Hvad byder April på (Madtråd)

Flæskesteg m. pommes fritter hvis jeg får en appetit op ad aftnen

Rester fra igår
Og så har jeg sat en bolognese over til i morgen .
Så der står det på Spaghetti Bolognese :savle:
Det kan Samson også have

Små svinemørbrad bøffer med kartoffel rosti, dampet broccoli og ovnbagte tomater. Lækkert.

Vi har fået risotto med champignon og rødløg med henholdsvis laks og medister til :slight_smile:

God hjemmelavet kødsovs a la italy og pastaskruer til, og toppet med reven parmasan og basilikumblade uhhhhm :slight_smile:

Jamen det er da også lige vejr til det, med sådan en vind.
Vi har fået asparges suppe med hjemmebagt brød.

Er fantasi-forladt for tiden, når det kommer til mad, så i dag bliver det til bagte grøntsager, og tomatsalat.

Bøf - jeg har brug for bøf! Stor, mør bøf, gerne entrecote.
Medium stegt, med bagekartoffel til (og hvidløgssmør) og noget lun peberfrugtsalat.

Kalkun i barbeque-sauce, med kartoffel-blomkåls mos

Bare en gang aspargessuppe.
Skal nemlig gemme appetit til senere i aften hvor vi skal have lidt gode oste med tilbehør :slight_smile:

Steg af oksefilet på grillen og dertil hasselback-kartofler og bearnaise. Muligvis en form for grøntsag også :slight_smile:

PiaR - den der lune peberfrugtsalat, vil du poste en opskrift?

Hov glemte lige det vigtigste - dagens dessert/natmad:
Friske jordbær med vanillecreme

[QUOTE=En forhenværende bruger;826430]Steg af oksefilet på grillen og dertil hasselback-kartofler og bearnaise. Muligvis en form for grøntsag også :slight_smile:

PiaR - den der lune peberfrugtsalat, vil du poste en opskrift?[/QUOTE]

Vores bøffer bliver også af oksefilet - det var meget billigere at købe et flot stykke filet end entrecote’er.

Lun peberfrugtsalat er nemt og lækkert.

Peberfrugter i forskellige farver strimles (ikke grønne, de er for bitre)
Et ildfast fad dryppes med lidt olie, peberfrugterne kommes og lidt flydende honning dryppes over.

Grilles til peberfrugterne er bløde og lækre.

[QUOTE=PiaR;826448]Vores bøffer bliver også af oksefilet - det var meget billigere at købe et flot stykke filet end entrecote’er.

Lun peberfrugtsalat er nemt og lækkert.

Peberfrugter i forskellige farver strimles (ikke grønne, de er for bitre)
Et ildfast fad dryppes med lidt olie, peberfrugterne kommes og lidt flydende honning dryppes over.

Grilles til peberfrugterne er bløde og lækre.[/QUOTE]

Tak :slight_smile: Hvor lang tid skal det ca. have?

En lille minutbøf m ovnbagte rodfrugter og en grøn salat…

20 minutter, tror jeg.

Fiskesuppe med ost og crutoner

Frisk pasta toppet med tigerrejer og egen hjemmebikset chili sause med grønt :slight_smile:

Knus Gitte

Jeg improviserer med noget tærte her.
Hjemmelavet grov tærtedej.
Tærte fyld: Skinke strimler, brocolli, blomkål, gulerødder, champignon, lidt løg og selvf. ægge/fløde masse :slight_smile:

Min aftensmad blev ikke så vellykket :S
Oksekød med wok-grøntsager og stir-fry sovs … tror det var sovsen der ødelagde det hele :surrender1:
Heldigvis fejler rødvinen ikke noget :skål: