Hvad husker/savner I fra jeres barndom

Jamen, klart :slight_smile:

jeg savner faktisk min bånd ed historien om dragen Elliot…
gad vide om man kan få det på cd eller lydfil et eller andet sted…

den var SÅ elendigt indspillet og SÅ forudsigelig en historie, men elendige sange - men jeg ELSKEDE det bånd! :smiley:

hurra for youtube - om ikke andet er sangene der! :smiley:
utroligt man stadig kan teksterne så fejlfrit efter alle de år :ups:

Ingrid og Lillebror. :slight_smile:
Magnus Tagmus :slight_smile:

Jørgen Clevin og Dr. Lieberkind :slight_smile:

[QUOTE=PiaR;1033398]Pulversaftevand fra Brugsen.
Jeg kan stadig nogle gange fornemme duften af hindbærpulveret.
Åååhhh det husker jeg også. Kan det passe, at dengang hed det sommerdrik?

Muslingeskaller med et bolche i.[/QUOTE]
Nøøøøj ja, og man kunne blive helt desparado, når man ikke kunne få bolchet ud (tålmodighed har aldrig været min stærke side ) :tihi:

Jeg husker også en figur fra børnetimen. Den hed Musti, byggede sit navn af nogle klodser, og når den blinkede med sine øjne, så forsvandt de næsten :høhø:

Hmmmm - synes ikke at Musti så sådan ud dengang jeg var lille :gruble: men måske er det bare min hukommelse, der spiller mig et puds.
Jeg husker i hvert fald at jeg var vild med den lille kat, og hvem ved … måske er Musti årsagen til, at jeg senere blev SÅ glad for katte, som jeg er.

:thumbup::thumbup::thumbup:

//youtu.be/tVTtEnUOfQM

Èn skrev om Irma’s Bearnaisesovs på dåse…dén var lækker…hvor forsvandt den egentlig hen :?

Og Medicinalbolscher, de der brune nogen, der havde noget, der blev blødt indeni, når man havde haft dem i munden et stykke tid …dem kunne man i mange år kun købe i en slikbutik i Torvegade 25 (på Christianshavn, til de ikke lokalkendte)…jeg har aldrig hørt om dem eller set dem siden…

Én skrev om Brugsens hindbærpulver til saftevand…dét var godt. :slight_smile:

Tukan-is, tukan-is og tukan-is - fra Premier.
Den var himmelsk - og udgik desværre fra sortimentet sidst i 90’erne.

5-øres ting! Alle slags slik kostede 5 øre stykket, og man stod der ved disken og krævede 1-af-dem og 1-af-dem og 2-af-dem (selv om, dengang kendte man jo navnene på det hele). Der var ikke noget med at tage selv, så man stod og forlangte ind hos en slikmutter, der lignede at hun havde lyst til at myrde børn :høhø:
Set i bakspejlet forstår jeg hende måske godt. Tænk at bruge sine dage på “1-af-dem og to-af-dem… hvor mange penge har jeg så tilbage?” om og om og om og om og om igen… :besvimer:

Fra min ungdom. Wofler is! De eneste is jeg egentlig spiste, tror jeg :gruble:De var udgåede i lang tid. Faktisk er de kommet igen - men de smager ikke på samme måde :frowning:

“Dyrene fra Lilleskoven” - Er der andre som kan huske den serie? Den var bare SÅ god :smiley:

den var FANTASTISK! :smiley: deværre findes de kun med engelsk tale på youtube :frowning:

[QUOTE=Ann R;1033580]5-øres ting! Alle slags slik kostede 5 øre stykket, og man stod der ved disken og krævede 1-af-dem og 1-af-dem og 2-af-dem (selv om, dengang kendte man jo navnene på det hele). Der var ikke noget med at tage selv, så man stod og forlangte ind hos en slikmutter, der lignede at hun havde lyst til at myrde børn :høhø:
Set i bakspejlet forstår jeg hende måske godt. Tænk at bruge sine dage på “1-af-dem og to-af-dem… hvor mange penge har jeg så tilbage?” om og om og om og om og om igen… :besvimer:

[/QUOTE]

hahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa…dén situation med en slikmutter og én af dem og to af dem…dén husker jeg også såååå tydeligt.

Vores lokale slikmutter på Christianshavn kunne jeg ikke lide…hun blev såååå sur…så jeg havde altid min far med derop…ihhhhh, så var hun sååååå flink, min far var nemlig hendes tandlæge…så hun var nok bange for at han skulle ramme ved siden af med boret…:rock:men hun var sur når jeg var der alene…

Ja :høhø:
Når jeg snoldede med min bedste veninde:

“For en krone blandet slik - 2 af hver ting, Tak” :tihi:

Øj - 20 stykker slik for en krone - det var tider :rock:

Andefødder, træskostøvler og kassebukser :tihi:
Uh…jeg elskede det…

[QUOTE=Coon Danica;1033599]Andefødder, træskostøvler og kassebukser :tihi:
Uh…jeg elskede det…[/QUOTE]

Andefødder var bare de bedste sko ever :rock: Træskostøvler not so much :høhø:

Ja…andefødder :hjerte:…men kønne var de nu ikke :tihi:
Jeg var vild med mine træskostøvler…fatter det ikke i dag :høhø:

Det værste jeg vidste var brune fløjlsbukser med skrålommer :uha:

Gid man kunne få dem på dvd på dansk, jeg kunne virkelig godt tænke mig at se dem igen :smiley: (og ja, jeg er nok lidt barnligt anlagt, men jeg elsker tegnefilm!)

[QUOTE=Coon Danica;1033599]Andefødder, træskostøvler og kassebukser :tihi:
Uh…jeg elskede det…[/QUOTE]

Hvad med klapbukser og bøllehat :slight_smile:

Ja bøllehat kan jeg godt huske :smiley:
Jeg ved ikke om klapbukser er hvad vi kaldte smækbukser, men dem elskede jeg…i mælkedrengestriber :tihi:

[QUOTE=Coon Danica;1033613]Ja bøllehat kan jeg godt huske :smiley:
Jeg ved ikke om klapbukser er hvad vi kaldte smækbukser, men dem elskede jeg…i mælkedrengestriber :tihi:[/QUOTE]

Nå ja det var vist smækbukser de hed, husker blot at det var noget med en klap :smiley: