Hvad er dit yndlingskattenavn?

Jeg håber at der engang kommer et par hankastrater i min retning der passer perfekt til navnene Lucifer og Theodor, er vild med de to navne :tihi:

Og næste røde dreng jeg får skal hedde…Ididentdooit…nemlig så:rock:

Der er mange smukke navne, men en af mine favoritter er Shingalana, det betyder lille løve, at det navn er favorit er nok fordi jeg har haft en “hjemmestrikket” sorrel somali, der hed det og hun var en smuk lille løvepige, desværre mistede jeg hende da hun var knapt et år gammel, men navnet vil altid være noget særligt for mig

Zilla - kort for Catzilla - som min forrige kat hed.
Men det kan jeg jo aldrig kalde en kat igen. :frowning:

// Martin

[quote=Eva;270004]Godt forslag - men jeg kan bedst lide lidt længere navne.

(Ja, jeg ved det, jeg skal være vanskelig)

:øhmm::øhmm::øhmm::øhmm:[/quote]

:klapper: :klapper: :klapper: Åårh Eva… du er da ikke vanskelig :øhmm:

Nu har jeg lige købt to katte, der allerede havde navne og jeg satser på, at de holder i mange år, men jeg tænker da alligevel på gode kattenavne af og til:

Jeg så en kat på vildkat.dk, der hed Reimar Bo, det er et sejt kattenavn, synes jeg :slight_smile: Jeg fik straks lyst til at kalde en kat for Clement Kjersgaard.

Ellers vil jeg gerne en dag have en kat med navnet Tom Collins.

Hvad er en NCO? :?

En taste-UPS:klapper:

Jeg synes Djengis er et rigtig flot navn til et hankat :slight_smile:

Jeg elsker navnet Vanilla til en hvid kat, jeg synes det er så sødt :slight_smile:

Vanilla står også i min mislingenavnebog og det bliver med garanti ikke en hvid “mus” der får navnet. :tihi:

Jeg er tilbøjelig til at stjæle navnet Zingalana :ups:

Vildlook eller herbie er nok mine kommende kattes navne. Synes også navnet trøffel er sejt.

Hvis jeg engang får en Somali-dreng, jeg selv kan navngive, så bliver han en Firefox - en lille ræv med fuld fart på… :slight_smile:

Et andet navn på min liste er Ithaka, Odysseu’s ø. Det lyder lidt som “kittekat”, når man kalder.

p.s. Men det bliver nok aldrig aktuelt, for jeg er jo slet ikke til killinger… :wink:

Jeg har en stor svaghed for navnet Aslan og Balthazar til røde hankatte.Hvis jeg engang skulle have en hunkat, skulle den hedde Gry til hverdag og Morgengry på papiret :slight_smile:
Og ja, selvom det betyder hund, så synes jeg, at Sirius er vældig flot. Og Orion :slight_smile:

Pelle.

Ynglingsnavnet er dog Hector. Gik jeg kunne kalde alle fremtidige katte og hunde det uanset køn :tihi: Meen så bliver der nok lidt forvirring.

Mea… Men Athea er også godt…
Og så passer Diego så godt til ham…

Og Bob var også et rigtig godt navn :smiley:

Altså… en af mine kolleger har en kat der hedder Vuffer… Det har jeg altid syntes var et GENIALT navn til en kat…

Emilius Milling er indtil videre det navn jeg har været mest vild med & det hed min forrige kat, navngivet af mig. Hvis det skal være et navn som ingen af mine katte har heddet, jamen så var min plan jo at få en smuk hvid hunkat som skulle hedder Jørleif, Jørleif Jørlunde. Men så fandt jeg jo Emina Augusta som hed Missepigen før hun flyttede ind hos mig.

Men som andre også har været inde på, så er det ikke altid man ved hvad katten skal hedde før man har katten. Faktisk hed Emilius flere ting før det endte med Emilius, som er det jeg synes var bedst til ham :slight_smile:

Jeg kommer aldrig til at løbe tør for navne til mine katte, for jeg er ret vild med navne & har en bog hvor jeg skriver navne ind i. Altså navne som jeg synes er fede :slight_smile:

Forstår ikke hvorfor ingen synes MARGRETHE er deres ynglings kattenavn :smiley: :smiley:

Efter Brita nævnte navnet; Vanilla da jeg i sin tid fik en hellig birma prinsesse - har jeg vært vild med det navn :slight_smile:

Og et andet som betyder meget er Sinus :slight_smile: