Hvad gør i for misserne i varmen

Gør i noget bestemt for at misserne ikke skal “lide” her i varmen? -waytohot
Mine katte er selvfølgelig mere sløve end de plejer at være. De vil helst ligge ude i det høje græs i skyggen og bare dase. Njord min lille killing som endnu ikke kommer i løbegården er meget aktiv ½ time af gangen og falder så meget hurtigt i søvn og han vil helst ligge på stue gulvet under mit spisebord eller i vindueskarmen med kølige fliser og helt i skygge.
Jeg har 4 store vandskåle stående hvor jeg skifter vand ca hver 3 time (Nuka vil kun ha rent og koldt vand) hver gang jeg ser en af kattene gå på badeværelset følger jeg efter og åbner for vandhanen som de med glæde drikker af.
Jeg har prøvet at stille en blæser op men den gider de ikke (2 af dem hvæser af den).

-pote -pote -pote -pote

Jeg stiller også hyppigt frisk vand frem - både indenfor og udenfor -thumbs

Og ellers lægger misserne sig i skyggen eller nede i kælderen, hvor det er dejligt køligt :smiley:

Vores kan gå ud i haven og svale af - og ellers være herinde i huset, hvor der er dejlig køligt -thumbs Vi har en Drinkwell Platinium fra http://www.mysterycoons.dk, og den løber med vand hele tiden, så der bliver drukket rigeligt disse dage -love

Vi lider alle fem her i varmen, lige nu er der 30 grader i min stue og det er ulideligt.

Jeg har to ventilatorer tændt næsten 24 timer i døgnet, derudover sørger jeg for at der hele tiden er fyldt vand i vandskålen og prøver at lokke for at få dem til at drikke mere. Hen under aften bydes der på vådfoder (for tiden Whiskas alu-poser) spædet op med en hel masse vand så de også her får ekstra at drikke.

Og så forsøger jeg ellers bare at lade dem være når de ligger og dvasker - med mindre de ser så døde ud at jeg lige er nødt til at tjekke om de trækker vejret :S

Her kan man vælge hvor man vil ligge…under en nøddebusk, eller i drivhuset…sidstnævnte er der så heldigvis ingen der vælger.
Jeg har givet vådkost med en masse vand i, sat endnu flere vandsåle frem OG lagt et vådt håndklæde ud på græsset. Det lagde Cedille sig straks på…og Habibi lagde sig halvt…kun forpoterne…så var hendes grænse nået m.h.t. våde håndklæder -høhø
Her vender den lille og store løbegård heldigvis mod nord, så de er i skygge fra omkring halv ti formiddag og derfor meget sval.

Halvdelen af missernes løbegård er overdækket så der er masse af skygge. Samtidig er der næsten altid en lille brise der hvor gården er bygget.
Jeg vil nu vove og påstå at der er køligere inde på mit kontor da der kun kommer sol der ind 1 time om dagen - men sjovt nok vælger de først at gå der ind om aftenen.

Her hjemme sørger jeg for der skiftes ud med frisk køligt vand jævnligt. Har faktisk i dag putte is klumper i deres vand da vi skulle hjemme fra i ca. 6 timer.
Ellers serveres der morgen og aften vådfoder med masser af vand i, for især at være sikker på Klara og mine 2 killinger også får nok væske. De drikker ikke helt så meget som de andre har jeg opdaget.

Ellers åbnes der ud til, hvor gemalen nu har lavet en dør med net på samtid med min blæser køre i stuen.

MVH
Gitte

Jeg må tilstå at jeg ikke gør noget som helst andet end har døre og vinduer åbne og så må Aslan selv finde ud afhvad der er bedst for ham.

Jeg tjekker ham indimellem men det gør jeg jo altid så det har intet med varmen at gøre.

Så får han vand ud engang imellem men ikke koldt vand da det ikke er sundt for os mennesker i varmen regnede jeg med at det også galt for katte.

Skynder mig at sige at Aslan har det fint så han har åbenbart helt tjek på det der med katte og varme, det er kun mig der ikke har!

Vi har haft det frygtelig varmt i dag - Blæserne kører på fuld skrue, og vinduerne står åben, alligevel begyndte Gaia pludselig at halse, med tungen langt ude af munden - Så jeg hev dem alle resolut ud på badeværelset og gjorde pelsen våd på dem …Og tænk de fandt velbehag ved det, og fik samtid slikket en masse væske i sig …Og briter er bestemt ikke glade for vand :-))

Jeg gør ikke noget specielt for mine katte. Den ene elsker lige nu vores udestue, hvor der bliver MEGET varmt.
Men katte elsker jo varme, jeg tror de nyder det.

Jeg gør faktisk ikke noget - de regulerer det selv.
Man skal også tænke på, at katte elsker varme og (om vinteren) lægger de sig så tæt som muligt på den buldrende brændeovn, selvom der er lunt i stuen.

Mine hunde kan jeg derimod ikke greje. -uha
Mens kattene ligger i græsset eller i skygge under en busk, ligger de på ryggen på de varme fliser med maverne i vejret i solen, og de er pænt langhårede (bare ikke på maverne).

Udover at sørge for frisk luft via vinduerne (også for min egen skyld), så gør jeg såmænd heller ikke så meget. Jeg skifter vand hyppigere end de normale to gange om dagen dog. Det er alm. vand fra den kolde hane (ikke så koldt her), da jeg også har hørt at både mennesker og dyrs nyrer kke har godt af de kolde mængder væsker vi faktisk drikker…
Mine ligger for det meste også og dvasker, dog ofte ude i udestuen hvor der altså er mest varmt. Hele mine ene væg er glasvinduer/døre, og der er sol fra kl 14-solnedgang, så der er varmt. Ikke om jeg forstår dem. Nogen gange fortrækker de dog til gang eller badeværelse (især Diego og Mea, aldrig May) hvor der er lidt køligere…

Gizzemissen - Jaah! Den kender jeg godt. De ligger så stille!!! -bleg

Vores stue er heldigvis rimlig kølig…men første salen hvor vi sover er ulidelig. Misserne ligger gerne på gulvet eller i vindueskammen. Jeg sætter også ofte frisk vand, og har 5 vandskåle stående fremme.

Min lejlighed er varm i denne periode - så jeg sørger for, at mine to røde drenge får koldt vand fra køleskabet 2 gange i døgnet. Selvfølgelig står alle vinduer på kattesikkert klem hele dagen ( bor på 2. sal )

Da de begge godt kan lide vandpjaskeri - så tager jeg om aftenen, når jeg kommer fra job, et vaskefad med koldt vand og lægger et par sugerør deri - sikke de leger med det, og man kan bare se, at de nyder det i fulde drag.
Jeg fik idèen med vandfadet af Birgitte, hvor jeg købte Mister fra.

Her et foto fra sidste år af Mister med fadet:
( det er dejlige Buller med på fotoet… han er her jo desværre ikke mere )

Heldigvis ingen problemer pga. varmen her. Jeg tror alle 5 nyder det i fulde drag. De er dog ude det meste af tiden, når vejret er så dejligt. Vi har kæmpe træer og masser af buske, som de kan ligge i skyggen af. Jeg har ind imellem vandslangen liggende med vandet løbende en lille smule. Det nyder de. De leger med det og drikker af det. De fleste af dem nyder også at spæne rundt under havevanderen, hvis vi tænder for den. MEN føj hvor vi dog næsten konstant har snavsede gulve, når de sådan løber ud og ind og er våde ind imellem.

Jeg mener som Eva, at det er sundest for både mennesker og dyr at vandet ikke er iskoldt.

Jeg gør nu ikke så meget, jeg synes de regulerer det selv…
vinduet står åbent, så de frit kan vælge om de vil være ude i løbegården eller inde…
De fleste af dem, ligge ude, nogen midt i solen adre under en busk…

Der står lidt flere vand skåle rundt omkring…

Her bliver drønhedt om aften… Men det ser ud som om at de tager varmen noget bedre end mig…

Nu i siger det så tror jeg også mine nyder varmen dog trækker Nuka (skov pige) mere i skyggen end de andre.
Det med det kolde vand har jeg aldrig hørt før - den må jeg lige huske.

Med leopold er der ikke problemer, vi leger bare med haveslangen til han er gennemvåd, så bruger han lige lidt tid på at slikke sig tør. :smiley:
Ellers masser af vand, både ude og inde og så et telt lavet af et stort vådt håndklæde eller et vådt lagen. Der elsker de at være.
Knus Elin

Vi sørger for at få så meget luft ind som muligt (ikke fordi det er så nemt med det her vejr)… Men ellers sørger gor at der er frisk og køligt vand…

Og ja, ellers smider de sig bare på gulvet, hvor der lige er skygge… Nynne fandt en dejlig plads igår på badeværelset under vores skab :slight_smile:

Den med den rindende vandslange bliver gjort når jeg kommer hjem i eftermiddag…jeg kan lige forestille mig hvordan den vil blive taget imod. ISÆR af Ranya og Rasmis…i daglig tale kaldet Brd. Grim…de er tilsammen noget der ligner en halvhjerne…imorges var de FULDSTÆNDIGT tååbelige.