Hvad husker/savner I fra jeres barndom

Orv. jeg fandt “Den hemmelige Hær”

og den kan oven i købet købes hos CDon.com, men jeg synes ikke lige jeg har pengene nu :frowning:

Brødrene Bisp dem husker jeg tydeligt og synger stadig med på sangen derfra når den dukker op i radioen.

“Åhhh Voldsom Volvo - vild på varme våde dæk” :klapper:

“Ska’ du ha’ soya i rullen?”

“Fuck” - udtalt med u som i usynlig :wink:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1033899]
Altså æggelikør? Vi kaldte det for røræg ELLER æggesnaps. Røræg var når man fik det i et glas L Æggesnaps var når det blev brugt i koldskål eller øllebrød. Hos min mormor fik vi altid to retter mad. Enten formad og hovedret eller hovedret og dessert. Som regel formad. Og når øllebrøden var formad var den uden æggesnaps - var den derimod dessert, så var der æggesnaps i bunden af hver tallerken som man så fik øllebrød over. Og så var der rigtig fløde til. Som formad var det med mælk :)[/QUOTE]

Æggelikør? Er det ikke noget sprut man køber på flaske?
Æggesnaps er rå æggeblomme, rørt op med masser af sukker. Spises med en theske.
Ikke lige min ting, jeg har altid afskyet rå æg - selv spejlæg skal vendes, så de ikke er flydende. Og kogte æg skal være hårdkogte :wink:
Røræg er sammenpisket æg, hældt op på en pande og rodet rundt i til det er stivnet (sådan lidt omelet der er gået galt :høhø: ) Det der hedder scrambled eggs på engelsk :slight_smile:

I hvertfald hvor jeg kommer fra.

• Updated - - -

[QUOTE=Gizzemissen;1033916]“Ska’ du ha’ soya i rullen?”

“Fuck” - udtalt med u som i usynlig ;)[/QUOTE]

2 kolde fra kassen i Barbar-bar :wink:

[QUOTE=galath;1033871]Ja, jeg blev jo nysgerrig :høhø:

Det har jeg i øvrigt altid været lidt, fordi du har skotsk ophav, og fordi jeg selv har boet derovre i knap seks år. Men Dubai og Singapore var jo noget helt andet :)[/QUOTE]

Jo, min far er fra Aberdeen. Jeg har været hos hans forældre i flere sommerferier. Hans familie bor nu i Edinburgh - en dejlig by som jeg har besøgt flere gange. Jeg har siden udviklet en smag for single malt whisky - allerhelst Islay;) - men det har ikke noget med min far eller hans familie at gøre. Min far “flygtede” fra Storbritannien, da han fik job i Schlumberger og kommer kun tilbage på familiebesøg - ikke 10 vilde heste kunne få ham til at flytte tilbage dertil:høhø:

Nej nej da vi havde diskutionen hver evig eneste gang hvad det var han sang i den linie. Og det var enten vild på varme brændte eller brede dæk :tihi:
hmm måske man skulle google sangen nu, så må vi se om det var min far eller os andre som havde ret :tihi:

[QUOTE=Gizzemissen;1033916]“Ska’ du ha’ soya i rullen?”

“Fuck” - udtalt med u som i usynlig ;)[/QUOTE]

Så er der kronhjort, Kurt :slight_smile:

sjovt nok har jeg altid ment at de sang

vild på lave brede dæk, men åbentbart synger de vild på varme brede dæk

http://www.mortenbrunbjerg.dk/blog/2008/11/24/voldsom-volvo/

hehe jeg har faktisk haft fornøjelse af at sidde i den voldsomme volvo

ja, tonny toupe show & sonny souffle chock show :ok:

Klap I Olsen (nok min favorit - med Mastodont Svend og de sjove betjente…) RAMBUK – tv, Henriette Hermansen etc…

et helt afsnit og fra 20.34 Ridder Lykke med Rocazino :slight_smile:

[video=youtube_share;Bb7-4kVktjU]Tonny Toupé Show (1985) (3. afsnit) - YouTube

[video=youtube_share;Uxor-9Gn6GE]- YouTube

• Updated - - -

den her skal også lige med :slight_smile:

[video=youtube_share;n4d3RW488AQ]Dick Turpin - Opening - UK TV - YouTube

Altså - når man er indfødt århusianer, hedder det æggesnaps. :wink: I hvert fald i MIN familie. :høhø: Og hold OP, hvor fik jeg mange af dem ovre hos min mormor…:savle:

Jeg kan huske, da de der krudtuglebolcher kom frem (var det ikke det, de hed?) - de der megastærke kæmpestore bolcher i uglefacon - man kunne næsten ikke ha’ dem i munden, så store var de - og de var VILDT stærke. Men de blev hurtigt meget mindre og også ‘svagere’ i smagen, æv. :frowning:

Og de der lange rør med salmiakpulver - uhm! Jeg har altid været en sucker for stærke salmiak/lakridsting. :savle:

Jeg synes de der muslingeskaller med bolche i var ulækre at spise - de blev jo helt savlet til, bvadr…så de var ikke et hit hos lille frøken sart hér. :høhø:

Og så ville jeg gi min højre arm for at smage en RIGTIG 70’er fanta igen - jeg ELSKEDE dem. Smagen i dag…hm…not so much. :S

• Updated - - -

Åh, og så kan jeg huske sådan nogle julestue-programmer, der blev sendt i juledagene (eller var det selve juleaften om eftermiddagen…:?)
Noget med en kvinde og en mand - manden havde briller og han lignede lidt min onkel. :tihi: Og så en masse unger, der lavede julehalløj og klippede og klistrede.
Jeg synes, det var SÅDAN et hyggeligt program. Det har nok været lige først i 80’erne, vil jeg tro.

