Hvad bruger du Kasse eller taske

[QUOTE=tzari;759114]Hvor køber du tisseindlæg det lyder da smart.

Jeg har selv haft en Fjummer der ikke kunne holde sig på en 2-3 timers tur. Sidder altid med katten på skødet i tasken så opdagede det med det samme og fik problemet løst med det samme. Det er så aldrig set før eller efter og har transporteret katte mange gange. Så hemmeligheden er tisseindlæg + ikke noget mad/vand kort før turen. Hvor lang tid før bør man fjerne mad+vand for at minimere risikoen :)[/QUOTE]

Matas eller apoteket har dem i al fald :slight_smile: Jeg ville nu aldrig tage hverken foder eller vand fra dem, hellere tage uheldet hvis det sker. Tis er ikke det store problem når der er sugende og udskiftelig underlag, og en lille “bæ” - som jeg meget sjældent har set ske - er jo lige til at fjerne.

Underlag: http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundepflege/toilette/13770

Jeg giver ikke vådfoder/kød samme dag, når vi skal langt, for så kan mine heller ikke holde sig. Ikke bare kort før, men adskillige timer før. Det er dog løst lidt ved at vi nu har Shelteren, hvor der selvfølgelig er en kattebakke i, men alligevel ingen grund til at give kattene mere vand i øjnene end nødvendigt :wink:

Jeg har taske og kasse.

Taske til rejser eller vet besøg, der ikke indbefatter narkose. Kassen bruger jeg når jeg ved katten skal bedøves. Den er nemlig lettere at gøre ren, hvis der kommer opkast eller endre udskillelser på den :slight_smile:

Jeg har også sådan en Sandy-taske - dog nummeret mindre end den, Zooplus viser. Den passer til Milly, men er lige i underkanten til Rags, så det ender nok med, at jeg investerer i en mellemstørrelse til ham, hvis han skal udstilles mere. For det er en virkelig lækker taske med mange gode detaljer. F.eks. er der en lille rem indeni til spænde i kattens seletøj, så man trygt kan åbne tasken og lade den kigge ud.

En taske med skulderrem har også nogle fordele for os, der ikke har bil. Den er nemmere at have med i bus, tog og taxa - ja, faktisk vil jeg kunne cykle katten til dyrlæge, hvis det skulle blive nødvendigt.

Jep, den taske er nemlig det bedste jeg nogensinde har investeret i :slight_smile: Jeg og kattene ELSKER den… min er dog købt til Rose, så Tino kan fylde den ud… rigeligt :slight_smile:

Ja, Sandy-tasken er også ret lækker. Så den engang hos en forhandler.

Er Sandy tasken ikke træls at gå med - den ser meget rund ud og dermed beværlig at have ind til kroppen…eller?

Jeg har lige fået en Sturdi bag her til jul…øjjj hvor er jeg bare glad for den allerede!! Den er bare 1000 gange nemmere at gå med (jeg har ikke bil), og begge Nullerne kan fint være i den. Det er en XL divided, som kan deles op i to rum om nødvendigt :slight_smile: Det er jo genialt.

En kasse er utrolig upraktisk på gå-ben…men klart at foretrække (synes jeg) til bil. Og så er der også den fordel ved en kasse, at den kan spændes bag på en cykel…hehe :slight_smile: Det har jeg tit gjort med Tarzan :slight_smile:

Jeg bruger også tisse-underlag til de små…Tarzan er meget vant til at rejse, og holder sig fint. Og så sætter jeg kattene på bakken et par gange med 10-15 min mellemrum, lige inden vi skal afsted…

Den er nærmest oval, men jeg synes den er nem at gå med :slight_smile:

Jeg bruger kun transport kasser, til både korte og lange ture.

Jeg bruger helst tasker… simpelthen fordi det er så meget lettere at slæbe kattene på den måde - og lidt fordi jeg virkelig ikke tror at de synes det er så sjovt, at blive rumlet rundt, som de som regel bliver, når man skal bære en kasse…
Jeg har skam kasser… brugte konsekvent en med toplukning til Saga - det var den eneste måde at få hende i enhver form for transportanordning :wink: Foruden den har jeg også en stor Atlas boks og så Dises store kennelcap…
Men tasker er vejen frem for mig :thumbup: (nå, ja - de er også lette at pakke af vejen igen. et stort plus, når man bor i et lille hus med alt for lidt opbevaringsplads… )

Når vi har været på langture i bil, har vi de sidste mange gange brygt at slå en sturdie showshelter op bag i bilen - det giver katten(e) så meget bedre plads… Og hvis ikke lige det var fordi vi som regel rejser med persere (aka bakkesvin) og/eller korater (aka gravkøer) så ville der såmænd stå en kattebakke i shelteret…

Taler vi meget lange rejser, så ville jeg sørge for at have “vådliggerlagen” (kan ikke huske, hvad det hedder :smiley: ) med… Om katten så fatter ideen med det, tja…

Jeg bruger kun kasser når jeg skal køre - syntes at mine katte er glade for lidt ekstra plads og evt. kattebakke. Men jeg har altid en kasse med som har hjul på - så jeg kan have en kasse mere ovenpå - uden at forslæbe mig…:ok:

Har en Sturdi taske til fly - den er super lækker og der kan sidde en stor hankat i tasken uden at han er for “trængt” - den taske er jeg fantastisk glad for :ok:

Jeg er helt klart til kasser - i hvert fald, hvis jeg kører bil. Jeg har før haft “passagerer” med i tasker og jeg synes de vælter rundt, når man kører - specielt hvis katten er urolig.

Skal man derimod med bus, fly eller lign., synes jeg taskerne er ideelle.

Kun kasser; de kan spændes fast i bilen.

Jeg synes umiddelbart tasker virker ‘usikre’, især hvis man har udbryder-konger og Charley er i den KATegori :cool:.

:slight_smile:

Vi bruger mest kasser. Når vi kører langt bliver de båret ud til bilen i kasser og derefter sat over i deres sturdi shelter, så de både har bakke og vand på turen, og masser af plads. Shelteret er så spændt fast i bilen.

Tasker bruger vi faktisk kun når vi har en killing der skal til dyrlæge, eller skal kører til sit nye hjem. Og ville bruge en taske hvis jeg en dag skulle flyve med en kat i kabinen.

Jeg er ikke så glad for taskerne for synes at jeg har set for mange katte komme ud af dem.

[QUOTE=Tine M;759630]Er Sandy tasken ikke træls at gå med - den ser meget rund ud og dermed beværlig at have ind til kroppen…eller?
.[/QUOTE]
Jo!
Dvs, det er ikke den model jeg har, men ideen er den samme. En rund taske er død-upraktisk af netop de grunde du nævner. En anden ting er nettaget. Det beskytter ikke mod noget som helst andet end at katten stikker af. Har man en gang prøvet at skulle ha’ en syg kat med i snevejr eller regnvejr og har set sin lille syge stakkel blive våd eller sneet på gennem den åbne net-top, selv fra en bil hen til dyrlægens dør - tjah, jeg bruger ikke den taske.

Dem vi rent faktisk bruger og er glade for, er Sherpa bags. De holder nu på 10 år, de er stærke, med bløde vatterede sider og et tæppe i bunden. De kan åbnes i toppen, så man kan løfte katten ud eller få en hånd ned og berolige den - og den er langt mere behagelig at bære i skulderremmen for både kat og “bærer” end en kasse! Vi har de store modeller, så en kat kan ligge helt udstrakt, hvis den evt er bedøvet.
Aldrig mere kasser :wink: Det er så tydeligt at vores katte trives bedre i taskerne :ok:

Jeg bruger en taske. Begge dele er sikkert fin, men når jeg tænker kasser, tænker jeg noget der er lidt mere “klinisk”.
En taske kan man forbinde med noget hverdagsagtigt og noget blødt.
Katten er sikkert ligeglad, men det er min grund til at jeg foretrækker en taske frem for en kasse.

Mine katte er allesammen så velopdragne, at de allerhøjst rejser sig i kassen/tasken for at kigge ud - aldrig for at forsøge at komme ud :smiley:

Jeg har alt fra en Sturdi Tote til transport af én kat, en plastictransportkasse til transport af én kat, en Sturdibag large til transport af 1½ kat, en stor transportkasse til transport af 2-3 voksne eller Fanny med killinger til et Sturdi Show Shelter til brug bag i bilen ved længere ture.

Grunden til, at jeg skriver “transport af” er, at der hjemme på sovesalen kan ligge op til 3 katte i den lille kasse, 2 katte i Toten og mindst 3 katte i den store Sturdibag :wink:

[QUOTE=Ann R;760150]Jo!
Dvs, det er ikke den model jeg har, men ideen er den samme. En rund taske er død-upraktisk af netop de grunde du nævner. En anden ting er nettaget. Det beskytter ikke mod noget som helst andet end at katten stikker af. Har man en gang prøvet at skulle ha’ en syg kat med i snevejr eller regnvejr og har set sin lille syge stakkel blive våd eller sneet på gennem den åbne net-top, selv fra en bil hen til dyrlægens dør - tjah, jeg bruger ikke den taske.[/QUOTE]

Det er da an på, hvor store man gør problemerne :slight_smile:
Jeg har selv et par Tote’er som sagt. Der er jo net-låg på, og så også en stribe net hele vejen rundt på siden. Og sådan een har jeg transporteret Amira i et utal af gange, da hun bøvlede med sine mundhuleoperationer, og hvad der fulgte med. Vi startede nytår sidste år, hvor det jo var temmelig meget vinter, og jeg skulle cykle hen til de nærmeste stationer for at tage tog/metro videre.
Men nu er Tote’en heldigvis indrettet med en kraftig strop på den ene side, så ud over at jeg selvfølgelig havde skulderstroppen henover hovedet, så tog jeg et halstørklæde igennem stroppen på siden af Tote’en og bandt dette om livet på mig selv, således at Tote’en blev holdt fast og stabilt ind til min krop, og så noget af vægten blev aflastet fra skulderen.
Og nettet i toppen løste jeg ved, at jeg har sådan en bunke små filttæpper med poter på, hvor jeg tog et af dem og lagde over låget på Tote’en og bandt to knuder på, så det blev siddende. Der er jo stadig lidt net længere nede på siden af Tote’en, så der kan komme frisk luft ind. Et ekstra tæppe ned i Tote’en til min lille 2,5 kgs. mis, og så putter hun fint der, til vi sidder i toget, hvor jeg altid tager top-tæppet af, indtil vi skal ud igen.
Jeg havde aldrig kunnet tage de utal af ture imellem Amager og Måløv med en kasse.
Vi har jo åbenlyst meget forskellige behøv, og når jeg hører om pilfingre-katte eller katte, der går totalt amok, så ville jeg da også være betænkelig ved at putte sådan een i en taske. Men det er nu engang ikke mit problem - og de andre småting er der da en løsning på :slight_smile: Jeg tvivler dog på, at Sandy’en ville være helt så nem at cykle med, som Tote’en er, da Sandy’en er større i bundareal. Tote’er egner sig til gengæld ikke til katte over 5 kg., og så skal de være ret glade for at putte :stuck_out_tongue:

En anden ting er så, at jeg synes det må være ganske skrækkeligt for en kat at skrumle rundt i en kasse med hjul på, når den skal passere parkeringspladser og andre ikke altid så særligt jævne områder :confused: Jeg krummer altid tæer, når jeg ser det på udstillinger.
Vi kan jo alle høre, hvor meget det larmer - tænk sig at skulle sidde INDE i kassen.

[QUOTE=pivnu;760172]Det er da an på, hvor store man gør problemerne :slight_smile:
Jeg har selv et par Tote’er som sagt. Der er jo net-låg på, og så også en stribe net hele vejen rundt på siden. Og sådan een har jeg transporteret Amira i et utal af gange, da hun bøvlede med sine mundhuleoperationer, og hvad der fulgte med. Vi startede nytår sidste år, hvor det jo var temmelig meget vinter, og jeg skulle cykle hen til de nærmeste stationer for at tage tog/metro videre.
Men nu er Tote’en heldigvis indrettet med en kraftig strop på den ene side, så ud over at jeg selvfølgelig havde skulderstroppen henover hovedet, så tog jeg et halstørklæde igennem stroppen på siden af Tote’en og bandt dette om livet på mig selv, således at Tote’en blev holdt fast og stabilt ind til min krop, og så noget af vægten blev aflastet fra skulderen.
Og nettet i toppen løste jeg ved, at jeg har sådan en bunke små filttæpper med poter på, hvor jeg tog et af dem og lagde over låget på Tote’en og bandt to knuder på, så det blev siddende. Der er jo stadig lidt net længere nede på siden af Tote’en, så der kan komme frisk luft ind. Et ekstra tæppe ned i Tote’en til min lille 2,5 kgs. mis, og så putter hun fint der, til vi sidder i toget, hvor jeg altid tager top-tæppet af, indtil vi skal ud igen.
Jeg havde aldrig kunnet tage de utal af ture imellem Amager og Måløv med en kasse.
Vi har jo åbenlyst meget forskellige behøv, og når jeg hører om pilfingre-katte eller katte, der går totalt amok, så ville jeg da også være betænkelig ved at putte sådan een i en taske. Men det er nu engang ikke mit problem - og de andre småting er der da en løsning på :slight_smile: Jeg tvivler dog på, at Sandy’en ville være helt så nem at cykle med, som Tote’en er, da Sandy’en er større i bundareal. Tote’er egner sig til gengæld ikke til katte over 5 kg., og så skal de være ret glade for at putte :p[/QUOTE]

Min har ikke en stribe net rundt i siderne - kun netlåg. Det er i princippet en katteseng med faste sider, hvor man kan sætte et netlåg på. Og der er bare kropumulig at gå med, uanset hvordan jeg gør. Det er nok en anden model :slight_smile: Den har bestemt også fordele - til at transportere i en bil er den genial, der er endda varmelegeme i man kan sætte til bilens cigarettænder. Og inde hos dyrlægen er den genial, fordi man bare lyner toppen af og så sidder mis der i sin seng - ingen løften eller hiven :slight_smile: Men til at færdes udendørs - nej. Retfærdigvis skal det siges at det fik vi faktisk at vide i forrestnigen. Men at det var så besværligt kom alligevel bag på mig. Tjah.

Nå, ja. Det er denne her vi har en af:

//youtu.be/RY4TzqWzF0s