Hvad husker/savner I fra jeres barndom

Jo da :smiley:

Jaaaaaaaa :smiley: Han var såååå rar :slight_smile:

Det mindede mig lige om endnu en ting jeg savner fra barndommen:

Børnetv fortalt af Thomas Winding…den stemme :thumbup:

[QUOTE=Gizzemissen;1034098]Det mindede mig lige om endnu en ting jeg savner fra barndommen:

Børnetv fortalt af Thomas Winding…den stemme :thumbup:[/QUOTE]

Sjovt… Jeg tror også min mor havde et eller andet med hans stemme… Selv har den altid givet mig myrekryb…

Elvis var stadig i live…
NASA´s rumprogram omfattede stadig månerejser!
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1034106]Elvis var stadig i live…
NASA´s rumprogram omfattede stadig månerejser!
VH
Susanne[/QUOTE]

guddddd er du virkeligså gammel :wink:

34 og nogle måneder :slem:
Jeg kan lige svagt erindre at stå i stuen foran min mormor og morfars fjernsyn og se Niel Armstrong træde ned på månens overflade. Det er noget af det første jeg kan huske…
VH
Susanne

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1034069]:wink: Nu er tråden jo om ting fra ens BARNdom… der hører Kim Schumacher ikke til L

Jeg var ikke specielt fan af ham - jo i radioen når man slap for at se på ham. Jeg har ikke spor problemer med homosexuelle, men jeg har problemer med mænd der maler sig i fjæset som damer :wink: (eller havde dengang i al fald… i dag er jeg nok lidt mere ligeglad L)[/QUOTE]

alle de store firser idoler var jo mere el mindre malet i hovedet og ret mange af mændene var homoseksuelle.
men da han han kom frem i 82 var jeg 11-12 år, det vil jeg da kalde barn

Kikkassen :hjerte:

• Updated - - -

Flid, Fedt og snyd :lol:

[QUOTE=DK Sugieh;1034120]http://www.youtube.com/watch?v=Ket34V0qk8Y

Kikkassen :hjerte:

• Updated - - -

Flid, Fedt og snyd :lol:[/QUOTE]

Flid, Fedt og snyd var bare godt…Ghota Andersen var herlig:høhø:

[QUOTE=Susanne W;1034116]34 og nogle måneder :slem:
Jeg kan lige svagt erindre at stå i stuen foran min mormor og morfars fjernsyn og se Niel Armstrong træde ned på månens overflade. Det er noget af det første jeg kan huske…
VH
Susanne[/QUOTE]

Jeg kan huske månelandingen. Vi var i de år altid i sommerhus - ok hus og hus… skur uden vand eller toilet men der må ha’ været elektriciet trods alt…- i Skæring, og jeg kan huske at vi det år havde FJERNSYNET med! Det var ganske uhørt, men en månelanding kunne man jo altså ikke forbigå uden selv at ha’ set den! Det var om aftenen og jeg husker jeg blev vækket og så det i fjernsynet og bagefter var vi ude og kigge op på månen og snakke om at der LIGE NU gik mennesker rundt deroppe. Og jeg var sikker på at jeg godt kunne se dem :tihi: - jeg var 3½ og det er en af de tidligste ting jeg VED jeg kan huske og ikke bare erindrer fordi jeg har set billeder af det :slight_smile:

Jeg kan savne mit barndomshjem. Min far boede der til sin død for 10 år siden, og det har altid været mit tilflugtssted, hvis alt gik galt. Det er mærkeligt når ens historie “bliver tom” bag én på den måde. :gruble:

Barndommens gade… der ser lidt bar ud nu - da jeg var barn var der masser af træer og høje buske. Roser og syrener, som vi sugede honningen ud af… jeg kan stadig huske duften :slight_smile:

Jeg faldt over det gamle DR-program “Hund & Hund imellem”, som jeg i den grad kan huske, at jeg har set som barn. :slight_smile:

Gymnastik-poser, som man havde lavet i håndarbejde! Og symaskine-kørekortet, hvor man skulle sy på en skive pap med et mønster man skulle følge :slight_smile:
En af mine klassekammerater syede sig igennem neglen, og nålen knækkede, så han måtte på skadestuen med en knækket nål gennem fingeren :yikes:

Haha, ja, sådan en havde jeg da også :slight_smile:

Jeg kom også til at tænke på “På med pilen, Palle”. Kan I huske den? :slight_smile: Man kan selvfølgelig også nævne Otto Leisner. Dengang i monopolets tid…

Super Carla, Sonja (det så vi nu ikke så meget af, for min far kunne ikke have hende :høhø:), Pippi Langstrømpe i sort/hvid tv. Thomas Windings stemme.

Rulleskøjter til at spænde på skoene :smiley:

[QUOTE=galath;1034181]Haha, ja, sådan en havde jeg da også :slight_smile:

Jeg kom også til at tænke på “På med pilen, Palle”. Kan I huske den? :slight_smile: Man kan selvfølgelig også nævne Otto Leisner. Dengang i monopolets tid…

Super Carla, Sonja (det så vi nu ikke så meget af, for min far kunne ikke have hende :høhø:), Pippi Langstrømpe i sort/hvid tv. Thomas Windings stemme.[/QUOTE]

Jeg har alle dage haft et problem med Otto fra Dragør - selv som barn syntes jeg han var dybt forloren :gruble:

Men SuperCarla… hende havde jeg glemt!
Og er det bare mig, men jeg synes jeg skal kæde hende sammen med denne her - eller har jeg drømt det? :slight_smile:

//youtu.be/FRymFNTQJj8

Nej, det er IKKE Clevin jeg tænker på :slight_smile: - men ham jeg tænker på havde altså mørkt hår - og sådan et markant, mørkt brillestel…så vidt jeg husker…:?

• Updated - - -

…og det er HELLER ikke Elith, der var i de programmer, jeg tænker på. Ham gutten var meget yngre. :slight_smile:

• Updated - - -

Åh…kom lige i tanke om noget, jeg IKKE savner fra barndommen, nu i skriver gymnastikposer…
De der rædselsfulde gymnastiksokker med gummi under sålen! Havde i andre ikke også sådan nogen? :slight_smile: Bvadr, de var ulækre… :tihi:

[QUOTE=Diana F;1034195]Nej, det er IKKE Clevin jeg tænker på :slight_smile: - men ham jeg tænker på havde altså mørkt hår - og sådan et markant, mørkt brillestel…så vidt jeg husker…:?

• Updated - - -

…og det er HELLER ikke Elith, der var i de programmer, jeg tænker på. Ham gutten var meget yngre. :slight_smile:

• Updated - - -

Åh…kom lige i tanke om noget, jeg IKKE savner fra barndommen, nu i skriver gymnastikposer…
De der rædselsfulde gymnastiksokker med gummi under sålen! Havde i andre ikke også sådan nogen? :slight_smile: Bvadr, de var ulækre… :tihi:[/QUOTE]

Kan det ha’ været Kasper Christensen? Han startede faktisk med at lave børnetv…

Nejnej - det her var omkring 1980 - der var han jo kun et lille barn. :wink:
Nej, det var en voksen mand - han har vel været mellem 30 og 40 år, vil jeg tro. Og ham og den kvindelige vært nussede rundt i et studie, hvor der altid sad en masse børn rundt ved borde og lavede ting og sager. Generelt et meget roligt og hyggeligt program. :slight_smile: Jeg husker det som om det var der flere år i træk ved juletid. Jeg tror aldrig jeg har set den mand i noget sidenhen.