[QUOTE=Diana F;1034038]
Åh, og så kan jeg huske sådan nogle julestue-programmer, der blev sendt i juledagene (eller var det selve juleaften om eftermiddagen…:?)
Noget med en kvinde og en mand - manden havde briller og han lignede lidt min onkel. :tihi: Og så en masse unger, der lavede julehalløj og klippede og klistrede.
Jeg synes, det var SÅDAN et hyggeligt program. Det har nok været lige først i 80’erne, vil jeg tro.[/QUOTE]

Ja og han havde sådan en rar stemme :slight_smile: Jeg kan også huske de programmer, de var der også op til påske :slight_smile: Jeg ved ikke hvad det hed, med det var GÅÅÅÅÅÅÅT :slight_smile:

Var det ikke Jørgen Clevin, der juleaftensdag? Han sad altid og lavede ting man kunne få denne SKRÆKKELIGT LAAAAANGE dag til at gå med…

[QUOTE=Diana F;1034038]Altså - når man er indfødt århusianer, hedder det æggesnaps. :wink: I hvert fald i MIN familie. :høhø: Og hold OP, hvor fik jeg mange af dem ovre hos min mormor…:savle:

Jeg kan huske, da de der krudtuglebolcher kom frem (var det ikke det, de hed?) - de der megastærke kæmpestore bolcher i uglefacon - man kunne næsten ikke ha’ dem i munden, så store var de - og de var VILDT stærke. Men de blev hurtigt meget mindre og også ‘svagere’ i smagen, æv. :frowning:

Og de der lange rør med salmiakpulver - uhm! Jeg har altid været en sucker for stærke salmiak/lakridsting. :savle:

Jeg synes de der muslingeskaller med bolche i var ulækre at spise - de blev jo helt savlet til, bvadr…så de var ikke et hit hos lille frøken sart hér. :høhø:

Og så ville jeg gi min højre arm for at smage en RIGTIG 70’er fanta igen - jeg ELSKEDE dem. Smagen i dag…hm…not so much. :S

• Updated - - -

Jeg synes, det var SÅDAN et hyggeligt program. Det har nok været lige først i 80’erne, vil jeg tro.[/QUOTE]

mon ikke det er jørgen clevin du tænker på her, han var mester i at klippe, klistre og tegne

• Updated - - -

det er egentligt sjovt at ingen overhovedet har nævnt kim schumacher endnu, han var da indbegrebet af 80erne og enhver teenagers helt, jeg syntes han var gennemført genial og kan huske han lavede noget dengang der hed labyrinten, det var rigtig sjovt

Det er skægt. Jørgen Clevin holdt sommerferie i samme by som vi gjorde da jeg var sådan 10-12 år, og jeg har set ham gå bananas overfor børn omkring ham mere end en gang - en rigtig hystade! På en eller anden måde ser man ikke helt på folk på samme måde bagefter. :høhø: Buster Larsen og hans unger boede i øvrigt i blokken bag os i Kastrup. Han var til gengæld hyggelig nok :slight_smile:

Det er IKKE Jørgen Klevin jeg tænker på :slight_smile: Ham her havde lyst måske gråt hår :slight_smile: Men jeg kan sagtens huske JC fra børnetimen, men det var ikke ham der var i de føromtalte programmer :slight_smile:

[QUOTE=Johnny;1034061]
det er egentligt sjovt at ingen overhovedet har nævnt kim schumacher endnu, han var da indbegrebet af 80erne og enhver teenagers helt, jeg syntes han var gennemført genial og kan huske han lavede noget dengang der hed labyrinten, det var rigtig sjovt[/QUOTE]

:wink: Nu er tråden jo om ting fra ens BARNdom… der hører Kim Schumacher ikke til L

Jeg var ikke specielt fan af ham - jo i radioen når man slap for at se på ham. Jeg har ikke spor problemer med homosexuelle, men jeg har problemer med mænd der maler sig i fjæset som damer :wink: (eller havde dengang i al fald… i dag er jeg nok lidt mere ligeglad L)

1000 tak fordi I gider lege med :thumbup: Jeg sidder her mmed et stort grin, fordi jeg lige har set klippet med Brødrene Bisp :tihi:

Og Louise jeg tror godt jeg ved hvem du tænker på, men kan bare ikke få navnet fra - Et eller andet der minder om “Eilif” :?

Elith Nørgaard :slight_smile:

Hed han ikke Nørreholm? Hm…