der være forskel på reaktionerne - jeg har bare aldrig selv set det endnu…

når hieraktiet er etableret og der ikke er nogen tvivl om hvem der bestemmer - så stemmer jeg klart også for øvelser der forstærker dels båndet mellem hund og fører og selvfølgelig også forståelse af kommandoer - som fx ja/nej øvelserne… og stortsert enhver anden form for træning.

som Tina rigtigt skriver - så skal du træne med hvalpen hver dag - og du vil ret hurtigt kunne se fremskridt hvis du har etabeleret hierakiet … normalt vil hunde være meget ivrige efter at please deres fører - og det hjælper afsindigt på træningen…

så gå på med krum hals - og vær ikke bange for at han piver… selvfølgelig skal han ikke gå rundt og være ulykkelig for du må aldrig glemme at rose meget når han gør det rette… men den kombination skulle i al erfaring give en både glad, lydig og meget harmonisk vuffi :slight_smile:

-kramer

Jeg forstår godt den med mundvigende, synes ikke den er off-limits. Men “giv den nu en speciel plads”, dvs. brug den ikke til dagligt. Så risikerer du at udvande den, lissom det er gået med “nej” (- sorry, men det er sådan jeg tolker det du fortæller).

Den kræver at man stopper med at holde hunden fast i tide, men alligevel længe nok til at den forstår at det er en helt helt speciel situation. Jeg tror ikke den skal bruges til hverdag, eller som daglig opdragelse.

PS: og det med lys og mørk stemme, som Miss T skriver, er super effektivt, det trick kan gøre underværker, godt råd! -thumbs

Det er en samojede hvalp.

Altså det er ski svært at vide hvad man skal når den ene siger det ene og den anden det andet.

Min træner er fra Politihundeforeningen…

Umiddelbart tror jeg ikke der er andre trænere her i nærheden.

Hvor ligger Bandholm?

Har du set på linket om der er? Ellers synes jeg da at Tina’s tilbud om at hjælpe med at finde en lyder godt? :slight_smile:

Hvor ligger Bandholm?[/quote]

Ved siden af Maribo, på lolland.

Ja jeg har kigget linket. Der var ingen hernede af.

Nat - øv, det var da en skam.

Har du bil ?

jeg ville godt nok køre langt for at få den rigtige træner til min hund og jeg… Ellers kan det kalrt anbefales at du finder en træner / adfærdspsykolog der vil køre til dig og betale det ekstra…selvom det måske så ikke bliver en gang om ugen - hvis det er pga prisen- er det LANGT bedre givet ud, fremfor en forkert hundetræner…og ja politihundetrænere giver jeg ikke fem flade for når hunden skal være ganske alm. brugs/familie hund -mai

Held og lykke -thumbs
Charlotte

[quote=“Yooncoon”]

Har du bil ?

jeg ville godt nok køre langt for at få den rigtige træner til min hund og jeg… Ellers kan det kalrt anbefales at du finder en træner / adfærdspsykolog der vil køre til dig og betale det ekstra…selvom det måske så ikke bliver en gang om ugen - hvis det er pga prisen- er det LANGT bedre givet ud, fremfor en forkert hundetræner…og ja politihundetrænere giver jeg ikke fem flade for når hunden skal være ganske alm. brugs/familie hund -mai

Held og lykke -thumbs
Charlotte[/quote]

Nej jeg har ikke bil. Jeg kommer rundt via offentlige transport. Derfor var det dejligt at det jo lå så tæt på mig.

super tilføjelse - det havde jeg ikke fået skrevet…

tricket med mundvigende er udelukkende til når noget virkelig skal slåes fast med 7 tommer søm - ikke til almindelige forseelser som hvis den bider i ting eller hiver i dine bukser…

det er til når tingene brænder på og det er meget meget vigtigt at slippe såsnart den overgiver sig…

men prøv da at spørge inde på Hundegalleri - der er da med sikkerhed nogen der kan henvise dig til hvalpetræningskursus på lolland…

http://dchmaribo.homepage.dk/

fandt DCH i Maribo -thumbs

Hvad er dch? :slight_smile:

Han er 11 uger gammel. Han fatter ikke et nej… Desværre… For han bider nemlig os, os.[/quote]
Åh sorry ser først nu hvor ung han er. Han er jo bare en lille toddler.

Kan se de der DCH har et kursus som hedder “Hvalpemotivation”, det lyder da fint. (Men jeg kender dem ellers slet ikke. -engel

http://www.dch-danmark.dk/

Her er link til hovedorganisationen -thumbs

Det er dem jeg allerede går hos.

Nu har jeg lige prøvet det med at tage ham i mundvigen.

Han kommer endnu mere op og køre, og han stiller sig på bagben og sætter poterne op på mine arme så han har noget at holde fast i.

Det er desuden os hvalpeholdet jeg er på :wink:

Spidshunde er lidt specielle, har selv haft huskyer. Samojederne er så i den “nemme” ende, men den er stadig mere uafhængig og selvstændig end andre hunde og egner sig aldeles ikke til at blive trænet med samme type lydighedsøvelser som politihunde!!!
En spidshund kræver en meget bestemt men også respektfuld og blid håndtering. Det er en intelligent hund som kræver stimulans, opgaver og motion.
Mit forslag er at du skal prøve at få hans fokus væk fra kattene, hans bideri er leg og hvalpenykker som gerne skal pilles af ham inden det giver alvorlige konsekvenser. Lad ham ikke være sammen med kattene før I har leget med ham og fået krudtet ham af, også selvom det er det første I skal gøre om morgenen. Så er det også nemmere at få ham til at falde til ro og han har “tid” til at lære hvad I prøver at få ham til at forstå.

Marina