Hvad er det islamiske kvindesyn?

Ja, den kan da ikke være andet, når den bestyres af en forening, hvis Formand har været med til at forfatte dette “skræp”:
Danmarks Kulturerklæring:For at standse en katastrofal udvikling, som vil undergrave Vesten, vor kultur og vort hidtil homogene samfund, og føre til stadig stigende uro, beder vi befolkningen støtte Danmarks Kulturerklæring.

[SIZE=2]Læs endelig videre HER
Eller om foreningen bag det “uvildige” IslamInfo - HER

Ak ja… men verden vil bedrages :smiley:
[/SIZE]

gå ind under kvinder, det ser godt nok skidt ud, alt det negative er hevet frem, ikke et ord om kvinders rettigheder (i biblen står at kvinder skal tie i forsamlinger…dømmer ikke kristne på den konto)

Men hvis man vil have nogle argumenter mod Islam, så er det en udmærket side - jeg ville så aldrig bruge fx en aborttilhænger til at forklare mig alt om katolikker - hvis man vil vide noget, så gå til hestens mund istedet for at nøjes med at lytte til rygter.

Personligt synes jeg det er trist at dømme en religion udfra middelalderlig somalisk landsbykultur.

Faktuel fejl - gå ind under infibulation, det findes IKKE i islam, men det findes fx i Nigeria (både katolikker og muslimer)

En af de positive ting - manden skal betale alle regninger, min indtægt (som er større end hans), den er MIN og må bruges på helt præcis det jeg har lyst til…det må da være noget enhver dansk kvinde kan se fordelen i :rock:

[quote=Petrine;348843] (i biblen står at kvinder skal tie i forsamlinger…dømmer ikke kristne på den konto)

Jeg er ateist -
Jeg bryder mig hverken om Bibelen eller Koranen. :slight_smile:

I Koranen står: Er mand og kone uenige i ægteskabet gælder mandens mening fremfor kvindens.

[quote=Petrine;348843](i biblen står at kvinder skal tie i forsamlinger…dømmer ikke kristne på den konto)

Det står der. :slight_smile:

I Koranen står der: Er mand og kvinde uenige i ægteskabet;
gælder mandens mening fremfor kvindens. :slight_smile:

[quote=Mona Jensen;348854][quote=Petrine;348843](i biblen står at kvinder skal tie i forsamlinger…dømmer ikke kristne på den konto)

Det står der. :slight_smile:

I Koranen står der: Er mand og kvinde uenige i ægteskabet;
gælder mandens mening fremfor kvindens. :)[/quote]

…og det bedømmer du så Islam udfra?

Skal jeg dømme danskere udfra de info jeg får ved at læse en nazistisk hjemmeside? En katte-opdrætters hjemmeside? Eller får jeg det mest korrekte billede af danskere ved at kigge flere steder og måske endda kommunikere med et par danskere?

Nå, Felis, så må vi selv i gang med at finde faktuelle fejl… jeg fandt selv den første:

"Det usædvanlige mand-kvinde forhold kan også ses ud fra andre perspektiver: da Muhammad giftede sig med den unge Aischa var hun 10 år! (nogle kilder siger endog 9), Muhammad selv var 50! "

Muhammad (staves det virkelig sådan?) var ikke 50, men 53, og de pålideligste sunnikilder er enige om, at barnet var 9, da ægteskabet blev gennemført… Shame on Rolfie!! :slight_smile:

[quote=M&M-mor;348856]Nå, Felis, så må vi selv i gang med at finde faktuelle fejl… jeg fandt selv den første:

"Det usædvanlige mand-kvinde forhold kan også ses ud fra andre perspektiver: da Muhammad giftede sig med den unge Aischa var hun 10 år! (nogle kilder siger endog 9), Muhammad selv var 50! "

Muhammad (staves det virkelig sådan?) var ikke 50, men 53, og de pålideligste sunnikilder er enige om, at barnet var 9, da ægteskabet blev gennemført… Shame on Rolfie!! :)[/quote]

…helt præcis hvor vil du hen med den? tror jeg stille forlader tråden -surrender

[quote=Petrine;348849]Faktuel fejl - gå ind under infibulation, det findes IKKE i islam, men det findes fx i Nigeria (både katolikker og muslimer)

En af de positive ting - manden skal betale alle regninger, min indtægt (som er større end hans), den er MIN og må bruges på helt præcis det jeg har lyst til…det må da være noget enhver dansk kvinde kan se fordelen i :rock:[/quote]

