Og findes de overhovedet?
Jeg undrer mig tit når jeg ser folk skrive, at de er ateister…
Findes der mennesker som ikke tror på noget ? Jeg har svært ved helt at tro det…
Ordet er vel en modbevægelse mod teismen - troen på en gud/religion, mens http://www.ateist.dk/ som er deres talsrør skriver at de ønsker religionsfrihed og retten til selv at vælge ceremonier osv…
Hvis man intet tror på, hvorfor så holde ceremonierne? Hvorfor tale om religionsfrihed, hvis religionen fornægtes?
Jeg er slemt forvirret og tænkte, at der måske var nogle ateister derude, som kunne oplyse mig. Især er jeg interesseret i at høre hvorfor I er ateister, hvad det betyder i dagligdagen, og om I aldrig nogen sinde har søgt noget åndeligt i livet, noget som ikke kan måles og vejes?
Har I slet ingen forestilling om noget, som er større end jer selv? At der er mere mellem himmel og jord?
Tror I på jeres sanser? Det I ser høre og læser, og som videnskaben fremtryller? Hvis ja - hvordan kan I så påstå ikke at tro blindt på noget som I ikke selv kan efterprøve i mindste detalje?
Elektricitet fx… Jeg tror på det, men jeg kan ikke påstå at kende det eller kunne bevise det i mindste detalje…
Jeg tror derfor ikke på ateismen, som eksisterende, når man for alvor kigger disse folk efter i sømmene. Men jeg kan sandelig tage fejl, for for mig ville sådan en verdensopfattelse gøre rigtig mange ting farveløse, triste og ligegyldige.
Så måske er det mest et ønske om ikke at tro på, at der findes rene ateister, der driver min holdning.
Hvad siger I?