Hva koster en parring?

Michael, de regnestykker der, hvem betaler så de udgifter der er ved at have killinger?

Og hvordan med stamtavler, mærkning, vaccine, neutralisering, foder og ormekur og alt det, hvem betaler det?

Skal man lave en bare nogenlunde fornuftig killing, så tror jeg ikke du kan gøre det for under 4000, gennemsnitlig pr. stk

Og jeg er ikke helt sikker på du skal regne med at få 6000,- for dine killinger, når man nu kan få stambogsførte “færdigløsninger” af god afstamning, til 4000-4500,-

Men drøm videre, jeg håber bare du vil neutralisere dine katte inden du sælger dem.

meget muligt at det ik gør mig ansvarsbevidst, men det viser da at jeg ik bare tænker på penge.

Ku har startet med den rovdrift for over et år siden og ku nu ha røven fuld af penge og bo i et lækkert hus, i stedet for at bo til leje hos en mand, der bliver betegnet for at være Låsby Svendsen nr 2.

Og med kriminalitet ved siden af, ja så var jeg snart en MEGET holden mand, men jeg er blevet for gammel til at lave de ting mere og vil bare gerne prøve at leve et “ordentlig” liv.

Jeg har tjent RIGTIG MANGE penge på mit kriminelle liv førhen og når man så tænker på alle de penge jeg har tjent på det, ja så kan man spørge sig selv om hvorfor jeg er stoppet med det, for jeg var/er faktisk god til det jeg gjorde, men har sluppet med 8-9 måneders betinget, hvis jeg bare kan lade vær med at rode mig ind i noget og det agter jeg at gøre, da jeg ik kan være andet bekendt over for mine dyr

Må jeg minde dig om at jeg har stambog på mine MCO?

og selvfølgelig er der udgifter, men hvis ik der var indtjening på det, så ville vi behøves at være bange for “fabrikker”

Og nu var det jo kun indtægterne jeg skrev og undlod at skrive udgifterne, da jeg af gode grunde ikke kender noget til dem…

Må jeg minde dig om at jeg har stambog på mine MCO?[/quote:3gh2i9e9]

???

Så derfor koster foder ingenting?

Stambøgerne er gratis på dine killinger eller havd?

Og dyrlægen vaccinerer og mærker, og sundhedstjekker gratis så?

Og hvis din hunkat skal have kejsersnit, så er det også gratis fordi de har stamtavle eller hvad?

Jamen når du ikke har regnet udgifterne med, hvordan kan du så påstå at du kan tjene de beløb?

Må jeg minde dig om at jeg har stambog på mine MCO?[/quote:pe9woguu]

En stambog giver ikke automatisk ret til at lave killinger…det kræver stor kendskab til racen, hvilke sygdomme de eventuelt kan blive født med og genetisk kundskab…

En lille fejltagelse kan koste dyrt…

Jeg håber DU ved hvad du gør…

Jeg har selv kun kastrater…jeg er simpelthen ikke klog nok til at tage dette ansvar…

nå nu syntes jeg vi skal stoppe den debat inden nogen af os bliver for barnlige og folk i stedet begynder at grine af vores indlæg…

Jeg skrev hva indtjeningen ku være, ik hva jeg ku putte ned i lommen…

Må jeg minde dig om at jeg har stambog på mine MCO?[/quote]

En stambog giver ikke automatisk ret til at lave killinger…det kræver stor kendskab til racen, hvilke sygdomme de eventuelt kan blive født med og genetisk kundskab…

En lille fejltagelse kan koste dyrt…

Jeg håber DU ved hvad du gør…

Jeg har selv kun kastrater…jeg er simpelthen ikke klog nok til at tage dette ansvar…[/quote:n8xrw03o]

Samme her Birthe…men med hunden er det lidt anderledes for mit vedkommende -muhaha

En Shæferhvalp til den pris du vil sælge til Mikael,allerede der er jeg stået af…Er din hund avlsgodkendt overhovedet??

Det var godt det her kom op, nu kan jeg se hvor underskuddet kommer fra.
Aby’er får når der virkelig er gevinst 3 til 4 killinger.

Det var godt det her kom op, nu kan jeg se hvor underskuddet kommer fra.
Aby’er får når der virkelig er gevinst 3 til 4 killinger.

Gitte du kan TRO hun er avlsgodkendt.
8 ærespræmier med certifikat + en 1. præmie
International og national champion er blevet BIS nr 2 én gang, bedste hvalp 2 gange, så der er ALT på det rene med hende og prisen på den hvide i dag ligger på 7-8.000 kr

Årh hold op Lis, hvad klynker du for.

Så kan du jo snildt tjene 12-16 tusind pr. gang.

Dine har jo også tavle.

Nej Spøg til side.

Michael, jeg synes reelt det er synd for dig at du er kommet i den situation du er i.

Det var faktisk også derfor jeg tilbød at aftage dine katte.

De opfylder faktisk ikke engang betingelserne som katte normalt skal opfylde her hos mig.

Jeg tager normalt under ingen omstændigheder fertile dyr ind, for det kan jeg ikke have uden at skulle spærre af og gøre ved.

Jeg har en klippeklar aftale med manden min om at han ikke klager når jeg slæber nye dyr til huse, hvis blot jeg ikke køber dem, og ikke skal ofre penge på at neutralisere dem.
det synes jeg er fair, da det er ham der ALTID må undvære alt muligt, på grund af mine katte.

Det er ham der slæber den største løn hjem, og ham der alligevel må undvære.

I år kommer han igen ikke til hverken Roskilde eller midtfyn festival, for de sidste katte (inden William), jeg fik, har allerede nu ædt de penge i dyrlæge regninger.

Og ved du hvad, han klager ikke.

Og alligevel var jeg klar til at hjælpe dig og gå direkte imod min aftale med min mand, og rent faktisk bruge de penge han skulle bruge til Kløften festival, på at neutralisere de katte, og så sørge for du ikke havde det problem at tænke på.

At du ikke vil forære dine katte væk, er helt okay, men så lad være med at skrive som om det vigtigste for dig er hvad der nu skal ske med dine stakkels katte når maden slipper op, og at du sørme slet ikke kan noget på grund af dem.

Det ville jeg så sørge for du kunne, men det var så ikke helt det du søgte.

Hav dog nosser nok til at indrømme at det er vigtigst at du får nogen penge for dine katte, og at du er ligeglad med om de ryger videre til avl.

Stå ved hvem og hvad du er , så respekterer man dig nok noget nemmere.

Mikael:
Jeg vil igen opmuntre dig til at tænke på dine kattes ve og vel og det gør du bedst ved at omplacere dem, sådan som din situation er nu.

Din kriminelle karriere har ikke min interesse, skulle du overveje at genoptage den, det har jeg ingen mening om, men dine katte tænker jeg meget på- Jeg synes, at du skulle gøre det samme - træf en beslutning, som du kan være bekendt.

Og så erklærer jeg mig i øvrigt fuldstændig enig i Dortes indlæg.

tror bestemt ikke der er nogen der griner ret meget af denne tråd [smilie=hate-tisfondo.gif] [smilie=hate-tisfondo.gif]

og jeg synes bestemt ikke der er nogen af dem der har valgt at svare dig der overhovedt kommer nær det at være barnlig.

ja undskyld mig, men din holdning til dine dyr løber mig koldt ned af ryggen, DU har valgt at skaffe dig de dyr, DU har valgt at ville tage vare på dem, og det at sælge dem for at få et liv er noget af det mest egoistiske jeg længe har hørt. at du har inkassosager, er på bistand, og bilen er i stykker er sku ikke nogen undskyldning for ikke at ha råd, det skulle du nok ha overvejet inden du fyldte hytten med dyr der ikke bare forsvider eller sætter mad på bordet når det kniber. Jeg har også været på bistand, jeg har også hængt i regninger til halsen (dog aldrig inkassosager) og har haft noget gammelt lort af en bil der konstant var reperationer på, men den kat jeg på det tidspunkt havde fik hvad den skulle for at ha det som blommen i et æg, for jeg havde valgt at anskaffe den, vurderet jeg kunne tage vare på den, så måtte jeg tilsidesætte lidt af min egen luksus for at kunne sørge for at det skete, var det det jeg gjorde.

Jeg er enig i at hvis du ikke mener du kan gi dem det de har brug for så er det smarteste at omplacere dem, der gav Dorte dig et MEGET flot tilbud synes jeg, at hun tilbyder at give dem et godt kastratliv for hendes lomme er så generøst et tilbud, stor respekt til Dorte herfra.

jeg skulle nok ha valgt at stoppe for længst, overvejede tidligt i enmet slet ikke at blande mig, men det du har gang i er i mine øjne så uansvarligt at det går ud over min forstand du ikke selv kan se det.

jeg undskylder mit sure opstød -sorry

Hold da op…giver du mig et link til opdrætter ???

Misurama nu har jeg jo ik købt dyrene i sidste måned…

Min lab jeg har har jeg haft i 8 år
min hvide har jeg haft i 2 år og kattene fik jeg i sin tid sammen med min x.

Vi er så gået fra hinanden og liver bliver pludselig vendt om på hovedet.
-Livet ser anderledes ud.

Jeg havde penge da vi gik fra hinanden og hun smuttede med kattene mens jeg så beholdte hundene…
Købte mig så en MCO dreng selv, da jeg var fuldstændig pjattet med racen og jo både havde tid og penge, så ingen problem der.

Men mange ting kan ændre ens liv på et øjeblik og jeg blev nød til at sælge huset vi sammen havde købt ca et år efter.

Har en dum bankmand, så han vælger ik at betale mine regninger på bps og afmelder dem hver gang jeg melder de til igen og da jeg så ik får flere henvendelser fra benken om at han endnu engang har afmeldt mine regninger, ja så regner jeg med at alt er som det skal væere, md det resultat at da jeg skal til at ha dagpenge, som jeg har betalt til i siden jeg var 17, ja så har de smidt mig ud 4 dage før jeg sku bruge dem… -og lad nu vær med at sig at det er min egen skyld osv, for tror du selv at jeg ville overse og lade være med at reagere fra min a-kasse hvis jeg havde talt med dem…?

Livet byder på mange overraskelser og kan ændre sig på at splitsekund og det her er så en af dem…

Jeg har lagt personlige ting af mit liv herud for at vise hvordan det hele står til og så bliver jeg alligevel jagtet som en vild…

Jeg prøver at bevare fatningen og roen men det er sku da svært når man bliver angrebet fra alle sider…

Vil hellere sidde til forhør med 10 rockere end jer.
I er jo direkte modbydelige, set med mine æjne, men jeg skal nok holde det ud og blive til den bitre ende…

Og jeg flyttede faktisk herop for at ku blive med mine dyr og give dem en dejlig stor have, som jeg ik havde før, men efter 3 måneder uden job ja så får jeg tilbudet at flytte til næstved og kan tjene 185 kr i timen men det er åbenbart også et problem og det er pga at jeg har så mange dyr.

At dorte giver mig et tilbud er da meget generøst af hende.
Jeg svarer tilbage, men bliver nærmest overfuset af hende fordi jeg ik ved hvem hun er og hva hun står for og det er jo klart når jeg ik følger med i hva der sker herinde.
Jeg vwed at hun har 19 katte. Hvor sku jeg vide fra at det er katte hun havde taget til sig og hvor sku jeg vide fra at hun måske ik var en der bare ville ha mine katte til selv at avle på, derfor jeg svarede på at vi sammen ku ta ned til en dyrelæge og ordne de indgreb, for så var jeg da sikker på at de ik sku bruges til det…

Men når man bliver overfuset på den måde så har ens lyst til hende ik så stor mere…
Og der er ingen undskyldning for at man måske blev misforstået. -Jeg selv undskylder hvis noget af det jeg skrev sku misforståes.!

Håber det giver lidt mening det jeg skriver

Hold da op…giver du mig et link til opdrætter ???[/quote:191h5bym]

Gitte hvorfor den mistro?
Tror du jeg lyver for dig?
Jeg har ik noget at skjule, så værsko.
http://brightwhite.dk/
Du skal tale med Christel, hvis der er noget du gerne vil vide der…
Du kan også kontakte hende her
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_vis … serID=1740

Hendes mand er formand for
www.kfds.dk og hedder Klaus

Når nu din mistro er så stor og det virker, som om du har tænkt dig at kontakte dem, for at høre om jeg taler sandt, så regner jeg også med at du skriver her tilbage med en undskyldning og en opdate på hva de sagde.

ok det her indlæg hevde jeg så ik lige set…
Så undskylder min egen bemærkning om det jeg sagde om dorte

Ja jeg vil ha nogen penge for mine katte…
Men indrømmer ik at jeg er ligeglad med hvor de kommer hen…

Her er lige et billede der er taget for længe siden…
http://www.brightwhite.dk/photo_album/d … =-53&pos=1

i er velkomne til at se flere billeder igennem, af min dejlige og smukke hund.
Der er også et billede af hendes første pokal blandt dem…

Mikael - Jeg føler inderligt med dig og kan godt fornemme, både hvor desperat du er for ikke at falde tilbage til din tidligere “beskæftigelse” på den forkerte side af loven, og også din ensomhed.

Har du prøvet at lægge alle kortene på bordet over for din sagsbehandler og også vha. gratis advokathjælp undersøge muligheden for at få gældsanering, så du kan starte på en frisk?
Eller: Din sagsbehandler/advokat kan på dine vegne tage kontakt til dine kreditorer (herunder banken) og få aftalt en lempelig afdragsordning.
Men igen: Du skal være helt ærlig og skrive en liste over alle dem, du skylder penge og hvor meget.

Som udgangspunkt både over for din sagsbehandler og retshjælp synes jeg, du skal kopiere dine sidste indlæg herinde. De er husløst ærlige og flot formulerede.

Jeg synes faktisk også, du skal sende dem til dine forældre. Din far vil muligvis hjælpe, men skal først tænke over det, skriver du. Det kunne måske få ham til at tænke lidt hurtigere, hvis han læste det.

Vil de forældre i en periode kunne passe dine dyr, hvor de selv bor?
Eller vil din X-kæreste have mulighed for det?

Helt ærlig, så tror jeg, at de penge, du evt. vil kunne få kattene, kun vil være en dråbe i havet her og nu, også at du bare vil få det endnu mere skidt med dig selv bagefter, så en udvej kan også være, at du kontakter deres opdrættere, forklarer dem situationen og beder dem tage dem tilbage.

Held og lykke!

PS: Ser her i en sen nattetime, at Freja fik tre killinger 25. marts.
Det vil sige, at de tidligst kan gå hjemmefra, 17. juni.
Er de vaccinerede, har de stamtavle, og har du købere til dem?
Det vil under alle omstændigheder være blodig synd at fjerne Freja fra dem nu, men det er du vel klar over! Under alle omstændigheder er det mest hensynsfuldt over for en hunkat ikke at lade hendes killinger fjerne på én gang.