Hvad er mest synd?

Nej 185 g koster 1,99 euro i Tyskland (fragten er det dyre) - og 20 kr. (der er fragten 48 kr. unde 20 kilo) hos 4hotdogs - det ER dyrt, men det er alle pengene værd og er meget drøjt :slight_smile:

Men du behøver jo ikke bruge det - da din pige sikkert godt kan tåle kylling så kan du jo feks købe Felina Porta, Cosma og den slags :ok:

Og der er mange flere hvis du bare gider kigge igennem hvad indholdet er -høhø

Jeg kommer i tanke om at mine katte blev fede af specifik… og så deres diæt… det skyldtes kornet deri…

Jane nu har jeg selv lige handlet lidt hos Zooplus og det blev blandt andet til Cosma og Bozita. Du kan også sagtens købe Almo Nature, Felina Porta, Applaws, Animonda Carny og Grau :ok:

De fåes alle i varianter med højt protein indhold, uden kunstig tilsætning, stort set ingen kulhydrater (i form af korn, majs, ris, kartofler osv) og til en rimelig pris :slight_smile:

Højst sandsynlig i hvert tilfælde hvis man skal tro Elizabeth Hodgkins - og jeg vil sige hendes argumenter er svære at tilbagevise :slight_smile: Det er den bedste bog der berør ernæring, som jeg længe har læst :ok:

Kornet/kulhydraterne ødelægger kattens stofskifte samt blodsukkerbalance bla. En anden har skrevet en del om de samme teorier her:

Nu ønsker jeg mig bare at høre damen give et foredrag en eller anden gang :velkommen:

Og her er også rigtig interessant at læse;

http://catinfo.org/commercialcannedfoods.htm

Justice: JA hende ville jeg også gerne tale foder med! Og lytte til… Kan en af klubberne ikke skaffe hende til Dk en smut?

MVH

[quote=Justice;115305]Jane nu har jeg selv lige handlet lidt hos Zooplus og det blev blandt andet til Cosma og Bozita. Du kan også sagtens købe Almo Nature, Felina Porta, Applaws, Animonda Carny og Grau :ok:

De fåes alle i varianter med højt protein indhold, uden kunstig tilsætning, stort set ingen kulhydrater (i form af korn, majs, ris, kartofler osv) og til en rimelig pris :)[/quote]

Animonda fodrer vi allerede med, det får vi billigt gennem Gitte og Orla fra Jungleman :slight_smile: Nu har vi lige købt masser af kylling også, så de kan få lidt kylling en gang imellem. Jeg kan se, at det er hovedbestanddelen i bla. Ziwipeak, og så kan man jo fint selv koge det, eller hvordan man nu vil servere det.

[quote=Justice;115308]Højst sandsynlig i hvert tilfælde hvis man skal tro Elizabeth Hodgkins - og jeg vil sige hendes argumenter er svære at tilbagevise :slight_smile: Det er den bedste bog der berør ernæring, som jeg længe har læst :ok:

Kornet/kulhydraterne ødelægger kattens stofskifte samt blodsukkerbalance bla. En anden har skrevet en del om de samme teorier her:

Nu ønsker jeg mig bare at høre damen give et foredrag en eller anden gang :velkommen:[/quote]

Det er jo egentlig logisk nok, det er jo samme principper, som jeg selv bruger, når jeg vil tabe mig. Jeg havde bare ikke lige tænkt på at overføre det til kattene.

Jeg kan da i øvrigt lige fortælle, at der har stået mad fremme i 4-5 skåle rundt omkring siden igår aftes, og der var ikke spist så meget i morges (Seven lå ved siden af min hovedpude hele natten), men skålene blev da fyldt op.

Da jeg kom hjem ved 16-tiden, så det heller ikke ud til, at der var spist overvældende meget, der var ihvertfald stadig mad i alle skålene. Jeg kogte 3 kyllingeinderfileter til dem, men de gad ikke engang æde det hele. Selv Seven har ikke virket vildt interesseret i mad. Men nu må vi selvfølgelig lige holde øje med hende det næste stykke tid.

Tænkte på om det er ligegyldigt om kødet er råt eller stegt/kogt… (mine drenge er ikke altid lige vild med at få det råt, men er til gengæld pjattet med det når det er kogt eller bare lunt)

Stegt kød er vist ikke godt for katte, men kogt er helt fint :slight_smile:

Jane jeg får af vide i min øresnegl at “Lux” fra Aldi også kan bruges og skulle have et okay protein-indhold, ingen korn,majs osv :ok:

Det fåes i fire varianter - cirka 500 g for 6 kr !!! Så det er da et billigt alternativt at veksle lidt med :slight_smile:

[quote=Justice;115844]Jane jeg får af vide i min øresnegl at “Lux” fra Aldi også kan bruges og skulle have et okay protein-indhold, ingen korn,majs osv :ok:

Det fåes i fire varianter - cirka 500 g for 6 kr !!! Så det er da et billigt alternativt at veksle lidt med :)[/quote]

Ja, det var da billigt! Det må vi kigge lidt nærmere på. Vores katte synes, at det bliver for kedeligt med en slags kun, så det er rart at have lidt at veksle med. :slight_smile:

[quote=Justice;114986]Da det stadig er forholdsvis nyt for mig at fodre med meget vådt, så ved jeg faktisk ikke helt hvor meget de skal have, hvis de kun fodres med det - men mon ikke en 200-400 g? (fordi der også er meget væde)
[/quote]

Det tror jeg passer meget godt.
1 dåse hill’s på 156g ~ 40g tørfoder, mon ikke det også gælder andre fodermærker.