Titi er i gang med at tabe hår lige over næsespejlet. Der er intet at se udover at hun er blevet lidt hårløs i en lige linie.
Er det bare slitage eller hvad tror i?
Titi er i gang med at tabe hår lige over næsespejlet. Der er intet at se udover at hun er blevet lidt hårløs i en lige linie.
Er det bare slitage eller hvad tror i?
Dett der kan være ALT lige fra en begyndende foderallergi, til et lægt sår/rift, til ringorm…
Hold øje med om det breder sig - kan du ikek det, så tag hende med til dyrlægen for at få tjekket for ringorm…
[QUOTE=Ann K;859834]Dett der kan være ALT lige fra en begyndende foderallergi, til et lægt sår/rift, til ringorm…
Hold øje med om det breder sig - kan du ikek det, så tag hende med til dyrlægen for at få tjekket for ringorm…[/QUOTE]
Foderallergi vil det ikke give den fortykkede hud også? Og ringorm vil der så ikke være noget rødt eller skællende hud?
Et lægt sår skal jeg ikke kunne udelukke, da Anabell jo slår ud efter hende i øjeblikket.
Jeg ville også selv hælde til at det er en rift som er ved at læges… men det er altid bedst at tage nogle solide forbehold, når man ikke selv står med katten i hænderne
Ja det ku’ giodt ligne en rift, også stedet den sidder for at det bare er det
Jamen jeg er lige så lost, selvom jeg har katten i hænderne. Jeg har zoomet og zoomet på billedet af næsen, og jeg kan ikke få øje på hverken fortykket hud, skæl eller sår/ar.
Hvis det er det på siden af næsen du mener ligner sår, så er det “hvirvler” som får de 2 linier til at se sådan ud. Det har hendes mor og brødre nemlig også. Men det er kun det ovenpå næsen som har ændret sig.
Ah der! Jeg kiggede på linjen! Nå, jamen hvis det er noget hun altid har haft så er det selvfølgelig ikke en rift Hm men så synes jeg ikke det andet ligner en rift heller. Selvom det selvfølgelig godt kan være det
Hvor stor en del mangler der pels på? Er det helt ned til kanten af den orange del, at det mangler? Jeg har ikke lige en kat i nærheden, jeg kan sammenligne med
Hun er vel ikke blevet solskoldet? Jeg ved ikke, om det får dem til at tabe hårene, godt nok - men det kan da få os andre til at skalle på næsen.
[QUOTE=galath;859911]Hvor stor en del mangler der pels på? Er det helt ned til kanten af den orange del, at det mangler? Jeg har ikke lige en kat i nærheden, jeg kan sammenligne med
Hun er vel ikke blevet solskoldet? Jeg ved ikke, om det får dem til at tabe hårene, godt nok - men det kan da få os andre til at skalle på næsen.[/QUOTE]
faktisk også mit bud - de røde er mere sarte. Det er alt for symmestrisk syntes jeg til at være andet …
[QUOTE=galath;859911]Hvor stor en del mangler der pels på? Er det helt ned til kanten af den orange del, at det mangler? Jeg har ikke lige en kat i nærheden, jeg kan sammenligne med
Hun er vel ikke blevet solskoldet? Jeg ved ikke, om det får dem til at tabe hårene, godt nok - men det kan da få os andre til at skalle på næsen.[/QUOTE]
Ja det er ned til kanten af det orange som mangler. Jeg ved ikke om det kan være solen, men hun elsker da at ligge på køkkenbordet i solen.
pigmentfejl? det er jo ikke hår der mangler - det er farve
Hvor er hun fin!
Men hun plejer jo at have farve der. Og jeg mener da bestemt også at der plejer at være bitte små hår helt ned til næsespejlet.
Det er der da også - små hår ned til næsespeglet - det er til dels klorinbleget
Jamen hvordan kan hun pludselig blive så bleg der så? Kan pigment fejl godt komme senere i livet?
Du spørger for meget:-) jeg ved det ikke
Nu du siger pigmentfejl, kommer jeg til at tænke på, at Asani har sådan et par helt hvide pletter ved indgangen til ørene. Det er huden, der er helt hvid, ikke pelsen. Bare ganske små pletter, og jeg har tænkt på, om han altid har haft dem, eller de er kommet for nylig. Jeg synes nemlig ikke, jeg har lagt mærke til dem før. Jeg ved ikke, om jeg på et tidspunkt kan være heldig at få et billede af det.
De er trods alt halvsøskende, så måske er der en sammenhæng?
sådan en plet har Unni også, altså en lille plet med “blegede” hår ved næsespejlet - hun gik nemlig for tæt på Yashas yndlingsvådmad og fik en blå lap i hovedet som kvittering… det lille sår efterlod en “bleget plet” da håret groede ud igen… (dog er pletten faktisk blevet mindre, så mon ikke pigmenten/farven kan komme retur efter lidt tids “udskiftning” af hud og pels løbende :? nu fik jeg nemlig lige kigget hende efter og synes bestemt den er blevet mindre! )
Jeg synes, det ligner en skramme (eftervirkningerne af) - og dermed heldigvis ikke noget at bekymre sig om