Hvad er din hobby?

Jeg trænger gevaldigt til en hobby… Noget jeg kan sidde og fifle med når nu jeg, som nu, sidder og keder mig.

Smykker, det var jeg ret god til, men det begyndte at kede mig.
Kort, det var jeg ret dårlig til :ups:
Strikke, det var jeg også ret dårlig til, i og med at jeg blev ved med at tabe masker.
Hækle… Det lærte jeg i skolen, og har ikke gjort mig i det siden. Så kan ikke huske hvordan man gør :stuck_out_tongue:
Sy… Dét er jeg også ret dårlig til.

Så hvad er jeres hobbyer? (Evt billeder)

Uh, jeg har flere forskellige.
Jeg tegner manga (primært), jeg hækler og strikker, men det fortæller du jo at det er sådan lidt meh for dig.
Jeg rider eller det ville jeg gøre hvis jeg kunne finde en ordenlig part. Jeg har gået til spejder, men jeg tager ofte en tur ud til den lokale bålplads og leger lidt med ild der.
Jeg danser mavedans for mig selv. Går ikke til det eller noget. Musikken man danser mavedans til har det desuden med at gribe mig på en måde meget andet musik ikke kan. Nu vi snakker musik så spiller jeg klaver og lidt guitar/violin. Sidst nævnte er ret så rustent da jeg ikke spiller på de to instrumenter særlig tit.
Ud over det så elsker jeg at gå lange ture og at lave mad.
Det sådan lidt om mine hobbier. :wink:

Ja, netop billeder :slight_smile:
3-d grafik :slight_smile: Dyrt, sjovt og tidskrævende :smiley:

[QUOTE=Bidt_af en gal kat;1099780]Uh, jeg har flere forskellige.
Jeg tegner manga (primært), jeg hækler og strikker, men det fortæller du jo at det er sådan lidt meh for dig.
Jeg rider eller det ville jeg gøre hvis jeg kunne finde en ordenlig part. Jeg har gået til spejder, men jeg tager ofte en tur ud til den lokale bålplads og leger lidt med ild der.
Jeg danser mavedans for mig selv. Går ikke til det eller noget. Musikken man danser mavedans til har det desuden med at gribe mig på en måde meget andet musik ikke kan. Nu vi snakker musik så spiller jeg klaver og lidt guitar/violin. Sidst nævnte er ret så rustent da jeg ikke spiller på de to instrumenter særlig tit.
Ud over det så elsker jeg at gå lange ture og at lave mad.
Det sådan lidt om mine hobbier. ;)[/QUOTE]

Hold da op du har en del! Det må da ellers være noget tidskrævende med alle de hobbier :slight_smile:

[QUOTE=Ann R;1099783]Ja, netop billeder :slight_smile:
3-d grafik :slight_smile: Dyrt, sjovt og tidskrævende :smiley:

[/QUOTE]

Billeder kan jeg slet ikke hitte ud af. Jeg har prøvet photoshop og sad bare og lignede en med et kæmpe spørgsmålstegn over hovedet :dokdok:

Katte :tihi: og genetik… Så når jeg ikke lige ved hvad jeg skal, så opdaterer jeg stamtavledatabaser eller mit opdræts eller min special klubs hjemmeside :høhø:

Kæft det lyder nørdet :rulleøjne: Men sådan af andre ting så læser jeg meget, broderer lidt, og har især tidligere malet og tegnet en del. Nu om dage maler jeg mest når jeg er på besøg hos min mor, der gør det meget :slight_smile:

[QUOTE=Eife;1099790]Katte :tihi: og genetik… Så når jeg ikke lige ved hvad jeg skal, så opdaterer jeg stamtavledatabaser eller mit opdræts eller min special klubs hjemmeside :høhø:

Kæft det lyder nørdet :rulleøjne: Men sådan af andre ting så læser jeg meget, broderer lidt, og har især tidligere malet og tegnet en del. Nu om dage maler jeg mest når jeg er på besøg hos min mor, der gør det meget :)[/QUOTE]

Det med at tegne er noget jeg sygt gerne ville kunne. Men jeg synes simpelthen det bliver så grimt :smiley:

Jeg laver 3-D kort, syntes ikke selv de bliver synderligt kønne, men for mig er det vigtigste at jeg hygger mig med det:)

Der er en gruppe her på KG som underviser i Corel Photoshop http://www.kattegale.dk/forum/group.php?groupid=37

Udstillinger og at sy - især burgardiner
Male billeder.
Cykling

[QUOTE=Bidt_af en gal kat;1099780]
Jeg tegner manga (primært)[/QUOTE]

Hov… Det ku jeg egentlig godt tænke mig at lære. Har du nogen tips?

[QUOTE=Jeentz;1099789]
Billeder kan jeg slet ikke hitte ud af. Jeg har prøvet photoshop og sad bare og lignede en med et kæmpe spørgsmålstegn over hovedet :dokdok:[/QUOTE]

Det er lidt to forskellige verdener. :slight_smile: Photoshop er 2.d - det bruger jeg til at efterbehandle billeder. Men 3-d er et landskab eller en scene med dybde - man kan bevæge sig ind i landskabet eller rundt om tingene. Hvis man har tålmodighed og computerkraft nok, kan man lave film… :slight_smile:

//youtu.be/1Zwfg91F07A

Det hakker lidt, det er bare en test af regnvejret. Jeg har normalt ikke tålmodighed til det. De 12 sekunder tog vist et par døgn at tegne for maskinen :wink:

Hvor mange timer har du? Joke til side så fik jeg det her råd for mange år tilbage: Hvis du vil være god til at tegne manga så må du læse manga.
Der er er fyr i USA som er sindsyg god til at tegne manga som har en profil på youtube. Han hedder Mark Crilley. Ved ikke om du kender ham.
Ellers så vil jeg da mega gerne komme på besøg og hjælpe dig igang.
Og hvis du kun kan tegne tændstikmænd til at starte med så tager vi den derfra. Alle kan lære og tegne…det hele kommer an på hvor meget tid og hvor mange kræfter man vil ligge i det. :wink:

De tager ikke så meet tid, da jeg fordeler tiden mellem dem i forhold til hva jeg nu vil. :slight_smile:

Ens første forsøg på noget er jo sjældent så gode som de næste. Jeg har tegnet meget gennem hele min barndom, og derfor går det sådan nooogenlunde nu om dage (nogen stor kunstner bliver jeg aldrig), for mig har det handlet om at lære at SE det jeg tegner rigtigt (om det er faktisk eller indre billede), og så gengive det på papiret. I starten kan man jo så sætte sig små mål. Sætte sig foran sin potteplante og tegne den, sin sko etc. Alle de der ting man egentlig også blev sat til i formning i folkeskolen :tihi:

Corel Photo Paint, ikke?

Og Adobe Photoshop :slight_smile:

Er Alice her? Jeg synes ikke jeg har set hende lææænge?

Som Ann leger jeg også med 3D grafik, og indimellem laver jeg osse 3D modeller af “noget” hvis jeg står og mangler en aller anden “dims” - og det er noget jeg KAN hitte ud af at lave. Jeg har det sådan lidt sjovt med 3D modeller. Hvis det er noget jeg kan visualisere inde i hovedet, så kan jeg som hovedregel osse lave det i model. Men hvis ikke… tjaeh… så kikser det.

Her har jeg faktisk lavet alt andet end selve menneskefigurene…

Her har jeg ikke lavet ret meget af det selv (ca “halvdelen” af den lille gut på træstammen, men det er lidt svært at forklare L)

Det her fører mig videre til en anden hobby - Harry Potter. Ogøeh Snape. Mest Snape. Og Alan Rickman. Hvis man kan kalde det en hobby…

Andre hobbies… øeh neglelak er vel en hobby… Billederne af det kan ses i Skønhedsgruppen herinde - den skal man vistnok være medlem af, men det er gratis :wink:

Tidligere har jeg gået meget op i ABJD’er. Asiatiske Kugleledsdukker. Jeg har dem (selvfølgelig) endnu (de er hammer dyre) men lige for tiden er de stillet lidt væk… det er det med at nå alting på en gang…

Her er et par af de større til en sammenligning

Og så har jeg gået meget op i Star Trek (deraf mit navn) - det gør jeg sådan set endnu, men jeg er ikke aktiv i klubben mere. Igen det der med tiden. Og så at jeg arbejder om aftenen hvor møderne jo er.

Jeg har det meget med at ha’ hobbyer som “diller” - hvor det er det eneste jeg går op i for en tid. Indtil der så kommer et eller andet nyt og spændende…

[QUOTE=Ann R;1099826]Corel Photo Paint, ikke?

Og Adobe Photoshop :slight_smile:

Er Alice her? Jeg synes ikke jeg har set hende lææænge?[/QUOTE]

Øhm er det ikke Paint Shop Pro?

Syning (vikingetøj - i hånden! Bamsetøj, tøj, ting til katte, små tasker etc… )
hækle (grydelapper og tæpper), at stå i gammel smedje og lave vikinge-ting, strikke, brodere, bage, stearin-lys støbning,
og sidst men slet ikke mindst, at finde billeder til at skære skabeloner og bruge dem til stof-maling eller deko i hjemmet…

En af de fede ting ved KG er at så mange andre er lige så nørdede som mig:-):slight_smile:

Jeg læser, hækler, gætter kryds og tværs, lægger puslespil, ror kajak, bager og hygger med at nusse planter på altanen.

Og så til det nørdede: Jeg har altid 1-2 ting/emner jeg nørder i, dvs. læser en hel masse faglitteratur om, går på museer for at se eller kigger på på nettet osv. Tidligere nørderier er bl.a. kongerækken (fra jeg var 10-15;)),heste, islam, nordisk og græsk mytologi, mellemøstens historie og politik, gamle film og filmhistorie (primært før 1950’erne) og meget mere. Lige nu er det primære nørdeemne…KATTE:-)

[QUOTE=Bidt_af en gal kat;1099814]Hvor mange timer har du? Joke til side så fik jeg det her råd for mange år tilbage: Hvis du vil være god til at tegne manga så må du læse manga.
Der er er fyr i USA som er sindsyg god til at tegne manga som har en profil på youtube. Han hedder Mark Crilley. Ved ikke om du kender ham.
Ellers så vil jeg da mega gerne komme på besøg og hjælpe dig igang.
Og hvis du kun kan tegne tændstikmænd til at starte med så tager vi den derfra. Alle kan lære og tegne…det hele kommer an på hvor meget tid og hvor mange kræfter man vil ligge i det. ;)[/QUOTE]

Fantastisk tilbud. Men jeg bor nu på den anden side (Midtjylland) Så der er vist lidt langt for at lære mig at tegne :ok:

Og tændstiksmænd er vist et meget godt bud på hvordan jeg tegner :tihi: