Hva koster en parring?

Mega der er faktisk en meget trist historie om det. :’(

Jeg har ingen killinger da de allesammen er døde…

Da jeg fik mine katte hjem var de alle i en meget sørgelig tilstand.
Jeg måtte vaske ALLE kattene 2 gang i loppeskampoo da de var overfyldt med lopper og vandet var GULT da jeg skyllede dem første gang…

Der var én killing tilbage af Freja’s og den var i lige så sælle stand.
Den havde betændelse i det ene øje og den var en omvandrende loppesæk.

Killingen var rød, men nede under pelsen var den kulsort af lopper og loppeæg og lopperne kravlede rundt i HELE hovedet på den.

Jeg ringede til dyrelægen fredag aften da jeg fik dem hjem for at forhøre mig om det øje.
Han spørger ind til hvor længe den har haft det og jeg kan sige at det har den haft i betydelig lang tid. Han siger at så er det ligemedet om han kommer NU eller om jeg kom ind med killingen tirsdag (det var nemlig påske), men sku bare sørge for at holde øjet rent med lunkent vand og gerne lidt salt i.

Da jeg kommer ind med den tirsdag, ser dyrelægen bare på den og siger at den er nød til at blive aflivet og hun havde ikke engang haft den i hånden endnu…
Hun tager den dog i hånden og konstaterer at den har:
KRONISK:

• Øjenbetændelse
  • Bihulebetændelse
  • Diare
    der ud over var den MEGET afmagret.
    I ved alle hva en killing på 8 uger skal veje, men den her vejede KUN 372 g

Jeg var rystet og grædefærdig.
Ik fordi jeg jo havde noget forhold til killingen, men fordi jeg tænkte på alle de smerter den havde været igennem… :’(

Det her er så lige den korte version af historien og jeg føler skyldfølelse over for det, for jeg havde jo selv været derude og se de forhold de havde været under og bebrejder mig selv for at jeg ik lyttede til mine mavefornemmelser, for de fortalte mig at der var noget galt…
Jeg kan fortælle en laaang historie om det sted men hva hjælper det?
Der ligger virkelig en underlig og grufuld historie bag…

Og ja nu skal i alle da endelig bare bombardere mig igen.
Nu har jeg efterhånden fået så mange tæv herinde fra og det endda uden at kende mig.
Hvis nogen sku være i tvivl om hvordan mine dyr har det, ja så skal i være velkommen til at komme på besøg…

Den historie kan jeg huske at du også har på et andet forum -blåblå Stakkels stakkels katte… Og stakkels dig.
Jeg kan godt forstå at du har brug for pengene, det kunne jeg også, men på den anden side er det ikke dine dyrs skyld at du er i mangel på penge og derfor skal det ikke gå ud over dem. Tænk på, at hvis du sælger dem til den pris, så er det måske en kattehandler der får fat på den. F.eks. Charlotte Kofoed. Hendes katte ser sådan ud: http://www.katteinfo.dk/kattehandlere.htm Dine katte kan ende et sted hvor de vil få det ligeså dårligt som de havde det der hvor de blev passet. Og det vil være din skyld. Jeg synes ikke dine katte har fortjent det. Jeg synes heller ikke at du har fortjent at være i pengenød, men du har nok selv haft en finger med i spillet om dit eget liv. Det er godt at du vil ændre dig. Stor respekt for det! Men dine katte har KUN dig der kan hjælpe dem, og det bør du gøre. Dit nye liv skal ikke starte med kattenes liv på samvittigheden…

RF jeg har aldrig fortalt den rigtige historie i et andet forum.
Ved du henviser til forum på kattegalleri, men jeg måtte passe på med mine udtalelser de, da jeg vidste at dem der havde passet mine katte kiggede med fra sidelinnien og de sku ik ha nogen mistanke til at jeg havde i tankerne at jeg troede at de havde stjålet mine killinger og var faktisk lidt sur over at der var en der havde sat det ud i forummet og så enda havde sat MIT navn på…

Undskyld mikael, men bliver nødt til at spørge om det her, hvis du har sat i den her uheldige situration i 2 mdr hvor du har levet af havregryn og rugbrød som du beskrev det. Hvorfor laver du så dette indlæg den 21maj om at starte opdræt?
Håber inderligt jeg tager fejl, men det lyder som om du havde håbet du kunne lave noget opdræt og så tjene pengene på den måde… Gentager lige mig selv håber virkelig bare det mig der tager fejl og har misforstået noget.

Jeg smider det lige ind igen , da du måske havde glemt det, eller ikke set det. -sorry

altså de der studie kredse i snakker om,hvis man bor på fyn findes der en herovere eller i nærheden,det kunne jeg da godt tænke mig at deltage i ???

admin,kan jeg ikke få dig til at flytte mit spørgsmål over i en tråd der passer til det,var en fejl jeg fik det skrevet her,der er vigtigerer spørgsmål på spil her i denne tråd.

karern er du sød at vise mig det dorte har sagt, for jeg kan ik rigtig finde det…

Hvis det var min mening at lave penge på mine katte på den måde så vælger jeg jo ik at sælge dem…
Og jeg kan jo ik gøre for at jeg ik har job endnu.
Håbede på at jeg ku finde mig et job i løbet af kort tid, men det er jo ik lykkedes. Mine venner til byder et job på sjælland menskal jo også ha et sted og bo, men ALLE steder jeg ringer til siger nej når jeg siger hvor mange dyr jeg har.

Mine venner tilbyder mig en sofa indtil jeg har fundet noget at bo i, men kan jo ik komme slæbende med 2 hunde og 4 katte, når de selv har 3 store hunde og en kat + 3 unger selv…

Jeg gør sku ik det her for at tjene penge, for så havde jeg allerede gjort det.

Dem jeg og min x købte Freja af sagde endda at vi sagtens ku begynde at avle på hende, da hun var omk et år gammel og hun havde endda nogen i tankerne…

Vi bliver glade og går til dyrelægen for at få hende tjekket at hun ik fejler noget.
Dyrlægen fortæller os så at han ik vil blande sig i hva vi gør, men oplyser os om at det er det samme som at lade en teenager få børn og at hun jo slet ik var udviklet helt endnu.
Hun ville sagtens ku bære dem og føde dem, men rent psykisk var hun jo slet ik klar endnu…

Min x og jeg blev med det samme enige om at det sku hun ik udsættes for og vi behøvede ikke engang at tale om det først…

Vi takkede dyrelægen for oplysningen og fik en regning stykket i hånden og så gik vi hjem og fortalte vores opdrætter hva vi havde fået fortalt og vi ville gerne vente, for vores lille pige sku ik udsættes for det…

Håber jeg fik svaret på dit spørgsmål, ellers må du stille det igen…

Hold da op…giver du mig et link til opdrætter ???[/quote:9tbkjrlk]

Gitte hvorfor den mistro?
Tror du jeg lyver for dig?
Jeg har ik noget at skjule, så værsko.
http://brightwhite.dk/
Du skal tale med Christel, hvis der er noget du gerne vil vide der…
Du kan også kontakte hende her
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_vis … serID=1740

Hendes mand er formand for
http://www.kfds.dk og hedder Klaus

Når nu din mistro er så stor og det virker, som om du har tænkt dig at kontakte dem, for at høre om jeg taler sandt, så regner jeg også med at du skriver her tilbage med en undskyldning og en opdate på hva de sagde.[/quote:9tbkjrlk]

Har du talt med dem?
Jeg forventer faktisk en undskyldning…

Jeg smider det lige ind igen , da du måske havde glemt det, eller ikke set det. -sorry[/quote:297b4972]

Karen er du sød at vise mig det dorte har skrevet??

Mikael, lige en tanke:
Hvis din hund er så kostbar, vil det så ikke være en løsning at bede Christel (opdrætteren) om at købe den tilbage? Dér vil du være sikker på, den vil få det godt i kyndige hænder (i modsætning til kattene), og du får en økonomisk saltvandsindsprøjtning og undgår at skulle tage den med til et hjem, hvor der i forvejen er tre store hunde.

Dét er jeg slet ik i tvivl om at hun ville, men nu er det jo ik mine hunde der er en klods om benet på mig… (Nu skal det så ik tages bogstaveligt)
Men mine hunde er der plads til og sku det være så grelt, så går jeg på gaden med mine hunde, men det kan jeg jo ik gøre med kattene…

Jeg har nemlig i modsætning til mange andre STYR på mine hunde, så derfor går mine hunde heller ALDRIG i snor når jeg går tur med dem. -ALDRIG!!

Hold da op…giver du mig et link til opdrætter ???[/quote:1gphcu3a]

Gitte hvorfor den mistro?
Tror du jeg lyver for dig?
Jeg har ik noget at skjule, så værsko.
http://brightwhite.dk/
Du skal tale med Christel, hvis der er noget du gerne vil vide der…
Du kan også kontakte hende her
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_vis … serID=1740

Hendes mand er formand for
http://www.kfds.dk og hedder Klaus

Når nu din mistro er så stor og det virker, som om du har tænkt dig at kontakte dem, for at høre om jeg taler sandt, så regner jeg også med at du skriver her tilbage med en undskyldning og en opdate på hva de sagde.[/quote:1gphcu3a]

Har du talt med dem?
Jeg forventer faktisk en undskyldning…[/quote:1gphcu3a]

Jeg venter stadig… -felixsylvester

Du kan vente herfra og til ???

Jeg skylder bestemt ikke dig en undskyldning.Jeg stiller et spørgsmål til dig og som den eneste skal stilles til ansvar for det??

Hmmmmmm

Nu KAN jeg simpelthen ikke holde tand for tunge længere.
Jeg havde ellers forsvoret at jeg ikke ville sige noget.

Dine økonomiske vanskeligheder vil jeg på ingen måde forholde mig til, man ligger som man har redt.

Derimod undrer jeg mig, som flere andre, over dine tanker om opdræt og fortjenesten herpå.

Denne gang behøver du ikke svare på nogle spørgsmål, for de er alligevel ikke fyldestgørende.

Du beskylder os alle for at dømme dig og angribe dig… jeg vil ÆRLIGT melde ud at JA nu har du i min verden dømt dig selv!!!

Beklager til jer andre, jeg er faktisk ikke en strid person, men dette her er da ud over al forstand.

Hmm beholde en af killingerne … jaja… hmmm

Dette er mit sidste indlæg.

Jeg har faktisk været meget moderat i forhold til, hvad jeg reelt føler i denne sammenhæng. Respekt er i mine øjne noget man gør sig fortjent til - en lang række handlinger i denne historie gør, at jeg ikke nærer den følelse længere.

Jeg er faktisk ikke interesseret i at kende til folks private situation - det ændrer ikke noget for mig - har man ikke råd til sine katte, så må man finde et ordentligt hjem til dem eller få dem aflivet - i mine øjne gælder “hjem før pris” princippet i denne sammenhæng - i min optik er der ikke plads til egoisme og kynisk pengekalkulation.

Og hvorvidt man vil checke kommende ejere i …, det skal jeg ikke kunne sige, forhåbentlig er man da blevet klogere siden man sendte sine katte i pleje et sted, hvor ingen har fortjent at være dyr og derfor også mit tidligere spørgesmål til om kattene ikke allerede har haft kedelige oplevelser nok??

Mikael.

Jeg ved godt at dit indlæg handler om katteopdræt men som gammel Rottweilerejer tænker jeg bare: Håber ikke han avler på sin schæfer. Ingen og jeg mener ingen seriøse opdrætter vil hævde at HD er naturlig for en hund. HD er netop en af de ting vi forsøger at få ud af racerne, hunde såvel som katte.

Dette er som sådan ikke myntet på dig Mikael men generelt - om jeg fatter at man ikke skal have bare et minimum af viden inden man får lov til at få et stamnavn. Jeg fatter simpelthen ikke at I som opdrætter ikke forslår Felis Danica at hovedklubberne nedsætter en tænketank der udformer nogle retningslinier opdrætter skal være underlagt og nogle minumumkrav for hvem der kan få stamnavn.

Sådan som det er nu er der sgu for mange muligheder for at BYB´er og Kattehandlere gemmer sig under et stamnavn. Jeg rendte jo - som alle ved - intetanende ind i en af dem og hun sad sgu i bestyrelsen for en af hovedklubberne…Op på barrikaderne alle I seriøse opdrættere for det er kun jer der kan ændre reglerne!

Og så ellers rigtig god dag til alle efter dette sure opstød -brækkesig

[/quote]

Jeg skriver herinde fordi der bliver stillet mig nogen spørgsmål og dem agter jeg at svare på så godt jeg kan, for at fremstå som en ordentlig mand, men hvor hver svar bliver der stillet nye spørgsmål og dem vil folk jo gerne ha svar på.

Jeg vil ik tilsættes med en kattehandler eller dyremishandler eller det der er værre, for det er jeg ik.

Men når så man får spørgsmål alle steder fra og skal sidde og forsvare det hele selv, ja så er det sku svært ik at få sig selv til at fremstå, som en ordentlig fyr, som bare gerne vil beholde ALLE mine dyr.

Jeg ku jo også vælge at dyrke rovavl på mine katte og på den måde betale mine regninger…
Min schæfer her også RIGTIG flotte papier og k på ingen tid finde en parring til hende of bagefter sælge hvalpene til 7-8000 kr stk, men jeg har ik tiden til at ku præge hvalpene ordentlig og give dem det de har brug for at klare sig ude i nye hjem, da det er et STORT ansvar.
Et kuld fra min schæfer og jeg ku betale ALLE regninger.
2-3 kuld og jeg har til udbetalingen til et hus og kan på den måde beholde alle dyr

Jeg syntes faktisk jeg er meget ansvarsbevidst, skønt det er svært at overbevise jer om.

Lad os sige jeg kan få 15-20 hvalpe på min tæve og få min 7.500 stk, men satser på 8.000 kr når den tid kommer
20x7.500= 150.000 kr

Freja kan jeg måske få 6-8 killinger eller mere på 3 kuld a 6000 kr stk
8x6000= 48.000 kr

Tippy kan jeg også lave ca 8 killinger eller mere på og sælge dem og få min 1000 kr stk med mindre jeg fandt mig en anden NFO og bruge, så taler vi om 2-3000 kr skt
8x3.000= 24.000

En hurtig hovedregning siger mig at jeg kan på kort tid få en indtjening på min 246.000 kr, så LAD VÆR med at sig at jeg ik er ansvarsbevidst…!!![/quote:2fmryodt]

Det eneste jeg ser bevist ved dette udsagn er at jeg vil vove den påstand at du er BYB´er! Føler du dig jokket på af mit udsagn ja så er det ærgeligt og jeg henviser til et af dine første indlæg, hvor du skriver at vi har ytringsfrihed og ja jeg praktiserer lige min af slagsen.

Har jeg ondt af en mand der skylder en hulans masse penge væk - noget der er selvforskyldt og som bruger sine dyr som et middel til at tjene hurtige penge

En hurtig hovedregning siger mig at jeg kan på kort tid få en indtjening på min 246.000 kr, så LAD VÆR med at sig at jeg ik er ansvarsbevidst…!!!
nej har mest lyst til at -brækkesig .

Er jeg ude på at få dig til at føle dig dum - nix dine indlæg taler for sig selv. Og inden jeg får vores skønne Kattegale til at minde om KG. må jeg heller stoppe mig selv, men du er et nummer for meget efter min smag og forvent ikke at du ikke bliver “angrebet” når du i den grad selv starter med at sende en byge af kugler afsted imod folk der forsøger at hjælpe dig og som faktisk tog dig seriøs.

Bliver sgi nød til at bruge denne her: [smilie=hate-boid.gif]

Mikael skriver at han med ord kan charme trusserne af pigerne.Jeg har sgu snart flået alt mit tøj af i bare arrigskab.

Jeg har besluttet mig til at jeg ikke læser mere i denne tråd. Hvorfor sidder jeg med en følelse af at Mikael kun er på Kattegale for at skabe uro…Hvem er du egentlig Mikael??? Du skal endelig ikke føle dig forpligtet til at svare for jeg er ret ligeglad med svaret og d…!