Huset for enden af rækken - “renoveringsdagbog”

nåååå…så er jeg mere rolig…har selv et enkelt loft der er skaret, og det er spartlet i alle skaringer for at undgå edderkopper

Tre ture på lossepladsen hjalp også på roddet i garagen :hoho:

Det måtte min mor og jeg stå for mens emhætten kom op i formiddags. Det tog ret præcist halvanden dag at få den op det helt rette sted for min far og Bo :hoho:


Plastikken bliver over til sidste øjeblik for at beskytte den mens loftet kommer op omkring den :slight_smile:

8 Synes om

… og ud over at få ryddet op, så kunne vi ikke dy os for liiige at sætte første tre rækker af loft op fra køkken til stue :ups:
Vi kan ikke sætte mere op før vi lige får fundet tegningen over placering af spots, så det gav sig selv at det nu er fyraften :smiley:

Med lidt held når vi et par rækker mer i morgen inkl huller de rette steder til spots og lampeudtag :smiley:

OG en vigtig detalje - der er nu fungerende toilet i huset igen :smiley: der mangler stadig en dør til badeværelset, men et lagen gør det ud for dør indtil vi er færdig med at montere vask og bruser :slight_smile: så vi ikke slår imod ny karm og dør :ups:

9 Synes om

Jeg vil også have sådan en emhætte!!!
Nu har du en, min veninde har lige fået en og hvad har jeg??? Et stort metalskrummel. Problemet er bare at jeg har betonloft og fra min nabo ved jeg at det ikke er tykt nok til at sætte en emhætte ind i, så der skal bygges en kasse udenom. Nå, men jeg vil nu gerne have en, de er altså meget pænere end alle andre jeg har set, inkl. min egen :wink:

1 Synes om

Jeg anede faktisk ikke at se fandtes - før jeg stod i Kvik og ham sælgeren pegede på den :ups:
Forelskelsen indtraf øjeblikkeligt, især fordi den snakker sammen med kogepladen nedenfor, så man ikke skal spekulere i at skrue op og ned for emhætten. Det styrer de to enheder bare sammen afhængig af, hvor meget knald der er på varmen. (Det KAN styres manuelt, hvis man vil, vis fjernbetjening). Og den stopper først lidt tid efter man slukker komfuret, så den lige får “det sidste” med.
Jeg er allerede tosset glad for den, og den er ikke en gang koblet til strøm endnu :ups:
Enhver anden emhætte havde været en øjenbæ, placeringen af min kogeplade i betragtning.

Men jeg har faktisk set flere løsninger på Instagram, hvor de er bygget i kasse. Det er “ok”, men jo ikke usynligt.
Den fylder nemlig pænt opad - 45 cm inkl det sidste af motorkassen ovenpå tror jeg nok den er.

… og uuuhhh - mine bordplader er kommet til køkkenet :hoho: det er det allersidste vi skal lave, så det er super godt timet, at de er kommet i dag :roll_eyes: :hoho:

3 Synes om

Jeg har allerede motor ovenpå, så den del der er allerdybest kan jeg skjule mellem de to etager i mit hus, jeg skal bare lige komme mig over at bygge en kasse til den nederste firkant.
Min nabo lavede en løsning som er lige så lang som køkkenbordet og fik sat spots i kassen også.

Så på et eller tidspunkt går Georgine i gang med at tegne og og og :grin:

2 Synes om

Ja hvis du kan finde en med separat motor kan lidt højde jo så spares der :slight_smile:
Her sad det simpelthen fast ovenpå hinanden i en alukasse :slight_smile:

1 Synes om

Vi havde håbet at må til emhætten med loftet i dag …
og det absolut sværeste bræt var den første omkring emhætten.
Vi nåede dertil. OG det svære bræt er sat på, så vi skyndte os at holde fyraften nu :hoho:

(Når al loft er sat op, skal emhætten “skrues op” til loftet :slight_smile: så det er med vilje det gaber lidt lige nu til de “bekymrede” :wink: )

Tidsmæssigt er vi nok halvvejs med loftet nu. Vi bliver nok ikke heeeelt færdige i morgen, men næsten da :smiley:

12 Synes om

OG alle radiatorer er nu koblet på igen - så der er rigtig varme på nu. Enormt dejlig tikke at have de el-radiatorer til at snurre mere!

… og gulvvarmen på badeværelset virker - Nøj jeg glæder mig :smiley:

7 Synes om

Har du ikke totalt kribbleværk i hele kroppen over at se hvor langt I efterhånden er kommet og over at indflytning trods alt rykker nærmere? :hugs: Jeg ville (bortset fra at være dødtræt og smadret i kroppen) slet ikke være til at styre, hvis det var mig :innocent::joy:

1 Synes om

Jeg synes faktisk det er lidt blandet. For der er så mange ting endnu, det skal laves - og samtidig er vi nået så langt! :slight_smile:
Det er meget ambivalent :tihi:

Og jeg vil sige, at jeg er MEGET glad for, at jeg på mandag skal en time til massør. Min ryg er noget overbelastet.
Når jeg er flyttet ind, så koster det vist en time mer igen hos massøren!

… det her er noget mer, end jeg normalt udsætter mig selv for! Men jeg bider tænderne sammen og betaler regningen bagefter (= fire uger på langs foruden arbejdet … )

1 Synes om

Vi er temmelig stolte af vores arbejde omkring emhætten i dag - den sidder nu helt op til loftet :smiley: og det bliver sq flot hvis jeg selv må sige det :ups:

Nu kom vi endda et par bræt ud i gangen. Så fortsætter vi på tirsdag :slight_smile:
Min far var ellers sikker på vi skulle være færdig med loft i dag, meeen det havde jeg godt luret ikke lod sig gøre med alle de spots og emhætte og muren vi skulle rundt om på en gang :tihi:
Men nu begynder rummene at hænge sammen - stue, køkken og entre :slight_smile: der er ikke mange rækker af de helt lange brædder på 4,8 m tilbage, så går vi over til de korte stykker i gangen og på badeværelset :smiley:

9 Synes om

Jeg havde nok valgt at placere emhætten over komfuret, men tilfældigt midt i rummet er da også en slags løsning :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Ej, det ser godt ud med loftet :slight_smile:

2 Synes om

Vi håber også meget at det bliver lige over komfuret :hoho: ifølge beregningerne i hvert fald :hoho:

Nederen hvis I har regnet forkert, nu det er sat så pænt op! :wink::joy:

1 Synes om

Nu er der heldigvis ikke savet ud til kogepladen i bordpladen endnu, så det giver jo da mulighed for lidt “sidste øjebliks”-justeringer, hvis Bo har regnet lidt galt.

(Men med tanke på, hvor dygtig han er, så sidder den vist på mm’eren, hvor den skal :smiley: )

Ah, så er jeg med. Jeg undrede mig også over placeringen. Skal komfuret så stå med bagsiden synlig, tænkte jeg. Men der ER slet ikke noget komfur! :slight_smile: Så giver det mere mening.

1 Synes om

Niks, ingen komfur :slight_smile:
ovnen bliver placeret i fornuftig arbejdshøjde i et højskab op af væggen ved siden af :slight_smile:

11 Synes om

For da pokker Pia - du er jo flyttet herfra og til Thy. Stort tillykke med dit nye hus og hvilket arbejde i udfører :slight_smile: !!

En af dagene, når jeg har bedre tid, skal jeg sørme læse hele din tråd om renovering af huset. Jeg er vildt imponeret af jeres arbejde ud fra de sidste af dine indlæg, som jeg lige har set.

Den tråd skal jeg følge med i.

1 Synes om