Hvad er din hobby?

Jo! Jo du har ret :slight_smile: Jeg kunne bare se at der var noget der ikke stemte :høhø:
Det er fordi jeg selv startede med Corel Photopaint :pose:

Hehe, enig. Da jeg var yngre tog jeg mad mellemlægningspapir, puttede det over en hest, tegnede den på papiret direkte. Jeg gjorde dette så meget at jeg til sidst kunne tegne hesten ved blot at kigge på den, og senere uden at kigge på noget. Dette er så nok en 13 år siden for nu ligner mine heste da… Uhm… tændstiskheste? xD

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1099828]Som Ann leger jeg også med 3D grafik, og indimellem laver jeg osse 3D modeller af “noget” hvis jeg står og mangler en aller anden “dims” - og det er noget jeg KAN hitte ud af at lave. Jeg har det sådan lidt sjovt med 3D modeller. Hvis det er noget jeg kan visualisere inde i hovedet, så kan jeg som hovedregel osse lave det i model. Men hvis ikke… tjaeh… så kikser det.

Her har jeg faktisk lavet alt andet end selve menneskefigurene…

Her har jeg ikke lavet ret meget af det selv (ca “halvdelen” af den lille gut på træstammen, men det er lidt svært at forklare L)

Det her fører mig videre til en anden hobby - Harry Potter. Ogøeh Snape. Mest Snape. Og Alan Rickman. Hvis man kan kalde det en hobby…

Andre hobbies… øeh neglelak er vel en hobby… Billederne af det kan ses i Skønhedsgruppen herinde - den skal man vistnok være medlem af, men det er gratis :wink:

Tidligere har jeg gået meget op i ABJD’er. Asiatiske Kugleledsdukker. Jeg har dem (selvfølgelig) endnu (de er hammer dyre) men lige for tiden er de stillet lidt væk… det er det med at nå alting på en gang…

Her er et par af de større til en sammenligning

Og så har jeg gået meget op i Star Trek (deraf mit navn) - det gør jeg sådan set endnu, men jeg er ikke aktiv i klubben mere. Igen det der med tiden. Og så at jeg arbejder om aftenen hvor møderne jo er.

Jeg har det meget med at ha’ hobbyer som “diller” - hvor det er det eneste jeg går op i for en tid. Indtil der så kommer et eller andet nyt og spændende…[/QUOTE]

Yderst imponerende! Må jeg spørge hvilket program i bruger til at lave 3D?

[QUOTE=Jeentz;1099871]
Yderst imponerende! Må jeg spørge hvilket program i bruger til at lave 3D?[/QUOTE]

For mit vedkommende:

Mennesker og dyr: Poser Pro
Landskaber: Vue Infinite
Og ofte en kombination, så jeg starter i det ene program og slutter i det andet :slight_smile:

Min hobby er mit job elsker lastbiler og når jeg ikke køre lastbil har jeg et sjov stykke legetøj her hjemme en bil. Ellers laver jeg mad , sylter, bager. Kattene og ferie

[QUOTE=Jeentz;1099871]Hehe, enig. Da jeg var yngre tog jeg mad mellemlægningspapir, puttede det over en hest, tegnede den på papiret direkte. Jeg gjorde dette så meget at jeg til sidst kunne tegne hesten ved blot at kigge på den, og senere uden at kigge på noget. Dette er så nok en 13 år siden for nu ligner mine heste da… Uhm… tændstiskheste? xD
[/QUOTE]

Jah, jeg glemte lidt heste delen som min hobby :høhø: Har især gået en del op i indlæringsteori og anatomi tidligere - og rider selvfølgelig stadig :slight_smile:
Men jeg har også tegnet maaaaaaaange heste. Og er fuldstændig ude at træning nu her, men jeg har dog ikke helt mistet evne til at få noget jeg ser til at ligne - kan bare ikke tegne en hest i hovedet mere, åbenbart :høhø:

Malerierne her er lavet efter jeg var kommet ud af træning med at tegne

Gabende tiger

Margay (kattedyr)

Jeg laver scrapbooking, som er en form for kreativt fotoalbum. Det har jeg lavet i 12 år efterhånden.
Jeg scrapper og laver kort sammen med nogle veninder jeg hår fået gennem denne hobby, dem mødes jeg med nogle gange om måneden, hvor vi scrapper og snakker og snakker og snakker…
Der er også nogle scrapconventions rundt om i Danmark, bla scrapbooking convention i Middelfart, i oktober og marts. Det kan være en fordel som ny scrapper at tage med til dem, for at se hvad man kan lave. Og man kan også bare komme og kikke og købe, uden at betale for bordplads, jeg mener at det koster 30-40 kr. http://www.scrapbookingclub.dk/index.php.
På min blog, som der er linket til i min signatur, kan du se hvad jeg går og laver af scrap ting.

[QUOTE=Jeentz;1099871]
Yderst imponerende! Må jeg spørge hvilket program i bruger til at lave 3D?[/QUOTE]

For mit vedkommende: Poser Pro 2014 (nu, tidligere … øhm… alle de tidligere versioner)
Snape-billedet er lavet i PoserPro 2010 tror jeg. Og resten i -2014

Jeg bruger Hexagon til at lave modeller i. Det er et vældig nemt program at lære, lidt som … modellervoks… men det kan en masse ting når man dykker dybere. Det er jeg så først lige ved at gøre nu.

Jeg har brugt en oldgammel version af 3D Studio Max før i tiden, men selvom jeg savner nogle af de ting Max kan gøre bare ved at trykke på en knap (lav en kontorstol - klik… lav en vindeltrappe - klik…) så er det et par computere siden jeg sidst har haft det installeret. Faktisk ved jeg ikke engang hvor min CD er mere >_< (det er så osse et VIRKELIG dyrt program. Jeg var heldig at ha’ en nabo som opgraderede så jeg fik hans det gamle)

Jeg tegner :slight_smile: Hvilket minder mig om at det er længe siden. Så jeg vil da lige gå igang :smiley:

[QUOTE=Ann R;1099826]Corel Photo Paint, ikke?

Og Adobe Photoshop :slight_smile:

Er Alice her? Jeg synes ikke jeg har set hende lææænge?[/QUOTE]

Jo det var det jeg mente. :slight_smile:

Alice tage en pause fra KG og livet online. Når hun er klar til at komme tilbage så kommer hun igen :slight_smile:

[QUOTE=Ann R;1099872]For mit vedkommende:

Mennesker og dyr: Poser Pro
Landskaber: Vue Infinite
Og ofte en kombination, så jeg starter i det ene program og slutter i det andet :)[/QUOTE]

Jeg fandt lige et eksempel:

Selve bygningen og personen i baggrunden er fra Poser Pro 2012
Det er så hevet ind i Vue, har fået lidt udsmykning (krukkerne) og en masse plantevækst, ligesom belysning etc er herfra.
Og så:

Ann - hvad er det for en bygning? Den er pæn! (og jeg har den endda sikkert, men … jeg har så mange… Enchanted Forest som jeg brugte til det billede med Bong havde jeg haft i et par år… nærmest uden at vide det :ups:)

[QUOTE=Jeentz;1099868]Fantastisk tilbud. Men jeg bor nu på den anden side (Midtjylland) Så der er vist lidt langt for at lære mig at tegne :ok:

Og tændstiksmænd er vist et meget godt bud på hvordan jeg tegner :tihi:[/QUOTE]
Det kan vel kombineres med andre ting…måske noget overnatning og legen turist i Skive og omegn :wink:

Hehe, det ku vi måske godt finde ud af :slight_smile:

Pinterest… jeg er i den grad blevet afhængig

Katte og nørdet læsning om samme (sundhed, genetik, farver, sygdomme, opdræt… you name it)

Mit arbejde… jeg elsker det … og ja, der er jeg også nørdet :wink:

Indretning af min bolig og have så det er MIT fristed er også blevet en stor del af mit liv efter sygdom

læsning af forsk. art - emnerne kan være mangfoldige, skøn- som faglitterært

samvær med nære venner og familier

ville rigtig gerne kunne sætte gamle møbler i stand, men som oftest bliver det kun til ide’erne - hvad man kan/kunne gøre ved dem

Åh gud - det er ÅR - bogstaveligt - siden jeg importerede den i Vue - og kaldte den et eller andet, der lige passede. Hm… Den er fra DAZ. Den er adskillige år gammel. Og jeg har en tåget ide om at det er Stonemason (igen-igen). Jeg skal nok undersøge det :gruble:

Aha!
http://www.daz3d.com/cityscapes-buildings/trinity-atrium

Her er en anden vinkel Træet og bænken og krukkerne hører ikke med oprindeligt.

Hvad er det for noget og hvad går det ud på?

Jeg tegner, broderer og udstiller.

Ehm… Ja jeg har faktisk ikke rigtig broderet i mange år fordi jeg har mistet alle mine opskrifter, men jeg er nu i fuld gang med at samle en ny opskriftmappe så jeg kan komme igang igen.

Hmm… Må se om jeg ikke kan finde nogle billeder af mine tegninger, for det ved jeg at jeg har billeder af er eller andet sted.

Jeg bruger det som en slags virtuel opslagstavle/moodboard/inspiration til forsk. Fx har jeg et par boards med titlen “Crazy Cat lady”, jeg har boards om dyrkning og indretning af haven, et board om cameér, dem har jeg nemlig også en passion for. Prøv at tage et kig på min profil, så giver det nok bedre menig :slight_smile:

men så kan du oprette boards om alt muligt der kan interessere dig og der er vildt mange brugere derinde. Hvis der er nogle du synes er vildt inspirerende kan du så vælge at følge dem

[QUOTE=Vipstøsen;1100005]Jeg bruger det som en slags virtuel opslagstavle/moodboard/inspiration til forsk. Fx har jeg et par boards med titlen “Crazy Cat lady”, jeg har boards om dyrkning og indretning af haven, et board om cameér, dem har jeg nemlig også en passion for. Prøv at tage et kig på min profil, så giver det nok bedre menig :slight_smile:

men så kan du oprette boards om alt muligt der kan interessere dig og der er vildt mange brugere derinde. Hvis der er nogle du synes er vildt inspirerende kan du så vælge at følge dem[/QUOTE]

Jeg er ikke så god til at bruge det selv, altså slå noget op - men der er sindsygt mange flotte billeder derinde - af hvadsomhelst og hvemsomhelst, stort set :slight_smile:

Hvis du gerne vil lære at tegne, både i hånden eller computer, så findes der masser af hjælp på nettet :slight_smile:
bare søg på det du vil lære, nok helst på engelsk og så tutorial.
prøv også at se på siden deviantart.com, derinde kan du finde tutorials til hvad som helst inden for kunst og hobbys.

måske skal du øve dig i at give tingene noget mere tid inden du beslutter at du ikke er god til det :wink: De fleste som er rigtig gode til noget har jo øvet sig i mange år, så selvfølgelig kan man ikke bare sætte sig ned og lave det samme fra starten af. Men det går hurtigere med at blive bedre, hvis man Feks øver sig via hjælp eller tutorials.

Hvis du gerne vil prøve noget grafisk som kan gå lidt hurtigere, så prøv at søg på photomanipulation på f.eks deviantart, det er også sjovt og noget som kan blive sindssygt flot :smiley: