Hvad kan få trigger jeres katte?

Måske lidt mærkelig overskrift. Jeg forklarer mig lige:

Hvis man snuser til Sparta med sådan en grise-snuse lyd bliver han helt perpleks, spinder, gør sig til, gnider hoved og er bare overkælen…

Min gamle kat Charlie: Hvis man fløjtede en melodi, helst en langsom en med lidt lange toner, lavede han samme nummer som Sparta. Fløjten virker ikke på Sparta, så der må være forskellige “ting” der trigger dem? (Vi har ikke fundet Lillys endnu)

Kender I det?

Hm ikke helt som du beskriver det… Men der er en lille sjov ting man kan gøre ved en kat og få den til at se FULDKOMMEN idiotisk ud :wink:

Tag en kam (bare en helt almindeling plastik-“baglommekam”). Lad en negl løbe ned af kammens tænder, så det laver den der drrrrr lyd. Og se så på katten imens :slight_smile:

Det skulle efter sigende virke på alle kattetyper helt op til løver :tihi:

Hvorfor kan man ikke redigere i overskriften? det der “få” skulle jo ikke stå der!

Hmm… så har jeg i hvert fald ikke fundet Smokey’s endnu…

[QUOTE=TrekkieGrrrl;903912]Hm ikke helt som du beskriver det… Men der er en lille sjov ting man kan gøre ved en kat og få den til at se FULDKOMMEN idiotisk ud :wink:

Tag en kam (bare en helt almindeling plastik-“baglommekam”). Lad en negl løbe ned af kammens tænder, så det laver den der drrrrr lyd. Og se så på katten imens :slight_smile:

Det skulle efter sigende virke på alle kattetyper helt op til løver :tihi:[/QUOTE]

fedest… det må jeg prøve en dag…

Hah, jeg måtte da lige finde kammen frem.

Malou lå bare og kiggede på mig, det samme gjorde O’malley.

Balou kom fra et andet rum, og søgte lyden.
da han nåede gangen, lå hovedet til støvsugeren på gulvet, og da jeg kørte lyden, troede han at det var den der sagde sådan, så han har stået og dasket den forsigtigt med den ene pote i 5-10 min tid nu.
jeg prøvede at køre kammen på dørkammen så lyden blev højre, og han veg lige lidt tilbage, og så tilbage mod støvsuger hovedet for at daske det et par gange hurtigt lige efter hinanden. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Men Balou er os lidt sjov, da han var mindre, ville jeg lige lade bruseren blive varm, så lød vandet løbe lidt, og det giver jo en høj lyd når vandet rammer gulvet. Han har i forvejen en stor svaghed for hår elastikker, og der lå tilfældigvis en på gulvet, han var overbevist om at det ikke var en helt normal en, fordi han hoppede rundt omkring den, og ville røre den med poten men turde så ikke helt alligevel. :stuck_out_tongue:

Malou plejer at blive helt kælen hvis jeg siger musse pige, med sådan en lys irriterende stemme :stuck_out_tongue_winking_eye:
er hun i et andet rum, kommer hun straks løbene, og når hun så kan se dig begynder hun at gnide sig op af de ting hun går forbi hele vejen hen til dig.

Ikke helt det samme, men…

Vores hankat Pio, da jeg boede hjemme, var helt tosset med at
blive trukket i halen.:yikes:
Når han lagde sig på ryggen, så skulle der ikke nusses mave

• nej, så skulle han trækkes hen over (træ)gulvet i halen! :klapper:
    Så blev han helt salig, og SÅ skulle der nusses i gennem.

Normalt, når man laver det der “kam-trick” kommer katten til at gabe. For det meste på sådan en helt overdrevet måde med tungen LANGT ude af munden :slight_smile:

Men det er vistnok lidt som med katteurt at der er enkelte katte der ikke reagerer på det. Alle vores indtil nu har gjort det. Selvfølgelig er det ikke noget man skal gøre igen og igen, for det virker som om de synes det er en vældig underlig lyd… men det SER altså så sjovt ud :tihi:

Skægt at Malou forbandt lyden med støvsugeren. Men vel egentlig ikke helt skørt… de fleste katte HADER det apparat (Stevie plejer også at gi’ støvsugermundstykket et par hurtige DASK inden han spæner i dækning) så en irriterende lyd og en irriterende genstand… L

Køleskabsdøren… :høhø:

Conrad bliver helt saglig af duften af pebermynte :smiley:
Sidst jeg havde ondt i halsen købte jeg stepsils med pebermynte smag og de er ret stærke så da jeg pustede Conrad i hovedet spandt han øjeblikkeligt, gned sig i mit ansigt og var super kælen laaang tid :hjerte:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;903912]Hm ikke helt som du beskriver det… Men der er en lille sjov ting man kan gøre ved en kat og få den til at se FULDKOMMEN idiotisk ud :wink:

Det skulle efter sigende virke på alle kattetyper helt op til løver :tihi:[/QUOTE]

:høhø::tihi::tihi:
Først var der ikke rigtig nogen effekt… Lilly reagerer stadig ikke. Men igen SPARTA er min yndlingsmis for sjove ansigter :slight_smile:
Efter et par omgange med kammen stak han tungen ud af munden, der blev den så hængende i et stykke tid og så sjov ud, så glippede han med øjnene og begyndte at slikke sig om munden med en meeget lang tung og så GAAAAAAAAAAB :slight_smile:
Tak for underholdning :slight_smile:

Vi behøver bare at tænde for microen…så bliver hele banden salige, så mundvandet løber :wink:

Først var der ikke rigtig nogen effekt… Lilly reagerer stadig ikke. Men igen SPARTA er min yndlingsmis for sjove ansigter :slight_smile:
Efter et par omgange med kammen stak han tungen ud af munden, der blev den så hængende i et stykke tid og så sjov ud, så glippede han med øjnene og begyndte at slikke sig om munden med en meeget lang tung og så GAAAAAAAAAAB :slight_smile:
Tak for underholdning :)[/QUOTE]

Jep lige præcis. Det er nøjagtigt sådan mine gør osse :slight_smile: Årh jeg gad godt prøve det overfor en løve en dag :tihi:

Tror du det virker at tage en kam med i zoo en dag? og måske en microfon og et lydanlæg så de kan høre det :høhø:

Det er sådan noget jeg har overvejet. Måske at optage lyden på en telefon og afspille den :tihi:

Mest fordi jeg godt ku’ tænke mig at se OM det er rigtigt at det også virker på de store katteracer.

Hmm… Hvis jeg husker det vil jeg prøve at filme en af vores i morgen når der er lys… for det ser altså drønfjollet ud :slight_smile:

Årh, her skal jeg bare sige et par søde ord til katten med den der “katte-stemme” jeg bruger, så er de alle sammen ved at gå helt i spåner. Især Athea ruller og gør sig til, så snart man begynder på det der :tihi:

Jeg kommer lige Trekkie i forkøbet :slight_smile:
Jeg har nemlig filmet mine i det… nu med Lilly…

Den er lidt lang. Sparta gad ikke, men så begyndte Lilly :slight_smile: Sparta ville meget hellere lege med snoren i kameraet, så det er ham der vælter rundt oveni optagelserne af lilly og som også ødelægger den store finale! Lige i det han vælter kameraet, laver hun et gab med tungen langt ud af munden og øjnene helt spilet op :slight_smile:

Jeg kan ikke lægge den op… den har tænkt i en time… Hvordan ligger man nemmest video herind?

Hvis man møder Ting på sin eller hendes vej gennem huset og siger “Harrrjjj TingTang” begynder hun omgående at headbutte og spinde mens hun gniiiider sig op af alt…

Tager man fat i Thane, når han hopper i sofaen og siger “Så, læg dig så ned” nærmest vælter han om på siden, storspindende…

Leo ved præcist hvornår Jan er på vej i seng… hun drøner i forvejen, så hun kan stå på sengen mens hun spinder højt og stamper med forbenene - hun ved at om et øjeblik skal der puuuuuttes…

Brian spinder hvis bare man siger hans navn med “venlig-stemme”…

Som kuriosum…

Jan kunne få Saga til at angribe Sif (vores store lab.x), hvis han knurrede af hende…

Jeg har en Youtube konto, hvor jeg lægger dem op. Og så linker jeg bare til den. :slight_smile:

Piv er helt tosset med mandesved!:rødme: Det bedste hun ved er at bore sit hoved helt ind i min mands armhuler (jo mere svedige jo bedre), så bliver hun helt salig og ruller rundt som blev hun betalt for det:rul::lol:
Hun kan næsten virke som om hun er i trance, så godt er sådant noget mandesved åbentbart.

[QUOTE=PivMaria;905825]Piv er helt tosset med mandesved!:rødme: Det bedste hun ved er at bore sit hoved helt ind i min mands armhuler (jo mere svedige jo bedre), så bliver hun helt salig og ruller rundt som blev hun betalt for det:rul::lol:
Hun kan næsten virke som om hun er i trance, så godt er sådant noget mandesved åbentbart.[/QUOTE]

Åh ja, det var en af vores killinger fra sidste kuld også heeeeelt vild med at gøre på Casper :smiley: