Efter jeg for en del år siden fik en taske til Kyrie er jeg ved at gå over til tasker. Mine katte kan meget bedre lide tasker end kasser så taske nr 3 er på jeg når jeg lige får sendt zooplus ordren afsted her engang før den første
Hvad bruger i til jeres katte når i skal til dyrlæge, udstil i dk(altså nogle timer transport og ikke hele dage). Eller har i de helt store tasker hvor man kan have katte MED bakke i.
Til fly bruger man jo f.eks taske da det vist er eneste der er godkendt :?
Jeg HAR kun kasser. Til vorbasse-udstillingen lånte jeg en taske og den fungerede da osse fint, men … jeg har min kæmpe kasse og den regner jeg med at bruge fremover igen
Hartschalen-Tragetasche Sandy günstig kaufen | zooplus Jeg får den her hjem når jeg får bestilt så er jeg spændt på hvordan den er irl. Sjove er selvom taskerne er mindre end kasserne kan kattene hos mig bedre lide dem, de er åbenbart mere betryggende at ligge i
[QUOTE=tzari;759001]
Til fly bruger man jo f.eks taske da det vist er eneste der er godkendt :?
.[/QUOTE]
Der skulle selvfølgelig stå kasse ser jeg først nu men kan ikke rette det.
f.eks. hjem til jul i år har jeg haft dem begge i en stor kasse. Til udstilling er Yasha i sin kasse og Unni sin sturdi.
til dyrlæge er de også i hver sin…
så jeg bruger lidt af hvert.
Jeg er rigtig glad for min kasse til “fælles” og til Yasha, men Unni er bare SÅ nem at have med i sin sturdibag.
jeg har kun sturdi til alle kattene, de er i tasker på kortere ture og i Studi cargo hvis vi skal kører langt.
Kasser er utroligt klodset at gå med, desuden er Jepser ekspert i at rulle rundt med en kasse
Det er også en af mine problemer med kasser selv med skulder strop er de tungere end kasser og mere uhandy.
Johnny- hvor stor er Gaia da? De fleste tasker kan de ikke klare op til 10 kg?
Jeg bruger kun tasker. Har nu 2 Sturdi Toter og en alm. stor Sturdi Bag. Lille mig ville umuligt kunne slæbe rundt på kattene i kasser på cykel og igennem offentlig transport. Og til bilen har de en Sturdi Shelter til når vi kører til Ribe. Ingen af mine ‘piller’, men der er alligevel altid clips på lynelåse, og de har sele på, der spændes fast i tasken. Har også et par ikke-Sturdier, en rygsæk og en trolley, men Sturdi er bare af suveræn kvalitet og ser flotte ud.
Jeg bruger begge dele, dog med en klar overvægt til transportkasse-siden.
Jeg føler mig mest tryg med kasserne. De kan spændes fast i bilen og de er mere robuste.
Ifm. udstillinger synes jeg det er lettere at håndtere (dvs. gå med eller køre på en lille vogn) kasser med en f. eks. 7 kg. kat i, end en taske.
Når jeg skal hente min lille nye pige i Spanien, så bruger jeg en taske. Hun skal nemlig med mig ind i flykabinen, og der er en taske mere handy.
dumt spørgsmål hvad gør du så hvis hun skal tisse eller er det en af de smarte på 1½ etage med plads til en bakke? Et problem jeg har spekuleret meget over hvis jeg skulle på langtur
Vi har fire store kasser - dem af stof, som kan klappes sammen.
Vores katte kan godt lide dem, og kasserne kan spændes fast i bilen.
Der kan lige akkurat stå tre ved siden af hinanden i bilen.
Det er et af de krav vi har til kasser.
De SKAL kunne spændes fast, alt andet er livsfarligt.
gaia vejer vel en 7½-8 kilo efterhånden og jeg syntes ikke det virker specielt stabilt at ha hende i en taske, samtiddig mufler hun rundt i tasken så den er svær at holde, der er mere styr på en kasse syntes jeg
Margrethe er glad for hendes kasse og er rolig i den - så ingen grund til at ændre noget som virker… Ruth , hun er en historie for sig… Jeg ville aldrig nå at få lukket en taske inden hun var væk igen , og hun ville sandsynligvis krasse den i smadder hvis det endelig lykkedes … Ruth hader at blive holdt fast og indespærret…
Det er ikke et dumt spørgsmål. Faktisk er det meget reelt, for det kan da ske og hvad så :?
Min erfaring siger mig at katte sjældent tisser i under transport, og jeg satser på, at hun heller ikke gør det Jeg formoder at vi - dvs. opdrætteren og jeg - forsøger at minimere hendes væskeindtag op til transporten. Samtidig må jeg medbringe et lille ekstra tæppe, nogle vådservietter og en plastikpose, hvis uheldet skulle være ude.
Når flyveturen er overstået får hun tilbudt både væske og mad, så snart jeg kan komme til det.
Det er alt efter hvad vi skal, hvor mange vi skal afsted og så videre. Ind i mellem er det alt efter hvilken der lige står forrest når vi skal ud af døren
Killinger/katte der skal neutraliseres kommer altid i faste kasser, hvor der er plads til at de kan ligge helt udstrakte, og hvor kassen kan skilles helt ad hvis det skulle blive nødvendigt. Skal vi på LIFE til scanning, så er det også faste kasser, ellers kan vi ikke pakke bilen Vi har fundet ud af hvordan det lige passer så de står godt i bilen, og så det passer med at vi kan stable dem og trille med alle ti (som lige passer når der pakkes rigtigt) på en gang ned til Jørgens lille hjørne. Og så skal alt kunne spændes fast, og ingen kasser så store at de små ved uheld kastes rundt inde i tasken/kassen, det kan faktisk skade dem lige så meget, som at selve kassen fløjter rundt. De gange vi har kørt langt, det være sig udstilling eller vi har hentet/afleveret kat, så har vi haft kattebakke i bilen og holdt pauser så de kan komme ud og strække ben og besørge.
I fly bruger vi vores Sherpa med tisseunderlag i flere lag, så skulle uheldet være ude, så er det lige til at smide det øverste lag ud og tasken er “ny” igen. Men vi har nu altid en ordentlig størrelse kasse stående med alt nødvendigt; kattebakke, foder og vand i bilen, så vi kan slippe dem ud af den lille taske så snart vi er landet og bare skal hjem.
Jeg ville gerne kunne stemme på to alternativer - for vi bruger begge dele alt efter katten og rejsens længde. Jeg stemmer dog begge dele alt efter katten.
Jeg har selv haft en Fjummer der ikke kunne holde sig på en 2-3 timers tur. Sidder altid med katten på skødet i tasken så opdagede det med det samme og fik problemet løst med det samme. Det er så aldrig set før eller efter og har transporteret katte mange gange. Så hemmeligheden er tisseindlæg + ikke noget mad/vand kort før turen. Hvor lang tid før bør man fjerne mad+vand for at minimere risikoen