Mega der er faktisk en meget trist historie om det. :’(
Jeg har ingen killinger da de allesammen er døde…
Da jeg fik mine katte hjem var de alle i en meget sørgelig tilstand.
Jeg måtte vaske ALLE kattene 2 gang i loppeskampoo da de var overfyldt med lopper og vandet var GULT da jeg skyllede dem første gang…
Der var én killing tilbage af Freja’s og den var i lige så sælle stand.
Den havde betændelse i det ene øje og den var en omvandrende loppesæk.
Killingen var rød, men nede under pelsen var den kulsort af lopper og loppeæg og lopperne kravlede rundt i HELE hovedet på den.
Jeg ringede til dyrelægen fredag aften da jeg fik dem hjem for at forhøre mig om det øje.
Han spørger ind til hvor længe den har haft det og jeg kan sige at det har den haft i betydelig lang tid. Han siger at så er det ligemedet om han kommer NU eller om jeg kom ind med killingen tirsdag (det var nemlig påske), men sku bare sørge for at holde øjet rent med lunkent vand og gerne lidt salt i.
Da jeg kommer ind med den tirsdag, ser dyrelægen bare på den og siger at den er nød til at blive aflivet og hun havde ikke engang haft den i hånden endnu…
Hun tager den dog i hånden og konstaterer at den har:
KRONISK:
- Øjenbetændelse
- Bihulebetændelse
- Diare
der ud over var den MEGET afmagret.
I ved alle hva en killing på 8 uger skal veje, men den her vejede KUN 372 g
Jeg var rystet og grædefærdig.
Ik fordi jeg jo havde noget forhold til killingen, men fordi jeg tænkte på alle de smerter den havde været igennem… :’(
Det her er så lige den korte version af historien og jeg føler skyldfølelse over for det, for jeg havde jo selv været derude og se de forhold de havde været under og bebrejder mig selv for at jeg ik lyttede til mine mavefornemmelser, for de fortalte mig at der var noget galt…
Jeg kan fortælle en laaang historie om det sted men hva hjælper det?
Der ligger virkelig en underlig og grufuld historie bag…
Og ja nu skal i alle da endelig bare bombardere mig igen.
Nu har jeg efterhånden fået så mange tæv herinde fra og det endda uden at kende mig.
Hvis nogen sku være i tvivl om hvordan mine dyr har det, ja så skal i være velkommen til at komme på besøg…