[quote=Annette O;182260]Mit indlæg bør ikke læses af folk med sarte nerver, eller som kan blive forarget af voldsomt sprogbrug
Jeg er simpelthen så PISSED på min svigerinde. (Nu hvor snakken kommer ind på egoisme)
I går brugte jeg HELE dagen sammen med min mor, ovre ved min bror og hans kaleche til en kone. De venter barn lige nu her, og for ca. en måned siden aftalte vi alle, at mor og jeg kom over til dem, og hjælpe med at gøre hovedrent, så de ikke skulle tænke på det, nu når barnet er kommet.
Der var MØJ beskidt i hele lejligheden. Ikke bare lidt snavn her og der, men virkeligt ikke for børn.
Vi kom op til brormand og klling kl. 11.30 og så noklede vi ellers på.
Kllingen sad ide ved sin pc hele dagen, for hun havde det rigtigt træls (ja vandet var gået, og hun havde det lidt skidt over, at hun ikke bare lige kunne smutte barnet ud)
Mor og jeg kørte på lige indtil kl. var 21.30, hvor k*llingen begyndte at få et af hende FAMØSE angstanfald. (det skal lige siges, at hun periodevis lider af angstanfald - og især når tingene ikke lige vil som hun vil)
I dag var de på sygehuset igen, or lige at blive chekket, og selvfølgelig skriver vi lidt med min storebror.
Så får vi den melding, at K*LLINGEN ikke vil have, at vi kontakter dem, for hun følte sig gået for nær i går. Hun følte at det var en stikpille til hende om, at hun ikke kunne holde sit eget hjem (NEJ det kan du heller ikke KO, med så meget snavs og tomme tyk støvlag (fedtet støvlag) over hele lejligheden) og nu ville hun bare have, at vi holder os langt væk og ikke kontakter dem. De skal nok sige når der er kommet et barn.
:fuck: :fuck: :fuck: :fuck: :fuck: :fuck: :fuck:
Okay - jeg er vild med børn, og elsker ethvert barn der kommer i familien. Jeg er på ingen måde pågående eller forfærdelig hele tiden.
At hun så gør det der, vil nok få mig til at sige til k*llingen, at hun snart må tage og blive voksen. Hun skal FANDEME tage sig sammen, for nu er der snart et barn HUN skal tage ansvar for (ikke at jeg tror hun kender til det begreb)
Jeg HÅBER bare, at min bror snart banker i bor
det, og siger til hende, at HUN ikke er verdens navnle, og at HUN snart må tage sig sammen.
Den XXXXXXXXX gør mig så vred, for hver eneste gang man vil gøre noget godt for hende, så vender hun alting om til “Det var ikke det jeg ønskede mig - jeg HAR jo sagt at jeg vil have det og det i bryllupsgave” - “Ja I kan nok spolere min bryllupsdag ved at sige, at vi skal holde festen hos jer (NEJ dumme k*lling - vi tilbød det og I sagde ja tak)”
Iiiih jeg er så rasende lige nu, at det næsten ikke kan beskrives.
Nå men hun er om noget den mest egoistiske selvcentrerede MØJK*LLING jeg i mit liv er rendt ind i.[/quote]
Jeg kan ligesom fornemme, at der lige pt er et ret anstrengt forhold til svigerinden…
Inden jeg bliver sablet ned her, vil jeg sige, at jeg tror din vrede er bygget op over en længere periode, og dråben altså bare var igår…
Der til vil jeg sige, at jeg i den grad absolut ikke ville have rengøringsfolk til at gå rundt og ordne i mit hjem, hvis jeg sad med en forestående fødsel og vandet var gået. Jeg ville også betakke mig, at familien kontaktede mig gentagne gange efter indlæggelsen… En fødsel er en stor og meget intim oplevelse, som jeg absolut ikke ville indvie andre i end min mand. Lad hende lige finde ro…
Men tilbage til den egentlige problematik - du er “pissed” fordi din svigerinde altid er utilfreds. Mit råd er at lade dem passe sig selv, og lad dem komme, når hun orker/gider/magter - alt andet er da bare til at blive uvenner over. Lad være med at tilbyde hjælp, med mindre de beder om den. Lad være med at komme på besg med mindre de inviterer, lad være med at kommentere noget med mindre de lægger op til det osv… Lad være med at lade hende fylde dit liv med hendes “på tværshed”, din bror skal nok banke i bordet, når han når “jeg har fået nok punktet”… Ellers er det vel fordi han er enig?