Husets knejter 😊

Bare rolig, det ene der er tilbage er knækket :joy: Så forventer det ryger som en rokketand i løbet af natten :crazy_face::joy:

5 Synes om

Oh well here we go… :grin: Anne og jeg har været på sommerferie i Ølstykke sammen med 5 katte.
Vi overnattede denne gang ikke på Tangloppen men i stedet på Borrevejle Hyttotel :slight_smile: Oplevelsen der var af blandet kvalitet :rolleyes:
Annes hytte var nyere og ret fin, min hytte var en typisk håndværkerhytte i temmelig middelmådig standart :grin: Hygiejnen var, bortset fra badeværelset, så som så og min køjeseng var 70 cm bred og udstyret med en skummadras. Så jeg havde et par nætter dejavu til barndommens ture på lejrskole. :tihi:
Til gengæld var der både grillbar og SPAR købmand under 100 meter fra vores hytter, det var skønt, så vi ikke skulle køre for at få aftensmad. :rock:
Vi ankom fredag, blev installeret og som altid fejrede mine drenge ekkoet og bød Sjælland velkommen og søvnen lod vente på sig og som altid, var vi mere døde end levende lørdag morgen, da vi drak kaffe kl 5.30 :rolleyes:


Samtisning… først den ene vej og så den anden vej… :grin:

Vi kørte den lille halve time vi havde til hallen og fik stillet grej og katte an. :slight_smile: Jeg havde grundet dommere og konkurrenter ikke regnet med det helt store, og siden Kamilla ikke var med som totalisator måtte Anne i gang :slight_smile: Jo jo privatsekretær, det er da luksus :tihi:

Vi fik hilst på alle vores venner og konkurrenter, der er bare altid en dejlig stemning og jeg bliver glad indeni, når jeg er i en showhal!

Frank var med for forhåbentlig at få de sidste to certifikater, så han kunne blive International Champion :kryds: Solo var med af samme årsag, og derefter er deres karriere slut. Frank fordi han mangler farve på forbenene, Solo fordi han ikke synes det er sjovt.
Flappe havde nogle seriøse modstandere, bla. en brunmasket siameser, der er BOB 1 og DSM.
Men ikke desto mindre blev alle tre drenge NOM :rock: Franks var godt nok nem, for hans konkurrent var ABS’et :wink: Men de andre to havde god konkurrence :thumbup:
Det endte jo så med at alle mine drenge skulle på scenen Solo og Frank endda mod hinanden og en seriøst vindende ABY. Det resultat var naturligvis ikke overraskende, men Solo fik en stemme, og det var fedt! :dans:
Frank havde lige inden sceneshowet elsket Flappes knurhår væk, og kønt var det ikke… slet ikke når man deltager i en skønhedskonkurrence :rolleyes:

Flappe havde følgeskab af en ABY og den smukke brunmaskede siam. Flappe fik alle stemmer :yatta: og så skulle han sammenlignes med en REX hunkastrat. Flappe blev BIS :rundtosset: og var med til BOB. Altså den dreng… han tager røven på mig den ene gang efter den anden :lovelove: Flappe blev BOB 5 og jeg voksende omkring en meter eller to :hjerte:

Dagen var ved at være forbi og Anne og jeg glædede os endnu engang over grillen ved hytterne :slight_smile: Der var ikke krudt til andet end hente grillsnask, spise og gå i seng :grin:
Natten til søndag besluttede Solo sig til at gå basserk mellem kl 2 og 4 :besvimer: Noget udenfor havde givetvis trigget ham for han pustede sig op og var virkelig hankattegal. Han skreg i to stive timer og jeg var få minutter fra at pakke sammen og gå over til Anne og sove :grin: Men det blev da til sammenlagt små 5 timer på øjet for mig :tihi:

Søndag skulle Frank møde en hard core ABY, der vinder stort set alt. Han har mødt ham før, og der er ingen tvivl om han er en hammer smuk kat. Så ingen forventninger om andet end et certifikat, og det er helt ok! Det er ikke en skam at tabe til en smuk kat!
Men dommeren var glad for Frank… Hans størrelse, hans temperament, hans klassiske look og så fik han lige en NOM… :besvimer: Det var tæt på ligeså syret som da Flappe blev BOB :grin: Han fik selvfølgelig læsterlige tæsk på scenen af den spottede orientaler Solo tabte til, men han var der og det tæller :tihi:

Solo tabte NOM til en spottet orientalsk korthår, så han kunne holde fri og knalde brikker i buret :hjerte: Flappe fik også en NOM og skulle igen på scenen.
Der rendte han igen med stemmerne og skulle i direkte konkurrence med Annes Bree :hjerte: Det er det fedeste ved at have veninder… naturligvis ønsker vi begge vores kat vinder, men vi bliver lige glade for hinandens succes :jubiii: Flappe blev BOX og Bree gik videre og endte med en flot BOB 2 :yatta:

Sikke en weekend! :grin: Mine forventninger blev i den grad gjort til skamme og flødeskummet sprøjtede også ud over denne udstilling :hjerte:
Jeg har haft endnu en fantastisk kattesommerferie med elendig søvn, hygge, grin, gode besøg, møde med kendte og mindre kendte mennesker, nye og kendte dommere og i det hele taget bare en herlig weekend :thumbup:

19 Synes om

Stort tillykke :flag: med de forrygende resultater. :thumbup:

1 Synes om

Jeg synes det er så fedt og kæmpe tillykke :flag:
… I det hele taget synes jeg da de orientalske racer var ret godt repræsenteret på scenen.

Så hyggeligt at se jer igen… :slight_smile:

1 Synes om

Tak :tak: for en meget levende beskrivelse af jeres sommerferie, og stort tillykke med dine dejlige drenge :flag:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Absolut :clap:t2: Gammel kat IV havde en flot weekend i antal repræsenteret både på scene og ikke mindst på selve udstillingen :heart: Det er skønt det er begyndt at vende lidt :+1:t2:

2 Synes om

Stort Tillykke :trophy:

1 Synes om

Stort tillykke med resultaterne :confetti_ball::tada::denmark:, og I har overnattet i mit gamle hood ( jeg er vokset op i Lyndby, som ligger 2,5 længere nordpå i Hornsherred) :sunglasses:

1 Synes om

Kæmpe tillykke :smiley: :flag: Hvor repræsenterede I Jylland flot :smiley: Vi ses i Skive :slight_smile:

2 Synes om

Mange tak for gratulationer :heart::smile:
Jeps, Flappe og jeg kommer til Skive begge dage.
Vi må nyde når der kun er en god time til hallen :clap:t2:

7 Synes om

Godt vi er kommet over weekenden :crazy_face:

16 Synes om

Blære-billede fra weekenden :smile:

21 Synes om

Moaarrrrrrrr den er gået i stykker :disappointed:
Frank fangede en flakser :clap:t2: dygtig dreng :smile:

17 Synes om

Mens Flappe holder vagt i et muldvarpeskud… tager gammelmutter det mere afslappet :heart:

17 Synes om

Solo på det billede. :hjertekat: Jeg elsker at se orientaler i profil.

5 Synes om

Så skal du også få Frank :heart::wink: i næsten profil

15 Synes om

Jeg ved ikke hvor han har været :woozy_face: men håber det er samlet op udenfor :smile:

13 Synes om

Få lige det der drypperi til at gå væk :roll_eyes:

14 Synes om

Nå det formåede du ikke :roll_eyes:


Så må dagen gå her… :heart:

17 Synes om

I går var det Solos tur til ny chip :slightly_smiling_face:
Det går bare godt når man må sove rusen ud mellem venner :smile:

15 Synes om