Hvad hedder din kat - hvorfor?

Mine to er adopterede. De hed Smukke og Lækre. Og selv om de er det, så nægter jeg altså at kalde mine katte de navne der. :tihi:

Så vi lod tiden gå og pludselig var navnene der: Teddy og Lambi :stuck_out_tongue:

Hvad hedder din kat? Og hvordan fik den det navn?

Mine hedder Theodor Tournesol og Milou (fra TinTin, hvor Terry på originalsproget hedder Milou)

Til dagligt hedder Theodor kun Theo (eller rettere T-bollen, T-baz, TheoBumBum, Tykke-T, Theo-Beo-Bumlebus og alt muligt andet)
Milou hedder mest Milou, men også Mafiakatten, Mulle, Mussepigen, Milou-bilou…

Kære børn har mange navne :wehuu:

På deres stamtavler hedder de: Twikkes Doc og Twikkes Happy :slight_smile:

Rags’ fulde navn er “Dushara Tatters and Rags”, og "Rags"passer godt til hans rå Somali-look, foruden at det ligger godt i munden.

Snehvide hed “Scooter” på internatet, men som adoptivkat skulle hun have et navn at vokse med. Og “skønnest i verden” er hun jo… :slight_smile:

Vi har en omplaceringskat: Nobby… Han hed Nuggi hos sidste ejer, og min kat skulle bare ikke hedde numse :tihi: Vi fandt så frem til den byb’er han kom fra, og så han havde heddet Dr. No til at starte med… Så han blev til Dr. Nobel og Nobby som kaldenavn…

Vores anden kat er Jack… På stamtavlen hedder han Jack Wolfskin og han bliver kaldt Jack, for tja, det er han altid blevet. Jeg har været forelsket i ham siden jeg så det første billede, men vi skulle ikke have en anden kat på det tidspunkt, så var slet ikke inde over navnet :slight_smile: Kan egentligt ikke så vild med navnet, men han er jo Jack… Vi kan i hvert fald ikke kalde ham Skinny :høhø:

Mille hedder Mille, fordi jeg var 10 år gammel, og der hed en kat altså Mille, ligesom en pony hed Musse :smiley:

Lotus er opkaldt efter bilmærket Lotus og nok mest F1 teamet, da min kæreste er racerkører indenfor offroad-sporten… Men man kan ikke så godt kalde en kat for Peugeot, så Lotus var et navn og bilmærke vi begge kunne acceptere :smiley: … Vi kalder ham det ikke, for det passer elendigt til ham… Men hvad han ellers skal hedde ved jeg ikke lige… Kom gerne med bud! :wink: Loke ville passe bedre til ham, men jeg ved ikke rigtig…

Misha var egentlig bare fordi jeg gerne ville have et pigenavn med M, og der var Misha et navn jeg bare synes var flot.

Lotis er opkaldt efter nymfen Lotis, som forvandler sig til et Lotus træ (Græsk Mytologi), det er opdrætters valg :slight_smile: Det står på stamtavlen så vi vil ikke ændre på det, men det er lidt komisk når vi nu har en Lotus! :slight_smile:

Her kan i se Lotus. Han er alm huskat, farven er sort klassisk tabby med hvid… Han er en rigtig chiken, der er lige så meget mand i ham, som der er hund i hundekiks! hehe :wink: Men han er sgu en lille charmetold, han elsker at putte og han giver simpelthen så meget kærlighed! Han er uimodståelig lækker! :wehuu:

Hehe, de der opdrætternavne ved jeg ikke hvor meget man skal lægge i. Mine hedder på papiret Luke Skywalker og Lovestory :høhø:

Sugieh hedder Sugieh, fordi jeg ville have en siameser med det navn. Lang historie, der bl.a. ender med det også bliver mit stamnavn :slight_smile:
Lucky hedder på papiret Lucky Leprechaun, og blev kaldt Lucky inden jeg fik ham. At navnet så passer fint til ham er en anden snak :smiley:
Dione hedder Braun Dione. Jeg var selv med til at navngive hende, hos opdrætter. Navnet skulle starte med D og være et gudindenavn, så derfor Dione :slight_smile:

Jeg navngiver egne killinger så der er mulighed for at bruge deres papirnavn til kaldenavn, det kan jeg bedst li´:)

Jeg har Fernando som egentlig hedder famoso Fernando på stamtavlen men han bliver næsten altid kaldt nando.
Også har jeg basse, han er en omplacerings kat, som jeg overtog efter min venindes datter… Han var i sølle stand og lignede slet ikke en basse så tynd han var… Det har så tilgengæld ændret sig :wink:

Mine hedder Arthur og Scarface. Arthur fik sit navn fordi at han blev kaldt Fætter hos opdrætter, og det kunne jeg ikke helt have i min mund, samt jeg altid har elsket navnet Arthur. Scarface hedder Scarface på stamtavlen, og det klingede bare godt i min mund, så det blev aldrig til andet end det. Men herhjemme reagerer han også på Baby eller Fækat. :ups:

Tja…jeg synes jo altid han har været en Bamse :slight_smile: han var den største og mest pjuskede så andet kunne han faktisk ikke hedde :wink:

uha jeg har Naiad - som blev døbt Naiad af opdrætter, jeg har egentlig synes det passer glimrende til hende. Hun er opkaldt efter en af Neptuns måner - såvidt jeg husker.
Så er der Leah, som hedder Lillemor på stamtavlen. Men jeg kunne simpelthen ikke kalde en killing for Lillemor, så jeg fandt Leah, som har samme betydning.
En Nellie har vi også, og det hedder hun også på stamtavlen, ligeledes Lukas, som også hedder Lukas på stamtavlen. Jeg må være ide forladt haha

Så har vi dem fra eget opdræt. Bao; som betyder “treasure, precious”. Augustus; som betyder “great” som blev givet til den første romerske reagent.
Adaeze, som er udstationeret, har fået navnet da det betyder “King’s Daugther”

Huskatten hedder Ares, da jeg altid har været vild med græsk mytologi, så han er opkaldt efter den græske krigsgud.

Aithena tja det hedder hun fra opdrætter, og som sagt jeg er fantasiløs :slight_smile:

Jeg har beholdt de navne, mine katte havde fået af deres respektive opdrættere.

Jeg har Koh-i-Noor Indian Star, i daglig tale Koh-i eller Reina (dronning på spansk) - skulle jeg sige hendes fulde navn, blev vi aldrig færdige. Navnet passer dog godt til hende, for hun er lige så smuk, som den diamant hun deler navn med.

Ra The Sun, Ra normalt. Jeg elsker historie, især den ægyptiske, så det var oplagt at beholde Ras ægyptiske gudenavn.

Frisbee, normalt kaldet Fris, Frisling eller Ojos Azules (blå øjne på spansk) - hans navn bliver tit sagt med store bogstaver, da han er en bandit :hjerte:

Hvis jeg er heldig, kommer der nok en somalidreng mere i mit hjem - gør der det, skal jeg nok skrive hans navn her :slight_smile:

Mille blev kaldt Joy på internatet, men ingen af os syntes det passede til hende, så hun blev i stedet kaldt prinsesse og alt muligt andet, hvilket hun stadig gør, men vi endte med Mille fordi det passer til hende:inlove:

Milles “storebror” Jeppe var halvandet år da vi hentede ham og reagerede tydeligt med vippende øre og haleslag når hans navn blev nævnt, så han forblev Jeppe:) Men han er også vores hyggegøj og min prins:inlove:

Det skal nok siges at Mille kun var 4 mdr, da hun møffede sig ind og i modsætning til Jeppe ikke virkede til at forstå at det var hende man snakkede til når man brugt navnet Joy:)

Min exotic hedder på stamtavlen Darling Delight, men har fra dag 1 her kun været kaldt Delle som passer til hende :slight_smile:

Herhjemme bor Boxty og Buller. Buller var den mindste killing i mit allerførste plejekuld og da min søster tog hende op sagde hun med det samme “det er vidst en Bullerbasse det her” (Buller var en skrigballon af anden verden og moslede konstant rundt allerede inden hun fik øjne) :tihi: Så min søster fik sin vilje og mindstepigen kom til at hedde Buller.

Med Boxty behøvede jeg ikke være kreativ, da han allerede havde navnet Bring out the Boxty på stamtavlen… og så er han altså bare mor’s lille kartoffelpandekage (Boxty er egentlig en irsk kartoffelpandekage) :stuck_out_tongue:

Bryntys’ Hector - kaldes Hector (navngivet efter den græske kriger men jeg vil nu mene det er efter Hector Barbosa i Pirates of the caribean)
Lindvig’s Fellini - kaldes Linni eller Linse :tihi:

Er ikke meget for de dyre-ikke-navne som fx snutti og nuggi og alt sådan noget :slight_smile:

Conrad hedder egentlig Landrover på sin stamtavle, men det lyder ikke så godt som kattenavn synes vi, så vi valgte at kalde ham for Conrad. Vi fik ideen til navnet da vi engang sad i venteværelset hos dyrlægen hvor der gik en lille basset hund rundt, der hed Conrad og det syntes vi var sødt :hjerte:

Randolf hedder også Randolf på sin stamtavle da han er fra et Bjergkøping Grandprix kuld og det navn passer perfekt til vores fjollede dreng :smiley:

Jeg deler seng med

Luxus Cat’s Alexander - Sander i daglig tale
Abéne’s Galliano
Why Forget Jomfru Fanny - Fanny i daglig tale
Temple Bar Beautiful Banshee - Banshee i daglig tale

Jeg har ikke haft nogen indflydelse på Sanders og Fannys navne.

Galliano er fra et G-kuld og så skulle hans navn passe med, at jeg i forvejen havde en Guinness og en Bailey :slight_smile:

Banshee er søster til Tanjas Boxty og dels får alle mine killinger irsk-inspirerede navne og dels er de født til Halloween (og er et B-kuld).

Miden skulle officielt hedde Hitte-Meyer, fordi han var hittekat og vores efternavn er Meyer, men han var en slem, slem lille mide (og kan godt være det stadigvæk, engang imellem) og det hang jo bare fast ved ham … i dag kalder jeg ham dog lige så tit Baby, når jeg taler til ham.
Bølle-Bjørn var en lille 4-kantet sort klump da han blev født og jeg tænkte at han lignede en bjørneunge, så han skulle hedde noget med -Bjørn … han er registreret som Lille-Bjørn (og jeg skal altid tænke mig om, når de nævner ham hos dyrlægen … hvem pokker er denne Lille-Bjørn :øhmm:), men har været igennem perioder med både Bolle-Bjørn og Bøsse-Bjørn (blandt andre flatterende navne) i sin ungdom.
Bambina er Bøllens lillesøster (er født ca. 1½ time efter ham, men Bøllen var den først fødte) og var den allermindste af de 4 killinger og den dag i dag er hun et lille pjok på bare 3.3 kg.
Jeg var længe i tvivl om, hvilket køn hun var, så i starten hed hun Bambino :hjerte:
Spotty er en af Brita Rodams hittemissere og dengang Brita kom med ham, hed han Simba 27.
En gråstribet kat kan da ikke hedde Simba, men han er faktisk en pletmisser (selv om vi kalder det stribet), så det var jo oplagt at kalde ham Spotty.

Mine hedder Piv og Maria. Det hed de da vi fik dem, og da de bege udmærket er klar over hvad de hedder, synes vi ikke det skulle ændres.