Ahhh, du er altså muslim :lys-ide:

Jeg er sikkert ikke nok “dansk kvinde” for jeg kan ikke se fordelen. Synes nærmere, at et ægteskab inkl. økonomien, er et fælles anliggende, og hvis prisen for den slat penge oven i købet er, at han får sin guds medhold og ret til at bestemme over mig, ja så er prisen alt, alt for høj - guld kan købes for dyrt… :slight_smile:

Jeg havde ikke set, at du allerede havde fundet en fejl, sorry -surrender

det kommer da vist an på hvem der fortolker islam og koranen. ganske som med biblen. og på den enkelte person.

der er jo da også væsentlig forskel på hvordan indre mission og en rocker præst opfatter kristendommens

så som med så meget andet afhænger det af øjnene der ser og hjernen der tænker

[quote=Petrine;348855][quote=Mona Jensen;348854]

Jeg bedømmer intet.
Jeg giver en oplysning, som jeg finder nedgørende for kvinder.

Ligesom den i Bibelen, der fortæller, at kvinder skal tie i forsamlinger,
er nedgørende.

i bund og grund handler det jo om hvorvidt VI (den enkelte) synes at muslimernes fortolkning af koranen passer ind i VORES livssyn…

herinde er der alt lige fra de vildeste rødstrømpe-kvinderettigheds-ligestillings-forekæmpere til den anden yderlighed hvor det overhoved ingen betydning har…

alle har en mening - og den vil ligge fra udtrykt kvindeundertrykkelse til at de behandles på lige fod med os andre…

Det muslimske kvindesyn afhænger af øjenene der ser… og så kan faktuelle fejl være komplet ligegyldige… for det hele handler om tolkninger…

og sålænge det er subjektive holdninger - så kan der ikke nåes til enighed om hvad det muslimske kvindesyn er!!

[quote=Mona Jensen;348874][quote=Petrine;348855][quote=Mona Jensen;348854]

Jeg bedømmer intet.
Jeg giver en oplysning, som jeg finder nedgørende for kvinder.

Ligesom den i Bibelen, der fortæller, at kvinder skal tie i forsamlinger,
er nedgørende.[/quote]

Fnis, ok - du dømmer hårdt og brutalt. Jeg er blødsøden og tålmodig, så jeg dømmer knap så hårdt :ok:

Bare for at være pernittengryn – til at ’de’ behandles bedre end jer andre :rock:

Er forøvrigt feminist til fingerspidserne…men det er sjovt nok ingen formildende omstændighed.

[quote=Petrine;348880]Bare for at være pernittengryn – til at ’de’ behandles bedre end jer andre :rock:

Er forøvrigt feminist til fingerspidserne…men det er sjovt nok ingen formildende omstændighed.[/quote]

nu betragter jeg mig da som en kvinde :smiley: :smiley: hvorfor jeg gerne skulle være en del af fællesmængden "os… og ikke bare referere til andre kvinder som “jer”

jeg er ikke feminist… jeg tror på at hvis folk virkelig vil have noget - så sørger de for at få det…

alle de store forkæmpere har brudt med normer, traditioner, religioner… hvis man virkelig synes noget skal ændres - så gør man noget for det…

og hvis de muslimske kvinder ville have noget anderledes - så kæmpede de nok for det… ligesom de piger der bryder med familien og løber væk med en dansk mand, de piger der tager uddannelser ect ect ect…

i andre muslimske familier er det en selvfølge at der kommer nyt blod og at pigerne uddanner sig…

så igen… der er ingen ret og vrang… for man får hvad man kæmper sig til… det er historisk faktuelt!!

[quote=Battlestar;348885]nu betragter jeg mig da som en kvinde :smiley: :smiley: hvorfor jeg gerne skulle være en del af fællesmængden "os… og ikke bare referere til andre kvinder som “jer”

jeg er ikke feminist… jeg tror på at hvis folk virkelig vil have noget - så sørger de for at få det… [/quote]

Min vits med ’de’ / jer gik vist tabt
Er glad for du tror man får, hvad man vil have, har blot for ofte oplevet det modsatte, er fx i en fagforening hvor formanden har udtalt (til Berlingske mfl) at kvinder er dumme, dovne, ikke vil tage ansvar og ikke gider arbejde om natten, selvom han blev spurgt ’hvad med sygeplejersker’ så holdt han fast…jeg kan ikke få ham afsat, jegkan kun vente på flere kvindelige kolleger :mad:

eller også så tænker du out of the box…

hvad skal der til at få ham afsat ?
hvem vil have glæde af det?
hvornår vil det være lettest ?
hvordan vil det være lettest?

uanset om det er at alliere sig med en journalist der er kendt for promovering af ligestilling og få manden eksponereret som idiot eller på anden vis få ham til at blamere sig… eller det handler om at lobby’e for en ny formand…

der er altid en vej - du har bare ikke fundet den endnu…

Du må gerne komme med et tip til at få flertal mod ham på generalforsamlingen -han har jo allerede udtalt sig til journalist og klart skåret ud i pap hvad han mener om kvinder…det blev han ikke mindre populær af blandt mine mandlige kolleger (som udgør ca 95% af medlemmerne)

[quote=Petrine;348849]Faktuel fejl - gå ind under infibulation, det findes IKKE i islam, men det findes fx i Nigeria (både katolikker og muslimer)

:rock:[/quote]

Du er da vist i tvivl om hvad ordet Islam egentlig dækkker over… men uanset om de bor i Nigeria eller Iran eller Saudiarabien, så er de muslimer fordi deres religion er Islam

Og i mange Islamistiske samfund , som jo altså bebos af muslimer) omskæres kvinder, der er blot forskel på hvilken udgave der praktiseres…om det er Sunnah-, excision- eller infibulation-omskæring :

Citat

De danske muslimske imamer og Ålborg og Odense Mustafa Abdulla Aden og Muhamoud Sheik, som på grundlag af islams hellige skrifter har anbefalet omskærelse med henvisning til Muhammed, så anbefaler profeten Muhammed faktisk kvindelig omskæring. I islams Sunna hedder det i Hadith: En kvinde, som omskar kvindelige slaver, spurgte profeten, om kvindelig omskæring er tilladt. Muhammed svarede: ”Ja, kvindelig omskærelse er tilladt. Kom tættere på så jeg kan lære dig hvordan. Når du skærer, så overdriv ikke (la tanhaki), for det er mere behageligt for manden”. Et andet sted står, at Muhammed sagde: ”Omskærelse er sunna (skik og brug) for mænd og makrumah (ærefuldt) for kvinder”.
Et tredje sted i hadith talte Muhammed til Ansars kvinder: ”Skær ikke for dybt, for sådan er det mere behageligt for deres ægtemænd”. Derudover siger Muhammed om nye muslimer, at de skal omskæres, underforstået både kvinder og mænd.
Den omskæring som Muhammed her anbefaler er ikke infibulation , dvs. bortskæring af såvel ydre, og indre skamlæber og fjernelse af klitoris, samt sammensyning af sårkanterne, så der kun efterlades et mindre hul.
Muhammeds ord i hadith ”Skær mindre dybt” er ikke infibulation som de praktiseres i islamiske lande som Somalia, Djibouti, Eritrea og Ægypten, men formuleringen hentyder nok til fjernelse af ydre skamlæber og klitoris uden efterfølgende sammensyning. Undladelse af sammensyningen fremgår af Muhammeds ord at ”det skal være behageligt for manden”. Denne knap så gennemgribende form for kvindelig omskæring findes i muslimske lande som Burkina Faso, Elfenbenskysten, Nigeria, Togo, Mali, Gambia, Guinea, Guinea-Bissau, Togo, samt i mindre omfang blandt de muslimske befolkningsdele i Indonesien, Pakistan, Bangladesh, Indien, og Malaysia. Omskæring blandt muslimer i Europa er mest udbredt i Holland, hvor der udføres mange kvindelige omskæringer.
Muslimsk omskæring af drengebørn foregår efterhånden i de fleste europæiske lande, hvor der bliver stadig flere invandrede muslimer, i Danmark sker på de offentlige sygehuse.
Kristendommen gør voldsomt op med enhver form for omskæring. En kraftig modstander af omskæring var især Paulus, der selv var blevet omskåret før han blev kristen. Paulus kalder omskæring ironisk og kritisk for ”skamskæring” og "sønderskæring”. ”Tag jer i agt for de sønderskårne”(Fil.3.2). Et flertal af medlemslandene i FN forkaster kvindelig omskæring, men ikke drengebørns omskæring. Den danske straffelovs § 245 forbyder lemlæstelse af en anden person, dette tolkes dog kun som forbud mod kvindelig omskæring.******

Så jo, selvfølgelig forekommer infibulation i Islam…det er vist endda den eneste religion der praktiserer det…

Ved du i øvrigt, at ISLAM betyder UNDERKASTELSE :S