Hvad er det islamiske kvindesyn?

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad “det Islamiske kvindesyn” er?

Du er en “modig” kvinde, Mai :muhaha:

Hvad er din pointe med at linke til dit neget indlæg? Er du på vej op at ringe eller hvad sker der??? :uha:

Det er vist mig, der er modig… -what

Ja, jeg så det godt :høhø:

Men det er jo et emne, jeg ikke har nogen holdning til, så den må I selv klare :cool:

[quote=Charlotte Oeh.;348739]Ja, jeg så det godt :høhø:

Men det er jo et et emne, jeg ikke har nogen holdning til, så den må I selv klare :cool:[/quote]

Det hedder at lurepasse på jysk :cool:

Mai… for at skåne dete forum for en opslidende og lettere modbydelig diskussion, kan du nøjes med at søge på ordet Islam og/eller kviinder… der har været en del tråde desangående…

Og det var så alt, hvad jeg vil ytre i denne tråd… der med sikkerhed bliver fyldt med fordomme, ukendskab, misforståelser og generaliseringer… ,
Hvis nogen vil vide, hvad islam egentlig står for kan jeg foreslå “Islam” af Jes ???kan-ikke-huske-mandens-efternavn… en religionsvidenskabelige tilgang baseret på kilder…

Okay :høhø:

Mon ikke deres kvindesyn er ligeså forskelligt som danskernes?

Nogle danske mænd er jo nogle stupide bøfler, der mener, at konen/kæresten skal have nogle på hovedet, hvis hun ikke makker ret.

Så en del danskeres kvindesyn er såmænd ikke noget at prale af.

Jeg tror, at du stikker fingrene ned i en sydende gryde…

Dem jeg kender, og dem er der en del af, dem ville du ikke kunne se mellem en flok danskere, eller måske alligevel, de er meget elegante klædt og kunne ikke finde på at gå på strøget i en jogging dragt :høhø:

Det er der så rigtig mange af min kristne venner der heller ikke kunne :tihi:

lad mig sige det sådan…

jeg bor i et miljø bestående af 65% islamister… jeg kommer i deres hjem, jeg kender deres børn, jeg spiser middag med dem…

og de mænd respekterer deres kvinder fuldt på linie med danske mænd…

hvad mænd gør andre steder i verden skal jeg ikke kunne sige - men respekten i den islamistiske verden jeg kender - den fejler intet!

Ja, jeg vil heller ikke udtale mig om noget :smiley:

Mon ikke de bare er muslimer? Hvis de var islamister kom du ikke indenfor dørene.

Ved ikke præcis hvad der mon menes med kvindesyn? I koranen står at manden skal sørge for at forsørge sin kone og opretholde hendes levestandard.

Svært at sige pænt uden at lyde respektløs, men den side er rimeligt…anti-islamisk og tager tingene ud af rette sammenhæng.

Jeg tror godt det kan være svært at trække en mening ud af folk om dette emne, da der før har været meget ophedede debatter herom.

Jeg skal ihvertfald ikke have brændt fingrene igen, og have diverse grimme ting hæftet på mig :fløjte:

Tjae…jeg synes så til gengæld den er yderst saglig og faktuel med det, synes jeg selv, ret indgående kendskab jeg har til emnet…

Oki…bilder mig ind at der er faktuelle fejl på siden, men pyt, er vant til fordommene og misforståelserne, specielt fra dem med indgående kendskab :ups: - det lød vist ondskabsfuldt, det var ikke meningen :sorry:

Du kunne måske demonstrere dit indgående kendskab ved at udpege de faktuelle fejl…?? :wink: