nej for ejerens navn til den kat er ikke deres.
Navnet er jo polsk eller rumænsk eller noget…
De må simpelhen ha byttet om på de resultater…
Det ER sku da skammeligt…
Skal jeg kontakte min dyrelæge for at få dem til at ringe til dem nede i tyskland og finde ud af hvor MIT resultat er henne?
For jeg kan sku ik tysk og må indrømme at min tålmodighed med at vente på dem ligger på at MEGET lille sted…
Eller skal jeg nu ha taget en NY prøve og burde det så ikke være DEM der betaler for den prøve?
Du skal få din dyrlæge til at kontakte laboratoriet, svarene må ligge hos dem.
Hvis de siger det har de ikke, så er det bare med at være efter dem, du skal ikke betale en gang mere.
Og her har jeg gået og troet at jeg havde resultater liggende på freja…
Det var sku da godt at jeg tog papirerne frem og det var KUN fordi jeg lige sku tjekke hvordan jeg stavede det Loboklin og så ville jeg lige se på papirerne igen…
Jeg har så det stykke papir dyrelægen udfyldte INDEN de sendte resultatet derned… så jeg har da HELDIGVIS bevis for at dDE har lavet en fejl…
Jeg kontakter min dyrelæge i morgen tidlig og forklarer dem situationen…
Havde heldigvis en SKIDE sød dyrelæge dengang [bigloony]
Ej hvor er jeg bare rasende…
Men vil du STADIG prøve at undersøge det med freja?
Hvordan henter i svar med ind som i kan svare på???
Anette jeg tror da ikke han vil have killinger lige her og nu, for det er da ikke så længe siden at kattene boede hos nogle andre, og der fik den da nogle killinger.
Michael, fandt du nognesinde ud af hvad der er sket med de killinger?
Mikael - nu er jeg lidt forvirret, for jeg har lige læst en anden tråd, hvor du skriver om dine skovkatte og helt seriøst spørger, om du skal klippe hårene mellem deres tæer af.
Vil du også avle på dem, eller er det kæle-kastrater?
Hvis/når du skal have dem i avl er det vigtigt du får fundet den tavle, for ud fra den beregner man bl.a. indavlskofficienten!!!
Altså bestemt et VIGTIGT dokument!
Du opgiver ik så nemt hva? gg
Havde sku helt glemt dette indlæg, men jeg skal svare så godt jeg kan, skønt jeg kan se at jeg virkelig skal tænke godt over mine svar for ik at blive trampet på…
Og så ser jeg den vandrende kat, som at det ligeså godt ku være -skadefryd
Jeg har ingen planer om at avle på Freja lige nu da hun jo skal være på toppen først.
Ja jeg opsøger viden og vil gerne spørge hvorfor der skal tages test på PKD for der det jeg har læst står der at det rammes af perseren…
Og jeg citerer:
Cystenyre er en arvelig sygdom hos perserkatte og perserkatte-blandinger. Det er en langsom, fremadskridende nyresygdom, og der findes ingen mulighed for at standse eller helbrede den. Symptomerne opstår især hos ældre katte - gennemsnitligt ved 7 års alderen. Der er mange cyster i begge nyrer lige fra fødslen, men hos nogle katte vokser de sig langsomt større og kan nedsætte nyrernes funktionsevne.
Har ingen stamnavn på nuværende tidspunkt, men vil søde det…
Fenris har jeg en aftale med hos dr dyr her omk d 1.
Håber de svar var ok for dig, for jeg bryder mig ik om at blive trampet på fordi jeg ikke tænker i samme spor som dig…
Og det sku ik tages, som en provokation eller noget, men en oplysning om at hvis jeg gerne vil trampes på eller ha at vide hvor i herakiet jeg hører hjemme, ja så kan jeg jo få alt det i kattegalleri og jeg behøver ikke engang at anstrenge mig.
Jeg holder mig nemlig LANGT væk fra de store forummer, for at undgå det og fordi min viden til de forskellige emner ikke rækker til at ku forsvare mig…
Som jeg forstår det, er der ingen dagsorden herinde Mikael men vi skal alle være her og det vil for mig sige, at vi taler ordentlig til hinanden …osse når vi er uenige [smilie=hate-boid.gif] …ellers bliver det jo ikke til at være her og det vil jeg meget nødig opleve…for jeg er -forelsket i siden
Ihhhh hvor jeg bare elsker den rediger-knap -thumbs
Hva jeg mener med dagsorden er at fordi man er af en anden mening eller ikke lige gør hva i fortæller en og her mener jeg ik dig, som HA, men jeg oplever tit hvordan folk bliver jordet eller svinet til (på HG) fordi de f.eks ikke har tænkt at lave den test, som alle andre laver, som eks.vis en HD (bare et eksempel). Og man ser tit at personen bliver “stemplet”, hvis du forstår hva jeg mener…
Jeg siger ik at der ik må duskuteres og at man SKAL være enig, for det er vi ofte ik, men jeg har talt med folk, som ikke turde sige hvordan DE opdrætter deres katte, fordi de ik vil udsættes for det…
Nu håber jeg ik at det var noget værre volapuk jeg nu fik lukket ud eller blev misforstået…
Som jeg forstår det, er der ingen dagsorden herinde Mikael men vi skal alle være her og det vil for mig sige, at vi taler ordentlig til hinanden …osse når vi er uenige [smilie=hate-boid.gif] …ellers bliver det jo ikke til at være her og det vil jeg meget nødig opleve…for jeg er -forelsket i siden
Ihhhh hvor jeg bare elsker den rediger-knap -thumbs[/quote:zbjisc2u]
Nej det er heller ik mit indtryk, men når jeg SKAL svare på nogen spørgsmål ja så føler jeg mig presset til det.
Spørgsmålet kan stilles anderledes, så man ik føler sån
Længere oppe i tråden var der en der sagde at nu skal jeg ik misforstå hende for… (se selv efter) og på den måde ja så bliver stemningen jo anderledes…
Og så bliver der også spurt om det med hårene mellem tæerne…
Hvor hører lige det spørgsmål henne i dette indlæg?
Hvis ik det er at fortælle mig at jeg er dum eller at jeg må da ik være rigtig klog at vil avle eller hvordan jeglige skal udtrykke mig på det, ja så ved jeg ik…
Det er for mig at se en måde at ligge en dagsorden…
Og så var der også lige den bemærkning at jeg jo havde sat fenris i en annonce til avl og så en sur smilie…
Hvorfor skal den ind?
Er det for at fortælle alle andre at hun er da klogere end mig og vil vise jer at hun er åh så dygtig?
Igen alt dette her skal IKKE tages, som en provo, men for at fortælle hvordan jeg føler at det har udviklet sig og hvordan jeg i det hele taget føler ved de spørgsmål…
Jeg føler at jeg skal trænges op i en krog og man bare venter på at jeg skal dumme mig…
Michael - inden du nu drager forhastede konklusioner, så er der lige et par detaljer…
vores alle sammens Anette, hun er en handlekraftig pige der har det med at være frisk i sin skrivestil og som ikke er bange for at sige sin mening… det har ikke noget at gøre med dig - det har noget at gøre med at der er ting hun føler for…
det er jo super
det betyder altså IKKE at hun afkræver dig svar selv om det da er formuleret ret skarpt… det betyder “der er noget jeg føler for - der er noget her der betyder meget for mig at vide lidt mere om”…
det er ikke fordi hun er strid (jo hun er men ikke lige i det her indlæg) men simpelthen fordi hun er venligt interesseret og faktisk sidder med et ønske om at gøre det så godt for dig som muligt…
nogle gange er det bare ikke det man ser i hendes tekst - men du lærer hende at kende med tiden og så ved du det altid er med hjertet på rette sted, at de skarpe ord komme på skrift…
Da du kom ind i forummet - der kan jeg huske at vi skrev i din velkomst at vi er en broget forsamling der er hårde ved hinanden i en kærlig kontekst og at vi siger alting lige ud… den holder altså endnu…
du kan ALTID være overbevist om at INTET af det der bliver skrevet har ond hensigt… men nogen skriver nu engang sådan… det er op til dig at se igennem fingre med at ikke alle lægger fingrene i mellem…
det betyder ikke at de tramper på dig - det betyder bare at det nu er sådan de formulerer sig på skrift… tag det med et gran salt (eller et helt kg om nødvendigt) og så hop op og fald ned på det… folk herinde siger ikke ting i en ond mening - så var de kylet ud igen
ja - det kunne det godt - men det er så også DET værst tænkelige du kan tro om det… det er der slet ikke nogen grund til… Anette er bare sådan - en utålmodig sjæl når noget er vigtigt for hende… skadefro er i hvert fald det sidste hun er…
fint - svar på tiltale… så er alle glade… fine svar…
nu skal jeg ikke kunne svar for hvordan du tolker indlæg på KG, men hvis du automatisk udlægger det folk siger som noget der er ondt ment eller negativt eller føler dig trampet på når andre udtrykker at de ikke er enige… så giver du jo ikke folk en ærlig chance…
jeg siger IKKE at folk ikke skal snakke pænt og at man ikke lige skal overveje hvordan det man skriver bliver læst (hint hint til et par af jer) men igen… det er forum for ALLE… også dem der får skrevet lidt for hårde kritikker og ikke altid får tænkt sig om
INGEN venter på du skal dumme dig - hvis vi var sådan - så var vi blevet på KG… jeg kan sige med det samme, at hvis admins nogensinde får mistanke om at der er en person der bevidst gør det - så er vedkommende ude af stand til at skrive i forummet MEGET hurtigt… så er det læsning only
vi opererer ikke med dagsordner admins imellem… tvært om… vi arbejder faktisk på at gøre det så frit som muligt og så både dem der overtolker tekster og dem der skriver FOR stridt kan færdes herinde… det er en balancegang og skidesvært - denne tråd er et godt eksempel…
annoncer om hankatte til avl har en MEGET MEGET negativ virkning herinde… det kan du ikke vide men det har en MONSTER negativ fortid… der er du bare rendt ind i noget alle har en mening om - en negativ mening om… så NEJ - det er ikke for at fortælle dig at hun er åh så dygtig - det er fordi du uforvarende har stukket hånden i en hvepserede… det ved du så nu… det er ikke møntet på dig men på hele situationen
Så op med humøret… og lad være med at tolke alting til din egen ulempe… der er der ingen grund til selv omjeg godt kan se hvorfor du føler at tingene kunne have været sagt anderledes
tag tingene som de er ment - i god ånd og i bedste mening… også selv om det kommer ud på en mindre gennemtænkt facon… på den måde er du selv med til at bibeholde den gode stemning…
og en god regel herinde - hvis du har et problem med en enkeltperson, så skriv en pb og få det ud af verden, hvis du har et problem med en gruppe, så tag det i off topic… og hvis du har et problem med reglerne - så tag det med admins…