[quote=Felis;225801]Ikke-religiøs, ateist, fritænker, nihilist, agnostiker o.s.v.
Allesammen ord der i det daglige bruges i flæng om folk der er ikke-troende (i religiøs sammenhæng), altså personer der ikke anerkender nogen autoritet i religiøse spørgsmål, og som ikke tror på en gud.
Findes der mennesker som ikke tror på noget ? Jeg har svært ved helt at tro det*
Hvorfor det…er det virkelig så usandsynlig en tanke, at nogen vælger at være ikke-troende/ikke-religiøse?
Jeg er ikke religiøs = jeg tror ikke på nogen gud og heller ikke på nogen religion som vejledning/leveregler/påbud/løfter/forbud og hvad folk ellers tolker sig til ud fra de skrifter der foreligger for den respektive religion de vedkender sig…
Jeg kan ikke tro på, at noget sker ud fra troen på “Guds vilje”.
Og helt ude i den ekstreme religiøse fanatisme kan jeg ikke forstå de mennesker der giver afkald på deres egen vilje og muligheden for selv at styre sit liv/træffe beslutninger og som lader sig styre af nogen overleveringer om noget , som kun ligger i at man tror på det, og som ikke kan bevises.
Og det synspunkt lyder jo så ikke blot som noget en ateist ville sige…måske snarere marxistisk : 

Citat:
***Hvorfor er religion nødvendig?
Religion er et udtryk for det menneskes identitet og selvfølelse, som endnu ikke har fundet sig selv, eller som har mistet sig selv.
Altså mennesker der ikke tager ansvar for sit eget liv, men i stedet lægger sin skæbne ud til en Gud og fralægger sig ansvar for sit eget liv.
Formålet med religion??
Religion er de herskende klassers middel til at holde proletariatet under kontrol, idet der gives løfter om hinsidig belønning for at udholde uretfærdighederne i denne verden. Og dermed afværge, at proletariatet rejser sig og tager sin ret.
Religion er opium for folket.
Et euforiserende middel der skal afholde folket fra at tage hånd om sin egen virkelighed.***[/quote]
Jeg elsker dig, Felis. 
Se det er kærlighed. -kramer