Hvad bruger i på kat?

Hejsa…

Hvor meget bruger i på katten(e) om måneden.

Jeg tænker ikke på udforudsette dyrelæge udgifter og kradsetræ/legetøj (medmindre det er en fast post hver måned).

Bare sådan ca :slight_smile:

Jeg sætter lige nogen muligheder ind så man kan skrive det anonymt :slight_smile:

Hehe stemmer lige selv om jeg slet ikke har fået hende hjem, men på det som jeg har regnet mig sådan ca ud til det koster at have en kat.
Håber det er ok:-)

[quote=Karen J.;518439]Hehe stemmer lige selv om jeg slet ikke har fået hende hjem, men på det som jeg har regnet mig sådan ca ud til det koster at have en kat.
Håber det er ok:-)[/quote]

Selvfølgelig er det det :slight_smile: Alle må være med herinde :thumbup:

Ca 800-1000 kr pr måned til mad og grus - fra Zooplus. Og ca 400 kr til kontoen til dyrlægeregninger. Jeg valgte 1250 - det må minimum ligge deromkring.

Vi bruger ca 800kr. på mad og grus pr. mdr. (7 katte + 1 hund)
Dog sætter vi fast 3000kr fra hver mdr. så er der til legetøj, ekstra godt mad til tider, og til vaccinationerne hvert år.

Jeg aner det ikke. I 2009 skrev vi ALLE udgifter ind i et regneark, da året var omme havde det rundet 50.000 kr. Siden da er vi stoppet med at tælle :slight_smile:

Ca 400 kr inklusiv mad, grus, forsikringer på dem alle og 150 til en kattekonto til uforudsete udgifter.

Vi handler foder i udlandet sammen med andre og grus ved Olivers. Det er ikke en udgift jeg har hver måned.

Den største udgift ved mine fem er vådmaden

Det tør jeg slet ikke regne ud, så falder jeg sq nok om :høhø:

Nej, jeg er godt nok også bange for jeg ikke kan regne det ud…
Har heller ikke lyst til det :høhø:

Pyhaaa, det kan ikke være billigt, at fodre 3 katte med de der mærker vi har herhjemme…

Jeg regner det heller ikke ud. Mit antal af katte svinger jo, så det gør beløbet jo også :slight_smile:

Jeg er glad for jeg ikke er den eneste der har sat mit kryds i sidste rubrik :tihi:
Men har man mange dyr er udgifterne også derefter.
Jeg har inge fornemmelse af hvor mange penge det bliver, men en gang årligt (og det er nu) får jeg beløbet fra dyrlægen mailet hjem ) for så sidder jeg ned når jeg læser det (sagde Ryan min dyrlæge i tidernes morgen) :slight_smile: og sidste år var det 45.000 og året før 75.000 :uha: men da havde jeg også hele 2 kuld :pote:…det er så ikke de eneste udgifter, men blot den udgift jeg ved hvad ER. Jeg handler jo masser af ting ind andre steder, brugsen, maxi-zoo, fakta på nettet og hvor jeg nu færdes.
i dag eksempelvis tager jeg i brugsen inden de lukker ned de næste 3 dage og ser om en del af kødet er sat ned og så rydder jeg køledisken :tihi:

jeg har svaret omkring 500 kr om mdr, men det er forskelligt for mdr til mdr, for vi køber stort ind både af mad og grus og vi har jo for få mdr siden fået en kat mere som er i voksealderen el dvs man skulle tro det , for hun spiser godtnok meget, men ok hun er osse en stor mco og meget aktiv så der skal jo noget til for at holde hende igang.

Jeg har svaret 500 kr… måske er det 600… holder ikke rigtigt regnskab, men det dækker ihvertfald grus,vådfoder og tørfoder :slight_smile:

Jeg har svaret 200, men tror det ligger nærmere 300, når nu jeg tænker efter.
Har en kat, men han er på dyrlægeordineret diæt, som er dyrere end det han fik før.
I år har jeg dog brugt væsentligt mere på Buster, idet jeg har lagt 6000 hos dyrlægen.

Det er svært at sige nøjagtigt, da det jo afhænger af antallet af katte oog killinger, men jeg tror det er mindst 1000kr i måneden.

Det tør jeg slet ikke regne på :tihi:
Men det er mange kroner :uha:
Hilsen Lisbeth

Altså hvis vi kun taler om foder og grus, så er det nok ca. 1000 kr. om måneden.

Men derudover kommer der jo de faste dyrlægeudgifter, de uforudsete dyrlægeudgifter, udstillingsgebyrer, legetøj, burgardiner, børster, kamme, shampoo, kradsetræer, nullerputsenge osv. Så det er meget mere end 1000 kr. om måneden, hvis vi tæller det hele sammen.

ca. 1000 kr.

da jeg også ligger til side til evt. dyrlæge .
(som i januar, når han skal neutraliseres)

For et års tid siden lavede vi en udregning ligesom i “Luksusfælden”. Vi havde dog en del flere kategorier, end de plejer at have med:tihi:
Så derfor ved jeg, at vi bruger 2500,- på kattene, det er dog inkl. udstillingsgebyrer, hotelregninger, når vi har udstillet i udlandet, og foder, dyrlæge osv.

Venligst
Dorthe

I den tid jeg har haft 5 katte, har jeg brugt 2000 kr. i gennemsnit om måneden på dem, helt uden dyrlæge iberegnet. Der har heller ikke været købt kradsetræer eller andre store luksusting (og jeg udstiller ikke).