Hva skal jeg vælge af vådfoder på zooplus?

Ja undskyld…:ups: Men nu kommer der endnu en tråd om vådfoder…:tihi:

Jeg er zooplus jomfru :engel2: og det skal jeg der jo gøres noget ved…

Så jeg sidder og kigger på alle de forskellige slags vådfoder, og det er jo en ren jungle…:S

Oliver er ikke nogen kræsen kat, men han vil bestemt ikke røre whiskas, gold goumet i paté, multi fit eller andre former for sheeba end den lilla… :høhø:

Jeg havde tænkt mig at bestille nogle prøve pakker hjem af det forskellige, men hvad er godt?? Har kigget på Cosma, Porta 21og Almo Nature…

Han kan ikke fordrage paté så det skal være bidder i gelé… Han er derudover meget glad for fisk og kylling, og ikke så meget oksekød…

Hva kan i anbefale?

cosma er det mest ildelugtende foder du kan få… nogle katte er vilde med det - deres fiske varianter vil nok være guf… men det STINKER!!

hvis det skal være bidder i gele med kød, så skal du have sheba - deres kød/vildt pakke er kun gele…
porta 21 er reelt tunkød - ingen bidder i gele - men er han glad for fisk er den god

de fleste bozita varianter er også bidder i gele

Mine er meget glade for Yarrah i foliebakker - Yarrah på dåse duer ikke :S

[QUOTE=Battlestar;760798]cosma er det mest ildelugtende foder du kan få… nogle katte er vilde med det - deres fiske varianter vil nok være guf… men det STINKER!!

hvis det skal være bidder i gele med kød, så skal du have sheba - deres kød/vildt pakke er kun gele…
porta 21 er reelt tunkød - ingen bidder i gele - men er han glad for fisk er den god

de fleste bozita varianter er også bidder i gele[/QUOTE]

:besvimer: Er det så slemt at man er ved at gå i gulvet af lugten?:tihi:
Jeg har prøvet at købe vildt til ham før, og det var ikke nogen succes… Kylling, fisk og en smule oksekød er vejen frem hos Oliver…
Er porta et fuldfoder produkt? Det synes jeg nemlig ikk jeg lige kan se nogle steder… Han får skam tørfoder, men plejer at købe fuldfoder i vådfoder også, så jeg er sikker på at han får alt det han skal ha…

Hva er dine katte vilde med gitze? :smiley:

:tihi:… ej undskyld, men det var underligt at de ikke vil spise dem på dåse… Der er vel det samme i :gruble:

Det skulle man tro, ikke sandt:? ikke desto mindre er det kun foliebakkerne, der duer;)

Meget mystisk…:gruble: Katte har til tider nogle underlige ideer…:tihi: Jeg skriver alle de forslag i kommer med ned, og imorgen ryger der så en bestilling afsted… (der skal liiige stå penge på kontoen igen jo…:tihi:)

[QUOTE=Maria-Amalie;760807]:besvimer: Er det så slemt at man er ved at gå i gulvet af lugten?:tihi:

klip

Hva er dine katte vilde med gitze? :D[/QUOTE]

jeg er - cosmas fiskevarianter gav mig faktisk tårer i øjnene :slight_smile: det er stygt… og kattene gad dem ikke noget videre

FP21 elsker de… de blå, de orange og de røde men IKKE kylling

Bozita - der spiser de gladeligt det der er i mega packen… det er kylling, lever, rejer og en til … og de ELSKER vildtvarianten

sheba - de gider de faktisk rimeligvis alle kødvarianterne - kanin er det største hit…

men det er SÅ forskelligt fra katte til katte… nogle dage spise nogle mere end andre…

Jeg synes så aldeles ikke at Cosma ‘fejler noget’. Og jeg tror da nok, at jeg også har haft fået nogle enkelte tun-varianter… men har i hvert fald selv haft købt kylling (gerne den med vaggelæg), og det er helt fint! Med Cosma skal man dog lige læse efter, hvad der er fuldfoder, og hvad der ikke er, for det varierer en del.
FP21 er altid fuldfoder. Almo Nature (‘de rene’ på dåse) og Applaws er aldrig. Men ellers ligner de hinanden meget i konsistens. Mens Cosma f.eks. også er kødstrimler, men det ligger i gele, mens de 3 andre her er ‘løse’. Jeg kan godt lide, at man kan få kød fra forskellige steder på kyllingen med Almo Nature - der er ganske meget forskel på bryst og lår f.eks. Men det er ret luksus - temmelig dyrt.
Bozita er et rigtig fint foder, svensk produceret. Det er egentlig grundlæggende baseret på kylling og svin alt sammet - og så med smagsvarianter tilsat i mindre mængder. Det er altid fuldfoder - og findes både som gele (flest varianter), sovs og pate.

