Hva koster en parring?

Ja den første torsdag i mdr og du er meget velkommen. Faktisk er der mange fra Struer, så kørselslejlighed kan du også få og en mentor finder vi da bare til dig. Hvad har du købt, jeg mener hvilken race.?

Næste mødeaften bliver så først efter sommerferien, men du kunne jo komme med til vores grillfest her i næste måned, så kunne du jo lære rigtigt mange at kende.

Ville da være rigtig dejligt med kørsel. Kan desværre ikke komme med til grill-aften/weekend. -sorry for det er den du snakker om ik? Ja jeg har to dejlige cooner, men de egner sig ikke til udstilling, har prøvet med titio dommeren sagde til mig han ikke egnede sig til udstilling pga alt for svag box, og Iris sagde kazandra til mig da jeg købte hende at hun heller ikke havde knæk nok på næsen til udstilling. Så nu har jeg haft kontakt til en opdrætter i noget tid fordi hun ventede et kuld med de samme forældre som før havde lavet et skønt kuld, kan afsløre så meget at der er en herinde der har en fra det tidligere kuld. så ja det er en MCO mere. Og han blev født i dag! -likeit Har lige modtaget billeder af kuldet… Nå det blev langt og rodet. Men håber i forstod det

Lone din gamle kone -forelsket Puds brillerne -olding -buba

Håber det var svar nok til selv dig -hæhæ -rofl[/quote:21g89u2y]

Søde ven…puds selv brillerne…jeg svarer Vibeke -høhø -wehu -HUG

Khin-Mya : Lone jeg har præcis samme tanker som du har formuleret til Mikael!!

Hvordan vil du "gøre dit for at der ikke kommer noget “forkert” ind i racen, når du ikke aner hvad det “forkerte” er?

Jeg håber ikke du opfatter dette som et angreb, for det er bestemt velmenende ord!
I denne verden er vores ry som opdrættere alfa og omega, ud over det stor arbejde man bør lægge i det.

Dette er en plæderen for at udsætte dit opdræt lidt endnu, indtil du ved mere, eller som MINIMUM det vigtigste!

Jeg anbefaler hjertens gerne opdrætterseminarer som klubberne arrangerer. De er virkeligt informative og jeg har persnoligt fået meget ud af dem.

Derudover henviser jeg til KG’s leksikon (der dog på nuværende tidspunkt er under redigering) hvor du kan finde RIGTIG megen kvalitativ viden om bl.a. FIV, FeLV, HCM, HD og mange andre sygdomme og “defekter” div. racer kan have.

Derudover lever vi i det informative samfund - google er din ven, ligeledes er hovedklubbernes sygdoms konsulenter - de er GULD værd!!

Venlig hilsen Annette

Jeg vil, også give dig et godt råd, ikke fordi du behøver at følge det…

Lyt til dem der har haft opdræt et stykke tid… jeg er selv ret ny inde for racen MCO, jeg lytter…
Da jeg fik mine første skovkatte, hviste jeg ikke ret meget, og var faldet i de forkerte klør, det vil sige, de fortalte mig ikke om de problemer denne race havde, det fik jeg lært på en lidt hård måde, jeg ente ud med et par skovkatte der blev sat borderline, det vil sige på kanten af HCM en hjertesygdum, jeg var så heldig at jeg fandt nogen der vistre noget om denne sygdom…

Selv o jeg hr en del år på bagen med en 3. race, lytter jeg efter hvad mange herinde har at sige…
Nemlig sat dig rigtig godt i racen… find ud af hvem du vil lytte til, men vælg en der ved noget…

Andet er dumt efter min mening… da det kun vil ødelægge dit opdræt…
om du vil bruge dette til noget er op til dig selv, og det er ikke for ar dunke dig oven i hovedet, det er kun en hjælp–

Khin mya du må også undskylde mit korte svar. Viste ik lige hva jeg sku skrive…
Ligner ellers ik mig…

Jeg har ordet i min magt, når det skal skrives…
Har tit fået at vide at jeg kan skrive trusserne af en hver pige, så god er jeg til at skrive, men hvis jeg står face to face, ja så ser tingene lidt anderledes ud…

Ik fordi jeg er genert, tværtimod… ELSKER opmærksomhed og bliver MEGET sjældent genert eller flov over det jeg gør/siger…
Nææ jeg har bare svært ved at finde ordene og glemmer tit hva ordet i grunden hedder… gg

Nå lige meget med det. Det jeg ville sige er at jeg absolut ik så det, som at du prøvede at “jorde” mig eller fortælle mig hva jeg skulle, tværtimod.
Jeg tog det positivt og, som at du ville prøve at rette mig ind på det rigtige spor…

Karen jeg HAR faktisk fået taget nogen blod prøver på min min pige, men jeg ved ærligt ikke hva det er for nogen prøver…

Jeg var taget til dyrelægen, eller det vil sige en veninde gjorde det, da jeg var på arb. og så ringer dr. dyr mig op for at spørge hvilke prøver der sku tages!!!
Ja jeg vidste det jo ik, for det troede jeg faktisk de vidste.
De sagde så at man ku få taget 10000 forskellige blodprøver og at der var forskel på priserne. Jeg ville ku få taget en som kostede 25000 kr hvis det jeg ville…

Jeg ringede så til min opdrætter for at spørge hvilke blodprøver jeg sku ha.
Hun sku så tilfældigt ind til selv samme dyrelæge samme dag, så der ville hun tale med dem…

Nogen dage eller var det en uge senere fik jeg et fint brev hvor der stod Laboklin på. Åbnede det og så står det hele bare på TYSK!!!

Hmm. Godt nok kan jeg da lidt tysk, men det er altså kun til ren overlevelse, hvis jeg sku forvilde mig rundt i tyskland. Så nu sidder jeg med 3 stykker papirer jeg ikke ANER hva der står på… :0(

Så det er altså ik fordi jeg ik vil gøre noget…

ja de nu er vi inde på noget [bigloony]

Du har garanteret fået lavet en DNA test for HCM.

Hvis du på nogen måder kan scanne den ind så kan jeg fortælle dig resultatet. -høhø

Hvis det er den der er lavet så er vi allerede et godt stykke videre.

[quote=“Mikael Miehs”]Khin mya du må også undskylde mit korte svar. Viste ik lige hva jeg sku skrive…
Ligner ellers ik mig…

Jeg har ordet i min magt, når det skal skrives…
Har tit fået at vide at jeg kan skrive trusserne af en hver pige, så god er jeg til at skrive, men hvis jeg står face to face, ja så ser tingene lidt anderledes ud…

Ik fordi jeg er genert, tværtimod… ELSKER opmærksomhed og bliver MEGET sjældent genert eller flov over det jeg gør/siger…
Nææ jeg har bare svært ved at finde ordene og glemmer tit hva ordet i grunden hedder… gg

Nå lige meget med det. Det jeg ville sige er at jeg absolut ik så det, som at du prøvede at “jorde” mig eller fortælle mig hva jeg skulle, tværtimod.
Jeg tog det positivt og, som at du ville prøve at rette mig ind på det rigtige spor…

quote]

-thumbs

Jeg kan meget anbefale at komme i studiekredsen i Herning. Vi har fået rigtig mange kattevenner på den måde og en hel masse viden om katte. Håber vi ses!

Karen nu har jeg prøvet at sende det til 3 forskellige nu UDEN nogensinde at få et svar tilbage, men jeg kan da godt prøve med dig også, hvis du er frisk…

Stik mig din mail så sender jeg den med det samme… [bigloony]

JA, ellers er jeg en 13taller i tysk så jeg kan også hjælpe :slight_smile:

[email protected]

Så er det sendt… [bigloony]

Jeg har en masse gode nyheder til dig

Din kat er tested negativ på HCM . men du burde scanne hjertet før du bruger hende alligevel.
Hun er blodtype A
Hun er nagativ på FIV Og Felv
Hendes tittertal er mellem 1- 400 hvilket er fint.

Hvis du vil så prøv at sende mig en kopi af hendes stamtavle så skal jeg se om jeg kan sige noget om hendes linier

Ihhh kunne jeg tage dig op på den også??? Det kunne være spændende

[quote=“Dk Kefir Annette”]

Ihhh kunne jeg tage dig op på den også??? Det kunne være spændende[/quote:2ue2ikb8]

Jepper til enhver tid [smilie=hate-tunz.gif]

Nuiiiiiiiiiiii

der må jeg desværre lige melde negativ for det, for den er ikke i huset :0(
Igen en længere historie, men jeg HAR en, for ellers ville jeg ALDRIG ha brugt penge til en test, men jeg kan da henvise til hjemmesiden hvor freja kommer fra og så kan du måske finde ud af noget der…

Men 1000 tak for dit hurtige svar :0)
Jeg har bare lige et spørgsmål mere, som jeg faktisk finder MEGET underligt og jeg har først lige opdaget det nu…

Og det er det navn, som står på katten…
Min kat hedder jo Freja, men der står jo:

Angaben zum Patienten: Katze Maine Coon “Tequilla”
og katte ejerens navn er da BESTEMT ikke mit…
og tager jeg ik meget fejl, hvis der ik står at katten sku være en dreng???
Og den kat der er beskrevet er 4 måneder.
Men Freja var 1½ år da hun fik taget den blodprøve…

Er du ik lige sød at se på den mail igen og fortælle mig om det er mig der tager fejl eller om den er god nok…

Sidder da lige og bliver KNALDRØD i hovedet… -uha

Hold da helt op jeg tjekker lige.

Ja det er kedeligt at sige det, men du har test resultater på en kat der Hedder Tequilla er en dreng har chipnr 27609810228231.
Havde din opdrætter andre katte med ind til test, for så kan det være disse resultater du har ??