Men godbidder kan jo også være mange ting. Jeg forestillede mig bare, at jeg skulle stå med en pose Kitekat vådfoder i hånden…
If that’s what it takes…
Nej seriøst, der er tørre godbidder her til hverdag; men kan jeg lokke medicin i katten på den måde, vil jeg står med hvad som helst. Også Kitekat vådfoder
Jeg har to af nogle lign. dækkeservietter (samme pris) fra IKEA. Men det er spildte penge. For der kommer vådt/råt på gulvet i en radius af ½ m. fra skålen + på løberen i entreen, hvor Freja mener, at råt og større stykker vådt smager bedst.
Har overvejet sådan en støvlebakke, men begge ligger næsten ned og spiser, så det tror jeg ikke vil være en populær beslutning.
Køreunderlaget lyder som en spændende idé…
[QUOTE=Else;549375]Det er selvfølgelig noget andet. Jeg har da også håndfodret killinger, der skal lære at spise fast føde.
Men her lød det nu som om det var den daglige fodring, der var tale om.[/QUOTE]
I know, - og du har da ret, til tider skal jeg holde fingrene godt samlet for at vådfoderet ikke løber imellem.
MEN jeg begyndte at håndfodre hende med vådfoder på baggrund af nogle høje nyreparametre sidste sommer, hvor hun primært ville spise tørkost og kun slikke lidt på sit vådfoder. I dag foretrækker hun vådkost, dog insisterer hun på servering i min hånd, - og det får hun så, da indtagelse af vådkost har betydning for hende sundhedsmæssigt, og jeg kan faktisk blot vaske hænder i vand og sæbe efterfølgende, så no big deal i hjemmet her, for mig er det afgørende, at hun spiser vådfoder.
Enig. Min anden birmapige får også kun tørrede godbidder af hånden, men jeg gør det hver dag og bl.a. ud fra samme bagtanke som dig.
Jeg har klippet et ret stort stykke voksdug som jeg sætter deres skåle med våd/rå mad. Det er så let lige at hive op fra gulvet og vaske af
Da vi boede i lejlighed havde vi kork gulv , ikke sjov råfoder og vådfoder var ikke til at får af gulvet igen når vi kom hjem fra arbejde , der købte jeg de der under lag til kontor stole , de var skønne og lige til at tage under brusen og skylle af hvis de var rigtig slemme ellers var de nemme at tørre af med en våd klud.Og så var de store og passe lige ned i hjørnet hvor kattens foder skåle stod
Nu har vi klinker på gulvet , og der stiller jeg bare skålene rundt i køkkenet to gange i døgnet , kattene spiser mere eller mindre alt .Men de er nogle svin . De synes at fodet skal på gulvet inden det kan spises SUK !!!Ved ikke hvorfor jeg kommer det i skåle først .
De rester der bliver tilbage i skålene og gulvet får hundene lov til at støvsuge op ,og de er meget efektive LOL
Og så svirber jeg lige gulvet over bagefter .
FEDE billeder i har fået postet, sidder og griner højt af de velopdragne katte:klapper:
Jeg har fundet nogle dejlige store underlag på tilbud i MaxiZoo til en 20’er stykket:
Har et par ekstra liggende til min søster, samt en fodertønde og en BuddyBowl. Er simpelthen så træt af at kigge på deres foder/vand-rod, forstår ikke de kan leve med det.
Plejemisserne har et stort Mustafa-underlag (noget modehejs med vanilielugt :fnis:), da de er flyttet op i reolen med mad og vand, da Thomas fik computer på skrivebordet. Mustafa-underlaget har nemlig ligesom lidt ‘kant’ rundt, som ekstra sikkerhed til den skvulpefri vandskål. Det er et lidt krise-sted at få ulykker, men det er vi så heldigvis også sluppet for Og plejemisserne eeelsker, at Thomas sidder og spiller somputer sammen med dem!
Jeg købte engang 6 meget store serveringsfade i rustfrit stål på QXL for 10 kr. pr. stk. Dem bruger jeg til vådmad og der kommer intet udenfor.
Hvor deres tørfoder også gives på brede fade, kommer der heller ikke noget udenfor, men på de steder, hvor jeg bruger en dybere skål, fiskes det op og smides udenfor.
Det gør nu ikke så meget, for min lille hund kan vågne ved lyden af en tørpille, der rammer gulvet, og så er hun der med det samme.
Mine katte (og andre også måske?) bryder sig faktisk ikke om at skulle stikke hovedet ned i en skål og så bruges poterne.
Deres vandautomat står i køkkenet, hvor jeg har klinkegulv, og de andre steder i huset står deres vandskåle i midten af store underskåle til urtepoter. De er af keramik (fås også i plastik) og med en diameter på 30-35 cm.
Så fik jeg syet et underlag til kattene i stedet for dækkeservietterne Jeg fandt noget fedt stof og købte noget gennemsigtig voksdug, som jeg lagde over, og så samlede jeg det med noget kantbånd…og tadaaaaa nye fine underlag
Nej, hvor er de fine Dem skulle du da sætte i produktion.
Ja det stemmer jeg også for… Især, når man som mig, ikke engang kan sy en knap i…
[QUOTE=Noël;549598]Da vi boede i lejlighed havde vi kork gulv , ikke sjov råfoder og vådfoder var ikke til at får af gulvet igen når vi kom hjem fra arbejde
[COLOR=blue]Det kan jeg levende forestille mig. :S. [/COLOR]
[COLOR=blue]Den plade, jeg har, er lakeret gulvkork med plastikbagside. Det er en rest, jeg har tiltusket mig og skåret til, så jeg har en stor, aflang dækkeservietlignende plade, og den er fantastisk. Dels “larmer” den ikke i forhold til mit trægulv, dels rutcher den ikke, ej heller når den lige skal tørres over og rengøres. [/COLOR]Samme princip og fordele som det du beskriver nedenfor, din idé “larmer” dog endnu mindre i forhold til omgivelserne :
, der købte jeg de der under lag til kontor stole , de var skønne og lige til at tage under brusen og skylle af hvis de var rigtig slemme ellers var de nemme at tørre af med en våd klud.Og så var de store og passe lige ned i hjørnet hvor kattens foder skåle stod
Nu har vi klinker på gulvet , og der stiller jeg bare skålene rundt i køkkenet to gange i døgnet , kattene spiser mere eller mindre alt .Men de er nogle svin . De synes at fodet skal på gulvet inden det kan spises SUK !!!Ved ikke hvorfor jeg kommer det i skåle først .
De rester der bliver tilbage i skålene og gulvet får hundene lov til at støvsuge op ,og de er meget efektive LOL
Og så svirber jeg lige gulvet over bagefter .[/QUOTE]
…
Jeg har sådan en ‘bakke’, der engang fulgte med et sæt mad- og vandskål - den fungerer fint til tørfoderskålen. Vådfoder mv. serveres på store eller dybe tallerkner på gulvet, som bliver pænt meget svinet til i processen … så må der en gang aftørring til efterfølgende.
Vandskålen derimod suk står på 2 store plastic-dækkeserviet-ting fra IKEA (mener jeg det var), men uanset hvad, så er der altid vand allevegne og især under underlagene!
Gizmo sviner rigtig meget når han spiser tørfoder fordi han skubber maden ud over kanten af skålen med sit store flade hovede. Så jeg har fået fat i en firkantet teaktræ´s bakke med en lille kant på som er beregnet til at servere drikkelse på så den kan klare at blive våd.
Der er da mange muligheder at vælge imellem Der ligger for det meste tørkost i hele mit køkken, når misserne har været i gang