[QUOTE=Battlestar;760822]jeg er - cosmas fiskevarianter gav mig faktisk tårer i øjnene :slight_smile: det er stygt… og kattene gad dem ikke noget videre

FP21 elsker de… de blå, de orange og de røde men IKKE kylling

Bozita - der spiser de gladeligt det der er i mega packen… det er kylling, lever, rejer og en til … og de ELSKER vildtvarianten

sheba - de gider de faktisk rimeligvis alle kødvarianterne - kanin er det største hit…

men det er SÅ forskelligt fra katte til katte… nogle dage spise nogle mere end andre…[/QUOTE]
:lol: ej undskyld, men det lyder da helt vildt… Nå men jeg prøver cosma, og skal nok holde mig en arms længe væk fra dåsen, når jeg åbner den…:tihi: Med vinduet åbent…

Jeg notere alt det du skriver, også må jeg se hva der lander i kurven imorgen…
Det eneste vildt jeg har prøvet er det fra Kitekat, og det brød Oliver sig bestemt ikk om… Han lignede en der der var faldet ned fra månen, da jeg helte det op…:tihi:

[QUOTE=pivnu;760830]Jeg synes så aldeles ikke at Cosma ‘fejler noget’. Og jeg tror da nok, at jeg også har haft fået nogle enkelte tun-varianter… men har i hvert fald selv haft købt kylling (gerne den med vaggelæg), og det er helt fint! Med Cosma skal man dog lige læse efter, hvad der er fuldfoder, og hvad der ikke er, for det varierer en del.
FP21 er altid fuldfoder. Almo Nature (‘de rene’ på dåse) og Applaws er aldrig. Men ellers ligner de hinanden meget i konsistens. Mens Cosma f.eks. også er kødstrimler, men det ligger i gele, mens de 3 andre her er ‘løse’. Jeg kan godt lide, at man kan få kød fra forskellige steder på kyllingen med Almo Nature - der er ganske meget forskel på bryst og lår f.eks. Men det er ret luksus - temmelig dyrt.
Bozita er et rigtig fint foder, svensk produceret. Det er egentlig grundlæggende baseret på kylling og svin alt sammet - og så med smagsvarianter tilsat i mindre mængder. Det er altid fuldfoder - og findes både som gele (flest varianter), sovs og pate.[/QUOTE]

Jeg husker at læse hva der står under dåserne hos Cosma… :smiley: Tak for info…

Men hvis han nu en dag får noget vådfoder, som ikke er fuldfoder, kan det så skade ham? :? Ja jeg aner intet om vådfoder… læste bare at man skulle købe fuldfoder af det engang, og det har jeg gjort lige siden…

Han får vådfoder morgen og aften… Men hvis en af dem ikke er fuldfoder hva så?? :slight_smile:

Jeg vil lige pippe ind mht. Cosmas fiske-variant (den der på den tyske zooplus hedder “Goldbrasse”)…

Jeg er ikke sart, når det kommer til lugtende kattemad (eller andre ting der lugter for den sags skyld), men lige når det kommer til Cosma med Goldbrasse … det var rigtig, rigtig, rigtig slemt. Jeg har oprigtigt talt aldrig oplevet noget lignende, lugt-gene-mæssigt. :blegne:
Det lugtede så dårligt, at jeg var i tvivl om der var gået råd i dåserne eller maden på anden måde var dårlig, at jeg googlede mig frem til andres oplevelser med lugten af den variant.
Min kæreste og jeg fik det decideret dårligt (specielt fordi vi bor i en lille ungdomsbolig med dårlig udluftning) og jeg endte med at måtte afsætte mit parti til anden side.

