Hvad husker/savner I fra jeres barndom

Pyt med det…smarte var de :høhø:

Jeg havde en kæreste i gymnasiet, der brugte den shampoo :høhø:

Månebase Alpha blev genudsendt for nylig på en eller anden kanal. Morsomt at se den igen. Jeg var ret vild med Dick Turpin - altså skuespilleren, der spillede ham :slight_smile:

Hvor vi boede, var villavejene altid store legepladser. Oppe for enden af vores vej kørte der tog, og så vidt jeg husker, var der ikke engang bomme for. Men det tror jeg ikke, der var nogen, der tænkte på at bekymre sig over dengang - altså at vi løb derude og legede. Det savner jeg. Det var noget mere ukomplicerede tider dengang :olding:

[QUOTE=Sim-Sim;1033587]hahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa…dén situation med en slikmutter og én af dem og to af dem…dén husker jeg også såååå tydeligt.

Vores lokale slikmutter på Christianshavn kunne jeg ikke lide…hun blev såååå sur…så jeg havde altid min far med derop…ihhhhh, så var hun sååååå flink, min far var nemlig hendes tandlæge…så hun var nok bange for at han skulle ramme ved siden af med boret…:rock:men hun var sur når jeg var der alene…[/QUOTE]

Altså, vi var jo altid sådan 4-5 unger der fulgtes til slikbiksen i Skottegården (indkøbscenter i Kastrup, Amager) Og det kunne da snildt tage - ja lææænge - før alle havde fået brugt - nej INVESTERET! deres 5 krone! Og når vi gik kom der 5 andre. Der boede mange børn…
Seriøst - jeg forstår godt hun så træt ud :wink:

Var der andre end os, der altid fejrede hvad-som-helst fra fødselsdage til ferier og afslutninger i skolen - med en kasse studenterbrød fra den lokale bager? Jeg vil sværge, den bager ved skolen LEVEDE af at sælge studenterbrød til skoleklasser! Vi vidste godt de var lavet af gammelt wienerbrød. Men, de smagte altså rigtig godt alligevel :wink:

Min mor syede de bedste bøllehatte - men i retrospekt var de godt nok ikke kønne :slight_smile:

[QUOTE=Coon Danica;1033613]Ja bøllehat kan jeg godt huske :smiley:
Jeg ved ikke om klapbukser er hvad vi kaldte smækbukser, men dem elskede jeg…i mælkedrengestriber :tihi:[/QUOTE]

Jep, sådan et par havde jeg, så vidt jeg husker, også. Jeg havde også en nederdel med mælkedrengestriber. Det var dengang, jeg var 15 og kunne passe en størrelse 36 :vræle:

[QUOTE=galath;1033622]Min mor syede de bedste bøllehatte - men i retrospekt var de godt nok ikke kønne :slight_smile:

Jep, sådan et par havde jeg, så vidt jeg husker, også. Jeg havde også en nederdel med mælkedrengestriber. Det var dengang, jeg var 15 og kunne passe en størrelse 36 :vræle:[/QUOTE]

Jeg havde også sådan en nederdel …det har nok været samme størrelse…ak ja, det var den gang :høhø:
Jeg kan også huske at når vi skulle have nye bukser så skulle de være stramme, meget stramme…så man lå gerne på gulvet og fik så en veninde til at lyne dem…uha, forstår ikke at vi kunne holde ud at gå i dem…men pyt, bare man var smart :høhø:

• Updated - - -

Hæklede ponchoer i alverdens farver…ih hvor var jeg glad for min :hjerte:
Hønseringe.

Og det bedste jeg fik som barn…en Mini-cykel, de var smarte…gæt selv farven…jo…grøn :tihi:

Robin Hat!

Robin Hat var bare for sjov.

Og er der andre der kan huske en norsk serie der hed Brødrerne Dall

Sigtebrød !!

Det kan man heldigvis stadig få en gang i mellem.
det står langt værre til med svesketærte :frowning:

[QUOTE=PiaR;1033698]Det kan man heldigvis stadig få en gang i mellem.
det står langt værre til med svesketærte :([/QUOTE]

Hvor? :? :gruble:
Det er da fuldstændig taget af produktionen hos Schulstad ved jeg.
Mike har måttet bage det i læssevis til hele min familie :høhø:

[QUOTE=ThildeL;1033699]Hvor? :? :gruble:
Det er da fuldstændig taget af produktionen hos Schulstad ved jeg.
Mike har måttet bage det i læssevis til hele min familie :høhø:[/QUOTE]

Hos bageren :slight_smile:

Det er ikke til at støøøve op hos nogle af de bagerer, hverken vi, eller min familie på den del af Sjælland kan komme til :thumbdown:
Men så er det jo godt Mike har opskriften :høhø:

Majdrik fra Irma! Suk suk suk…

Børnefortællinger på LP - mine favoritter var Disneys tegnefilmlydspor og Prop & Bertha. De gamle LP’er er skyld i at de gamle Disneyfilm for mig skal have dansk tale - vel at mærke de gamle lydspor, ikke de nyere på for eksempel Aristocats hvor Søren Pilmark er Thomas O’Malley…

Rustne søm!
Og en svensk tv udsendelse med en mærkelig lille dukke der dryssede tryllestøv i børnenes øjne…

Da jeg startede i skole i 1970 kunne man stadig bruge 1- og 2- ører. Man kunne ikke få noget til under 5 øre, men man kunne stadig bruge mønterne.
Så på vej til skole kunne man købe slik, for en masse 1- og 2 ører. Store lakridsbamser med sukker på, og muslingeskaller :savle: og karamelstænger! Og noget der vist hed “3 musketerer”, som var blød karamel overtrukket med flødechokolade, formet som en fletning med lufthuller…
Og er der nogen der kan huske en “hæl”? Mørk chokolade med pebermyntefyld, formet som en såle-hæl… De smagte som Kehlet´s, de der store pebermynte-plader med et billede af Irma-pigen, men var mindre…

[QUOTE=Susanne W;1033424]Jeg tror såmænd vi er nok der savner den til at lave en hel fanklub :wink: Og faktisk lovede BBC for et par år siden, at der var en nyindspilning af serien på vej! Og det venter vi så spændt på…
VH
Susanne[/QUOTE]

Den ER skam lavet :slight_smile: Survivors (TV Series 2008–2010) - IMDb

Hehe det kan være vi skal holde Survivors-marathon-med-indbygget-kattenus en dag… Jeg har den som nævnt :wink:

• Updated - - -

Den har jeg osse :slight_smile: Både minieserien OG soundtracket :wink:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1033776]Den ER skam lavet :slight_smile: Survivors (TV Series 2008–2010) - IMDb

Hehe det kan være vi skal holde Survivors-marathon-med-indbygget-kattenus en dag… Jeg har den som nævnt :wink:

• Updated - - -

Den har jeg osse :slight_smile: Både minieserien OG soundtracket ;)[/QUOTE]
Er den en genindspilning af den der blev sendt i midt 70érne? Jeg husker en serie der hed “De overlevende”, som blev sendt i tv, og som var meget uhyggelig :uha:
Jeg boede på børnehjem på det tidspunkt, og selvom jeg ikke var en af “de store” fik jeg lov af pædagogerne at komme med ned i stuen og se den. det var vildt uhyggeligt, og samtidig vildt fedt at måtte noget “forbudt”.
Hvis det er dén, så er jeg altså nødt til at se den igen!

[QUOTE=Coon Danica;1033626]Hæklede ponchoer i alverdens farver…ih hvor var jeg glad for min :hjerte:
Hønseringe.

Og det bedste jeg fik som barn…en Mini-cykel, de var smarte…gæt selv farven…jo…grøn :tihi:[/QUOTE]

Hæklet poncho - tjek! Hønseringe - tjek! Mini-cykel - tjek! Grøn - tjek! :høhø:

I øvrigt spiste vi også røræg, da jeg var barn - altså æg + sukker. Jeg fik det især, når jeg var på ferie hos min farmor.

[QUOTE=galath;1033810]Hæklet poncho - tjek! Hønseringe - tjek! Mini-cykel - tjek! Grøn - tjek! :høhø:

I øvrigt spiste vi også røræg, da jeg var barn - altså æg + sukker. Jeg fik det især, når jeg var på ferie hos min farmor.[/QUOTE]

:høhø: Hvad jeg og mine veninder ikke har hældt ned af røræg… Hvilket nok er den direkte årsag til det vender sig i mig idag, når jeg tænker på det :smiley: Efter skole og så to piger og 6 æggeblommer 1 ton sukker og HAPS :smiley: :smiley: :smiley: føj :tihi:

Ja, det er virkelig noget vammelt stads, men dengang var det jo nærmest feriens højdepunkt. Ind imellem fik man så også lidt kakao i, så det blev ekstra godt :høhø: