[quote=M&M-mor;349511]Altså, dit indlæg oser af velvilje, og det er godt, men du er jo ude i en konklusion, du slet ikke har belæg for. Der står i koranen, at en mand må slå sine hustruer, det er også nævnt flere steder i den ledsagende litteratur, og langt de fleste muslimske lærde enige om, at det er tilladt, hvis hun ellers er “slem” nok. Der er endda skrevet bøger om, hvordan muslimske mænd kan slå, så myndighederne i de vestlige lande ikke opdager noget, og senest har en dansk fængselsimam udgivet et lille skriv, hvor han blandt andet nævner mandens ret til at slå, så jeg synes godt nok, det er meget, meget flot, at du sådan lige med et snuptag, og nærmest i en bisætning sætter streg over nogle kontroversielle passager i koranen.
Der er heldigvis rigtig mange muslimske mænd, som ikke slår deres hustruer, og det kan man jo så kun gisne om, om det er fordi de godt ved, man ikke skal slå sin hustruer uanset hvad koranen så siger, eller om det er fordi den latente trussel om vold virker, så de muslimske hustruer adlyder ham.[/quote]
Som jeg skriver, så er sagen måske ikke at de er muslimer, men at det er tradition hvor de kommer fra, ligesom det var tradition at slå kvinderne i Danmark for 100 år siden hvis de var slemme nok Problemet for muslimerne selv er nok også, at kunne se denne forskel, og for nogen lykkes det desværre ikke, mens for andre - som dem på haya.dk så lykkes det.
Ifølge den gamle udlægning af Biblen var kvinden jo også helt underlagt manden, idet hun var skabt af ham og bl.a. derfor skulle underlægge sig. Lillith blev skrevet ud af de tidlige kristne skrifter, fordi hun var en fri og tænkende kvinde. Alligevel er vi jo blevet frie kvinder nu. Når muslimske kvinder selv ønsker det, så skal de nok også blive frie - det er jo ikke sværere for dem end det var for os. Måske vil det endda blive nemmere, fordi vi har vist dem vejen. Men ikke alle synes det er den rigtige vej
Jeg er foreksempel ikke enig i at mænd og kvinder er lige - vi er forskellige og burde acceptere det faktum. Og jeg er en ganske almindelig etnisk dansk studerende
Men jeg tror, at jeg vil afslutte min del af denne diskussion, for vi kan ikke blive enige - I har jeres holdning og jeg har min. Og holdningsdiversitet er heldigvis en dejlig ting