Jeg ved ikke, om du nogensinde har lugtet til tørfisk. Det lugter som tørfisk opblødt i vand ganget med tusind og en smule råd oveni…

Du skal ikke sige, at du ikke er blevet advaret. :høhø:

Jeg kan tilgengæld sige god for de fleste andre Cosma varianter, fx den med kylling. Jeg synes overhovedet ikke Cosma i sig selv er et lugtende mærke, det er bare lige den ene fiskevariant med Goldbrasse (selvom jeg må indrømme, at jeg ikke har turde købe flere Cosma produkter med fisk efter min oplevelse med Goldbrasse…).

Jeg bruger selv FP21, Bozita i stor stil (dem i tetrapak), Almo Nature, og Whiskas Mmm og Miamor i poser, når de skal forkæles (jeg har en altædende mis og en, der ikke rigtigt gider vådkost, men vil dræbe for en pose med Whiskas Mmm).
Jeg bruger også kun bidder i gele eller “kød-strimler” som fx FP21 med kylling. :slight_smile:

Jeg har heller ikke haft problemer med Cosma :slight_smile:

Jeg synes det er en god idé hvis du køber en lille smule af de forskellige, så du kan se hvad Oliver kan lide inden du køber stort ind :slight_smile:

Vær opmærksom på at Bozita “pakkerne” (det er ikke dåser men pap pakker) er ret store når man kun har én kat. Jeg mener det er 400 gram de indeholder.

[QUOTE=MissPil;760849]Jeg vil lige pippe ind mht. Cosmas fiske-variant (den der på den tyske zooplus hedder “Goldbrasse”)…

Jeg er ikke sart, når det kommer til lugtende kattemad (eller andre ting der lugter for den sags skyld), men lige når det kommer til Cosma med Goldbrasse … det var rigtig, rigtig, rigtig slemt. Jeg har oprigtigt talt aldrig oplevet noget lignende, lugt-gene-mæssigt. :blegne:
Det lugtede så dårligt, at jeg var i tvivl om der var gået råd i dåserne eller maden på anden måde var dårlig, at jeg googlede mig frem til andres oplevelser med lugten af den variant.
Min kæreste og jeg fik det decideret dårligt (specielt fordi vi bor i en lille ungdomsbolig med dårlig udluftning) og jeg endte med at måtte afsætte mit parti til anden side.

Jeg ved ikke, om du nogensinde har lugtet til tørfisk. Det lugter som tørfisk opblødt i vand ganget med tusind og en smule råd oveni…

Du skal ikke sige, at du ikke er blevet advaret. :høhø:

Jeg kan tilgengæld sige god for de fleste andre Cosma varianter, fx den med kylling. Jeg synes overhovedet ikke Cosma i sig selv er et lugtende mærke, det er bare lige den ene fiskevariant med Goldbrasse (selvom jeg må indrømme, at jeg ikke har turde købe flere Cosma produkter med fisk efter min oplevelse med Goldbrasse…).

Jeg bruger selv FP21, Bozita i stor stil (dem i tetrapak), Almo Nature, og Whiskas Mmm og Miamor i poser, når de skal forkæles (jeg har en altædende mis og en, der ikke rigtigt gider vådkost, men vil dræbe for en pose med Whiskas Mmm).
Jeg bruger også kun bidder i gele eller “kød-strimler” som fx FP21 med kylling. :)[/QUOTE]

Du godeste :yikes: Jeg tror bare jeg tager kylling i Cosma, også finder et andet mærke til fisken…:tihi: Jeg ville starte med at bestille nogle af de små pakker hjem (feks dem med 6 stk i) for at se om det var noget herren ville ha… Almo nature er jo ikk fuldfoder, men er det ligemeget, hvis man f.eks giver vådfoder 2 gange om dagen, hvor af den ene så er almo nature??

Oliver fik det som killing nemlig (så vidt jeg husker) og han elskede det…

Bozita var mine ret glade for - men jeg fik opkast-fornemmelse af lugten :S tror det er sådan en, at enten kan man med den, eller også kan man ikke :S

[QUOTE=DK Thomani;760853]Jeg har heller ikke haft problemer med Cosma :slight_smile:

Jeg synes det er en god idé hvis du køber en lille smule af de forskellige, så du kan se hvad Oliver kan lide inden du køber stort ind :slight_smile:

Vær opmærksom på at Bozita “pakkerne” (det er ikke dåser men pap pakker) er ret store når man kun har én kat. Jeg mener det er 400 gram de indeholder.[/QUOTE]

Det var også det jeg havde i tankerne at gøre :smiley: Jeg mener at jeg fandt nogle små potions poser derinde et sted med Bozita… De ville jo være gode som prøve pakker, men også efterfølgende… For 400 g kommer han aldrig igennem, før han er træt af det… :tihi: Jeg fodre med 2 forskellige mærker og smag hver dag (morgen og aften) for at sker noget variation… (lige nu er det kun 3 mærker der kører på omgang, så ville jo gerne ha nogle flere at vælge imellem)

[QUOTE=Maria-Amalie;760856]Du godeste :yikes: Jeg tror bare jeg tager kylling i Cosma, også finder et andet mærke til fisken…:tihi: Jeg ville starte med at bestille nogle af de små pakker hjem (feks dem med 6 stk i) for at se om det var noget herren ville ha… Almo nature er jo ikk fuldfoder, men er det ligemeget, hvis man f.eks giver vådfoder 2 gange om dagen, hvor af den ene så er almo nature??

Oliver fik det som killing nemlig (så vidt jeg husker) og han elskede det…[/QUOTE]

gør lige som jeg - bestil prøvepakker hjem af alt det forskellige :slight_smile:

1 Bozita Paté Mixed Trial Pack 6 x 360 g- 6 x 360 g Reindeer + Turkey – L £6.99 £6.99
3 Miamor Ragout Royale Trial Pack 12 x 100 g- Multi-Mix Gravy Variety Pack – L £4.69 £14.07
3 Sheba Tray Collections Trial Pack 4 x 100 g- Exclusive Select – L £2.49 £7.47
3 Sheba Tray Collections Trial Pack 4 x 100 g- Ocean – L £2.49 £7.47
3 Sheba Tray Collections Trial Pack 4 x 100 g- Supreme – L £2.49 £7.47
2 Sheba Trial Pack 4 x 100 g- Gourmet variety – L £2.99 £5.98
2 Sheba Trial Pack 4 x 100 g- Treats variety – L £2.99 £5.98
3 Sheba Tray Collections Trial Pack 4 x 100 g- Favourite – L £2.49 £7.47
3 Cosma Original in Jelly: Mixed Trial Packs- 6 x 170 g with 4 flavours – L £5.79 £17.37
4 Savings Pack Whiskas Oh So… 12 x 85 g Pouches- Succulent Selection – L £7.00 £28.00

Det blir værre og værre… :høhø: Tror jeg må bestille en gasmaske samtidig… :tihi:

[QUOTE=Battlestar;760862]gør lige som jeg - bestil prøvepakker hjem af alt det forskellige :slight_smile:

1 Bozita Paté Mixed Trial Pack 6 x 360 g- 6 x 360 g Reindeer + Turkey – L £6.99 £6.99
3 Miamor Ragout Royale Trial Pack 12 x 100 g- Multi-Mix Gravy Variety Pack – L £4.69 £14.07
3 Sheba Tray Collections Trial Pack 4 x 100 g- Exclusive Select – L £2.49 £7.47
3 Sheba Tray Collections Trial Pack 4 x 100 g- Ocean – L £2.49 £7.47
3 Sheba Tray Collections Trial Pack 4 x 100 g- Supreme – L £2.49 £7.47
2 Sheba Trial Pack 4 x 100 g- Gourmet variety – L £2.99 £5.98
2 Sheba Trial Pack 4 x 100 g- Treats variety – L £2.99 £5.98
3 Sheba Tray Collections Trial Pack 4 x 100 g- Favourite – L £2.49 £7.47
3 Cosma Original in Jelly: Mixed Trial Packs- 6 x 170 g with 4 flavours – L £5.79 £17.37
4 Savings Pack Whiskas Oh So… 12 x 85 g Pouches- Succulent Selection – L £7.00 £28.00[/QUOTE]

:smiley: Det er også det jeg vil gøre… Så ender jeg ikk op med 80 dåser af noget han ikk kan li… :tihi:

Jeg syntes nu ikke lugten er så slem fra Bozita…eller lad mig sige, ikke værre end hvad det meste andet kattemad lugter af :tihi: