Hva skal jeg vælge af vådfoder på zooplus?

370 gram er der i Bozita pakkerne. De er et stort hit herhjemme :slight_smile:

:tihi: Så er jeg mere rolig… Var ellers lige igang med at google gasmasker… :høhø:

Jeg tror det værste foder jeg nogen sinde er støt på var Specifik…:S Det både så og lugtede ud som noget der kom ud af den anden ende på katten… :uha: Oliver sad og gloede på mig med store øjne da jeg åbnede den, og ikke så meget som smage ville han… Så det røg ud med det samme…

Hmm… Må vist ha fat i nogle små bokse til at opbevare Bozita i så… Har jo kun Oliver… :slight_smile: ganske vist en stor hankat på 6 kilo, meeen der er jo grænser for meget han kan spise på en gang…:tihi:

Hvor længe kan det holde sig i en boks i køleskabet?

[QUOTE=Maria-Amalie;760871]:tihi: Så er jeg mere rolig… Var ellers lige igang med at google gasmasker… :høhø:

Jeg tror det værste foder jeg nogen sinde er støt på var Specifik…:S Det både så og lugtede ud som noget der kom ud af den anden ende på katten… :uha: Oliver sad og gloede på mig med store øjne da jeg åbnede den, og ikke så meget som smage ville han… Så det røg ud med det samme…[/QUOTE]

Mine vil heller ikke have Specifik …ikke om de vil røre det, men de er glade for Bozita, Porta 21 og Lux :slight_smile:

Bozita og Porta 21 er også skrevet på listen… :smiley: Må bare finde nogle små bokse til Bozita, for Oliver kan jo ikk spise det hele på en gang…

De kan sagtens holde sig et par dage i køleskab.:slight_smile:

Altså uden man putter det i bokse, men bare genlukker bozita indpakningen?

Hvilken fiskevariation skal jeg vælge? :? :tihi:

[QUOTE=Maria-Amalie;760884]Altså uden man putter det i bokse, men bare genlukker bozita indpakningen?

Hvilken fiskevariation skal jeg vælge? :? :tihi:[/QUOTE]

Ja, det vil jeg mene, det er jo pap det er i og ikke dåser.
Porta er i dåser og skal i en bøtte.
Af Porta vælger jeg tit den med tun og oksekød, den er de vilde med.
Bozita får jeg gerne blandet, både med kød og fisk og hvad der ellers er.

Hvis jeg har opbevaret dåsemad i køleskabet luner jeg det lige lidt i mikroovnen, men det ved jeg ikke om du har.

[QUOTE=Coon Danica;760887]Ja, det vil jeg mene, det er jo pap det er i og ikke dåser.
Porta er i dåser og skal i en bøtte.
Af Porta vælger jeg tit den med tun og oksekød, den er de vilde med.
Bozita får jeg gerne blandet, både med kød og fisk og hvad der ellers er.

Hvis jeg har opbevaret dåsemad i køleskabet luner jeg det lige lidt i mikroovnen, men det ved jeg ikke om du har.[/QUOTE]

Porta kan man købe en små potions poser, som en prøve pakke… Så det gør jeg i første omgang… :slight_smile:
Hvilken fiskevariation i Bozita får du? Tror ikke lige den med aloe vera er noget for Oliver…
Plejer nu bare at tage det ud af køleskabet og hælde det op i skålen… Al mit vådfoder står i køleskab… Der er ikk plads andre steder… :tihi:

EDIT : Ej nu kører jeg da rundt i vådfoder… :tihi: Det er jo Porta der har alle de forskellige varianter…

[QUOTE=Maria-Amalie;760891]Porta kan man købe en små potions poser, som en prøve pakke… Så det gør jeg i første omgang… :slight_smile:
Hvilken fiskevariation i Bozita får du? Tror ikke lige den med aloe vera er noget for Oliver…
Plejer nu bare at tage det ud af køleskabet og hælde det op i skålen… Al mit vådfoder står i køleskab… Der er ikk plads andre steder… :tihi:[/QUOTE]

Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad det er for en variation af fisk fra Bozita vi får, jeg køber gerne den portion hvor der er 64 blandede og…de æder de bare :høhø:
Ja, det er nemlig rigtig at der er små portioner porta, det mener jeg ikke findes i bozita, kun dem på omkring 370 g :slight_smile:

[QUOTE=Coon Danica;760893]Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad det er for en variation af fisk fra Bozita vi får, jeg køber gerne den portion hvor der er 64 blandede og…de æder de bare :høhø:
Ja, det er nemlig rigtig at der er små portioner porta, det mener jeg ikke findes i bozita, kun dem på omkring 370 g :)[/QUOTE]

Det var mig der rodede rundt i mærkerne… :ups: Bozita har med laks og rejer… Nej Bozita kan jeg kun finde i 370 g… Men den kunne godt holde sig når den havde været åben ikk?

Han får Bozita med Laks, og Porta med Kylling… :høhø: Så har jeg vist nogen lunde styr på det… Så længe det vare…:tihi:

Mine katte vil gerne ha Cosma og jeg syntes altså ikke de stinker så meget, der er vist nogen der har sarte næser herinde :stuck_out_tongue: … :høhø:

Det er sikkert forskelligt hvad ens kat syntes er godt, så du skal nok prøve dig lidt frem i mellem de mærker de andre har nævnt.

[QUOTE=Kattetøsen-too;760900]Mine katte vil gerne ha Cosma og jeg syntes altså ikke de stinker så meget, der er vist nogen der har sarte næser herinde :stuck_out_tongue: … :høhø:

Det er sikkert forskelligt hvad ens kat syntes er godt, så du skal nok prøve dig lidt frem i mellem de mærker de andre har nævnt.[/QUOTE]

Det gør jeg :smiley: Bestiller en prøve pakke med Cosma, og kan se at der også deres fiske variant iblandt… Så må jeg holde vejret eller noget i mens jeg øser det op…:høhø:

[QUOTE=Maria-Amalie;760896]Det var mig der rodede rundt i mærkerne… :ups: Bozita har med laks og rejer… Nej Bozita kan jeg kun finde i 370 g… Men den kunne godt holde sig når den havde været åben ikk?

Han får Bozita med Laks, og Porta med Kylling… :høhø: Så har jeg vist nogen lunde styr på det… Så længe det vare…:tihi:[/QUOTE]

Ja, det kan man også nemt komme til, der er jo så mange slags :tihi:
Jo, det kan sagtens holde sig nogle dage i køleskab :slight_smile:

Bozita er det ikke kun som pate ? Hvis ikke hvad er det så for nogen der er i gele ?

Herhjemme bestiller jeg gerne følgende:

[ul]
[li]Cosma - især Glory-udgaverne, der blandt andet indeholder vagtelæg[/li][li]Bozita - gelevarianterne[/li][li]Porta 21 - primært kyllingeudgavernerne[/li][/ul]
Pt. er jeg ved at prøvekøre Smillas vådkostprodukter efter anbefaling fra Tzari (som vist fodrer sine ilderne med det). Det indeholder i hvert fald kød i form af tun, så her får misserne fisk. Her det især tun med grøntsager, tun og tun med kylling, der hitter. Den med tun og sardin er et mindre hit - i hvert fald hos skaldepanden. Lugten er dog ikke værd, at skrive hjem om, men indtil videre er jeg tilfreds, og det er misserne også - selvom at de nok helst bare vil have deres LUX (enten dåsen i gul eller orange). :cool2:

Mht. fuldfoder, så står der således på Zooplus om FP21: Feline Porta 21 ist ein Ergänzungsfutter. Ja, det står også på dåserne.

Ergänzung betyder supplement - så jeg ville da ikke mene, at det samtidig kan være fuldfoder? Eller hvad? Jeg spørger bare, fordi det kom lidt bag på mig, da jeg opdagede det den anden dag. Jeg har aldrig brugt det som hovedfoder - kun som lidt godt ind imellem, så det er ikke et problem på den led. Men jeg troede umiddelbart, at det var fuldfoder.

[QUOTE=Coon Danica;760905]Ja, det kan man også nemt komme til, der er jo så mange slags :tihi:
Jo, det kan sagtens holde sig nogle dage i køleskab :)[/QUOTE]

:tihi: Ja især når man samtidig er på kattegale… Så går det helt galt… :stuck_out_tongue: Ihh det var dejligt… Så tør jeg godt bestille lidt hjem, som han kan prøve smage :savle:

Jeg har fundet nogle bider i sovs/gele derinde… Der er vist samme variater som patén er…

[QUOTE=Maibrit;760919]Herhjemme bestiller jeg gerne følgende:

[ul]
[li]Cosma - især Glory-udgaverne, der blandt andet indeholder vagtelæg[/li][li]Bozita - gelevarianterne[/li][li]Porta 21 - primært kyllingeudgavernerne[/li][/ul]Pt. er jeg ved at prøvekøre Smillas vådkostprodukter efter anbefaling fra Tzari (som vist fodrer sine ilderne med det). Det indeholder i hvert fald kød i form af tun, så her får misserne fisk. Her det især tun med grøntsager, tun og tun med kylling, der hitter. Den med tun og sardin er et mindre hit - i hvert fald hos skaldepanden. Lugten er dog ikke værd, at skrive hjem om, men indtil videre er jeg tilfreds, og det er misserne også - selvom at de nok helst bare vil have deres LUX (enten dåsen i gul eller orange). :cool2:[/QUOTE]
Det lyder som den indkøbs liste jeg har sammensat… :tihi: Holder mig primært til kylling og fisk, da der er mest chance for succes… Bestiller en prøve pakke af cosma med 6 forskellige varianter… :smiley: Noget fisk fra Applaws, kylling fra Porta 21 og laks fra Bozita… Så kan det forhåbenligt ikke gå helt galt… :smiley:

Mine er pjattede med Bozita i sovs… Kylling, Laks, Kanin, vildt og oksekød… Mums - siger de små… Men pate og gele vil de ikke have…

De får også fp med tun/aloe vera, fp med tun/crab og den med ren kylling.

Men ALT pate skal jeg holde mig fra - og sådan noget som Lux gider de SLET ikke - i nogen varianter.

(Jeg har også haft Cosma hjemme. De fleste er gode og kattene kan lide dem. men den der Goldbrass??? FY FOR SAAAAAAAAAAAAAAAAAAATAN da, den stinker. Og kattene var sjovt nok heller ikke vilde med den… hahahahahaha)

[QUOTE=galath;760931]Mht. fuldfoder, så står der således på Zooplus om FP21: Feline Porta 21 ist ein Ergänzungsfutter. Ja, det står også på dåserne.

Ergänzung betyder supplement - så jeg ville da ikke mene, at det samtidig kan være fuldfoder? Eller hvad? Jeg spørger bare, fordi det kom lidt bag på mig, da jeg opdagede det den anden dag. Jeg har aldrig brugt det som hovedfoder - kun som lidt godt ind imellem, så det er ikke et problem på den led. Men jeg troede umiddelbart, at det var fuldfoder.[/QUOTE]

Hvis de skriver sådan, så har du da ret i, at det ikke er fuldfoder. Jeg mener bare, at de afjusterer kalk/fosfor, men derfor kan der jo sagtens mangle noget andet.

Man kan sagtens give ikke-fuldfoder af og til, men det må jo bare ikke forskubbe de værdier af mineraler og vitaminer, der gennemsnitligt bør være i kattens kost. Da jeg alligevel altid har Felini-vit/min stående, tilsætter jeg blot selv dette til de mærker, der overhoved intet tilsat har.

Jeg ville så ikke putte uåbnet vådmad i køleskabet :wink: Tror også katten vil foretrække det i stuetemperatur. Bozita kan bare lukkes i kartonen.