Hvad er din kat "afhængig" af?

Teddy er fuldstændig syg med min lille laserpind…

Akurart som min gamle kat, kan han kende lyden af dens lille raslende kæde. Om det den så lyder mens han sover i et andet rum er han PLING vågen og kigger på alle vægge og tæpper og overflader efter den forførende og umulige at fange lille røde plet…
Men ak, der er kun 1 tidspunkt hvor han ikke jagter den intensivt… Hvis pletten er på en ilder, så kigger han blot på den, og venter på at den forsvinder fra ilderen, så jagten kan genoptages. :tihi:

Hvad er din kat hooked på?

Sin nullerput-seng :slight_smile: Freja kan simpelthen ikke få nok af sin elskede nullerput fra Kamikaze :slight_smile:

[quote=Barky;366856]
Hvad er din kat hooked på?[/quote]

I hvert fald ikke laserpind, :S for det er efter min mening det mest uhensigtsmæssige man kan bruge som kattelegetøj…lige når undtages noget de kan komme fysisk til skade med :sorry:

Jeg har desværre set for mange eksempler på dyr der blev totalt skruk i låget og ikke til at geare ned igen, og hvor mennesket synes det var sååå sjovt, og var overbevist om, at dyret elskede at fare forvildet rundt med vanviddet lysende ud af de opspilede øjne for at forsøge på at fange noget der ikke var der.

Jeg behøver vel næsten ikke fortælle, at jeg har konfiskeret nogen stykker af “kattens yndlingslegetøj” gennem tiden :muhaha::muhaha:

-what-whatMåske det er derfor Teddy har så store runde øjne:lys-ide::lys-ide:

Mine katte har også en laserpointer og nej, de er hverken blevet sindssyge eller overgearede af at lege med den. De elsker også at jagte skygger, som de jo ligesom heller ikke kan fange :øhmm: Men jeg må hellere tage en alvorlig snak med dem om, at laserpointer og skygger er skadeligt for dem… Eller nowet… :tihi:

De elsker også deres baldrian bolcher, dem er de helt vilde med :slight_smile:

Deres DaBird. Den er bare et hit. Den skal gemmes godt væk, ellers så tager de den. Derudover de meste mad, og nus :smiley:

Aftensmad :cool:

Felis - Jeg kan måske “berolige” dig med at jeg på ingen måde ville lege med en laser med ham, hvis jeg mente at den havde en negativ effekt på hans adfærd… Eller øjne. G

Han jagter også skygger. Er det et tegn på sindssyge? Måske vi skulle bandlyse Peter Pan så?

Hoppebolde er de helt vilde med, de skriger gerne højt og længe om natten hvis der elskede bolde er havnet et sted hvor de kan få fat i dem igen

Sol og varme - Borg elsker at ligge lige i solen med snuden lige i vejret. På de tider af året hvor der ikke er meget sol så stikker han snuden helt op til pæren på mine bordlamper eller det bedste og sikkert også varmeste sted min halogen loftslampe på badeværelset. Han hopper og på mit toiletskab og sætter sig godt til rette og stikker snuden op i pæren og bliver gerne siddende sådan i 20-30 min. Jeg brugte engang terapilampe (eller hvad man kalder dem) og måtte gerne slås med Borg om at få det meste af lyset.

Den lyder spændende, kan du ikke poste et billede?

Af DaBirden?

Silke bliver helt vildt når jeg tager bøtten med tørret kylling, hun piver helt vildt og hopper op ad mig til hun får det. “de ser virkelig også gode ud, tror desværre ikke de smager godt for mennesker” :tihi:

Ellers er papirkugler det helt store hit og hoppebolde med dupper på :rock:

yeps… :slight_smile:

Her er tingesten. Den kan købes hos AnnK. Hun er i Australien pt, og hendes hjemmeside er derfor lukket. Hvis man svinger den rigtig godt, så ligner det en fugl, og misserne bliver helt vilde og hopper og springer :rock:

Hehe… Alle fem katte her hjemme er helt vilde med Fit+Fun snack sticks… Der bliver mjavet og sprunget rundt for at få en godbid! :tihi:

Nathalie~

Pelle: Mad, mad, mad, mad, mad, nus og laserpointer

Emma: Frisk luft, sol, nus og varme.

MIG! :fin:

Oliver: MAD, MAD, MAD, MAD, MAD :spaghetti:

(og så sit udeliv, hvor han kan gå på jagt)

Kaj: Tryghed og sit nye udendørsliv :slight_smile:

Ebony var vild med elastikker. Desværre skulle de også helst spises. :S Men kun kunne simpelthen lugte sig frem til dem, hvis jeg f.eks. havde gemt dem i lommen.

Fnuggi er vild med fjerpinde. Jeg kan ikke engang forsigtigt flytte en, før han hører det, og er klar til leg.

Cæsar … hmm, godbidder? :høhø:

Baldrian er dog også et hit!

May var også tosset med den laser-“mus”, dengang jeg havde en… bare en raslen med den kæde fik hende også til at vågne meget. Jeg stoppede dog med at bruge den, da den løb tør for batteri. :ups:
Mht negative effekter så har jeg set dem hos Jako, når Casper har haft gang i hans vaterpas der har sådan en laser. Han leder konstant efter pletten efter den har været der. Så det er ikke et legetøj man skal bruge til ham. May havde dog aldrig et problem med det. Hun vidste godt at lyspletten hang sammen med musen og at den forsvandt når jeg lagde den fra mig. :slight_smile: