Hvad er det katte kan se, som vi ikke kan?

Hej Alice,

Camilla sendte mig trådet her … måske kunne jeg byde med noget? Katte har den 6. sans :slight_smile: mange af dem er endda så dytige til at fange informationer, at det virker som om de “læser vores tanker” i virkelighed har de fanget de billeder og lyd som vi helt ubevidst danner når vi tænker eller taler. Kattens krop er en stor føleapparat og kan derfor fange mange ting, som vi ikke kan fange…var katte børn, vil man betragte dem som ekstra sensitive, men de har evner til at tilpasse sig for at overleve og bruger dem.
Kvantefysisk har afmystificeret den 6. sans, man nu ved at tid går både forlæns og baglæns. Det er nok det dine katte fanger :slight_smile: Spørgsmålet er om det er generende? Ånder som ikke er kommet i den anden side hænger i vor tid og knytter sig til steder og mennesker - I må have nogle derhjemme. De fleste gør ingenting og så er det de andre … som godt kan skræmme én -( Katten har en fantastisk hørelse og det er oftest den forklaring, som bliver brugt til at forklare hvorfor katten ved at vi er på vej hjemme, nogle forklarer det ved at katten fanger at vi mennesker tænker på at vi er på vej hjem. Andre tænker på at mennesker er vanedyr og katten meget dygtig til at regne tider og tidspunkter ud … :slight_smile: Indtil videre har ingen kunnet kortlagt hvordan en kat, som blev væk fra sit hjem, kunne finde vejen dertil - selvom det var flere hundrede kilometer fra de to steder … Jeg havde mine forældre på besøg i september sidste år og min far blev meget fascineret af mine 3 og også meget forundret … han blev opmærksom på en aften at opleve at jeg skulle hjem, men han viste ikke præcist hvad tid det skulle være og sad blot i sofaen. Pludseligt vågnede Willy og gik ned til døren, det samme gjorde Lauritz og til sidst Pickie. 10 minutter senere trådte jeg ind ad døren. Og sådan blev det dag efter dag i 14 dage kunne min far erfaret … nu har jeg den fornøjelse hver dag ligemeget hvad tid jeg kommer hjem og jeg er ikke type 8-16… og det var kun da det var mig, der kom hjem, at de gik til døren, alle de andre ignorede de … Samtidigt har jeg oplevet at når jeg venter en gæst, om det er én de kender eller de ikke kender, så går de deres veje … så dørklokken er ganske unødvendigt her …

[QUOTE=Michelle Garnier;1021310]Hej Alice,

Camilla sendte mig trådet her … måske kunne jeg byde med noget? Katte har den 6. sans :slight_smile: mange af dem er endda så dytige til at fange informationer, at det virker som om de “læser vores tanker” i virkelighed har de fanget de billeder og lyd som vi helt ubevidst danner når vi tænker eller taler. Kattens krop er en stor føleapparat og kan derfor fange mange ting, som vi ikke kan fange…var katte børn, vil man betragte dem som ekstra sensitive, men de har evner til at tilpasse sig for at overleve og bruger dem.
Kvantefysisk har afmystificeret den 6. sans, man nu ved at tid går både forlæns og baglæns. Det er nok det dine katte fanger :slight_smile: Spørgsmålet er om det er generende? Ånder som ikke er kommet i den anden side hænger i vor tid og knytter sig til steder og mennesker - I må have nogle derhjemme. De fleste gør ingenting og så er det de andre … som godt kan skræmme én -( Katten har en fantastisk hørelse og det er oftest den forklaring, som bliver brugt til at forklare hvorfor katten ved at vi er på vej hjemme, nogle forklarer det ved at katten fanger at vi mennesker tænker på at vi er på vej hjem. Andre tænker på at mennesker er vanedyr og katten meget dygtig til at regne tider og tidspunkter ud … :slight_smile: Indtil videre har ingen kunnet kortlagt hvordan en kat, som blev væk fra sit hjem, kunne finde vejen dertil - selvom det var flere hundrede kilometer fra de to steder … Jeg havde mine forældre på besøg i september sidste år og min far blev meget fascineret af mine 3 og også meget forundret … han blev opmærksom på en aften at opleve at jeg skulle hjem, men han viste ikke præcist hvad tid det skulle være og sad blot i sofaen. Pludseligt vågnede Willy og gik ned til døren, det samme gjorde Lauritz og til sidst Pickie. 10 minutter senere trådte jeg ind ad døren. Og sådan blev det dag efter dag i 14 dage kunne min far erfaret … nu har jeg den fornøjelse hver dag ligemeget hvad tid jeg kommer hjem og jeg er ikke type 8-16… og det var kun da det var mig, der kom hjem, at de gik til døren, alle de andre ignorede de … Samtidigt har jeg oplevet at når jeg venter en gæst, om det er én de kender eller de ikke kender, så går de deres veje … så dørklokken er ganske unødvendigt her …[/QUOTE]

Hej Michelle og tusind tak for dine indspark, som jeg læser med stor lyst og interesse. Jeg er 100% overbevist om at du har ret. Jeg er sikker på at vi har en ‘ånd’ boende - Måske endda flere :-). Det mine katte fokusere på, har et meget fast mønster …Følger noget som går langs væggen, drejer rundt i hjørnet, og forsvinder ud ved siden af vores klædeskab ( hvor der i fordumsdage var en dør ) Jeg vil prøve om jeg ikke kan få deres adfærd/reaktion optaget på video …Hvis det lykkes for mig, må jeg så sende det til dig, jeg vil gerne høre din vurdering når du har set deres opførsel.

En ting er sikker, vores kære pelsklumper er forunderlige væsner som er dybt facinerende :slight_smile: