Hvad læser I for tiden?

Jeg syntes det kunne være spændende med en tråd hvor vi fortæller hvad vi er i gang med at læse, det kan give gode idé’er til nyt læsestof.

Jeg har lige læst hele serien af Jordens Børn og har nu den fulde samling.

Lige nu læser jeg 1984 af Geoge Orwell

:slight_smile:

Jeg er begyndt på bogen :

Den sidste gode mand

A.J. Kazinski

Og den kan varmt anbefales :ok:

Jeg læser Agatha Christie, Passager til Frankfurt.

Jeg læser faktisk aldrig det jeg kalder populær bøger, men det er såmend kun fordi jeg altid køber mine bøger i genbrugsbutikker. :slight_smile:

jeg har lige læst " du som er i himlen" af morten sabroe - den kan bestemt ikke anbefales…

Jeg har lige afsluttet “Hyptonisøren” af Lars Kepler…en kleppert af en gyserkrimi.

Jeg har altid gang i to bøger på en gang, nemlig en fag og en skøn litt.

Og lige nu har jeg gang i I BEGYNDELSEN VAR SKRIGET af Hening Kure og IDUN af Johanne Hildebrandt. Faktisk har jeg også gang i en 3 bog lige nu nemlig A CONCISE DICTIONARY OF OLD ICELANDIC.

Jeg har lige læst Lykken er en fremmed fugl af Anna Gavalda - den kan jeg varmt anbefale…

Lige nu er jeg igang med Nerea Riesco: Elfenbens elefanten. Anbefaling fra min bibliotekar - og jep hun ramte plet igen.

Kunne jeg bare huske hvad den forrige jeg læste hed, den var lige så super god - så ville jeg fluks anbefale den:-)

For øjeblikket læser jeg en erindrngsbog af Holger Juul Hansen “sol og tunge skyer” og en biografi om Frederik den 6. “den tabre tinsoldat” jeg elsker erindringsbøger og biografier.

Men læser altid og meget forskellige bøger…:):slight_smile:

Jeg er igang med den nye bog Camilla Fremnes: Kan jeg, kan du også… :slight_smile:

Jeg har gang i to bøger pt.

Jussi Adler-Olsen: Fasandræberne

og George R. R. Martins serie “A song of ice and fire” hvor jeg er halvvejs igennem den første bog, “A game of Thrones”.

er lige pt. Igang med Enhjørningen. Af Iris Murdoch. En ældre bog. Men nøjs jeg synes den er god! :slight_smile: Elsker gamle bøger.

Jeg har for tiden gang i The Bonehunters, som er bog 6 ud af 10 af Steven Eriksons Malazan of the Fallen seire. De kan klart anbefales, hvis man er til fantasy :slight_smile:

Er du ved at lære oldislandsk? (er det egentlig ikke også det, man kalder oldnordisk?). Jeg er selv ved at prøve at lære islandsk. Jeg synes, det er et smukt, interessant sprog, men det er også temmelig svært - jeg synes, der er meget grammatik. Jeg har købt bogen og CD’en Complete Icelandic fra Teach Yourself serien. Den synes jeg er et godt udgangspunkt for en begynder-

Jeg er i gang med: Kvinden der gik ind i døre. Af Roddy Doyle. - Den kan IKKE anbefales. Suk, læser den kun fordi jeg har købt den. Var den lånt havde jeg droppet den meget hurtigt…

Jeg er igang med 4. af 5 bind om Ramses skrevet af Christian Jacq : Abu Simbels herskerinde. En spændende og medrivende serie jeg varmt kan anbefale :slight_smile:
Kattene synes også den er spændende, de har “læst” hjørnet på side 126 :slight_smile:

Jeg er lige blevet færdig med Et stille umærkeligt drab af Kaaberbøl og Friis. Det var faktisk en fin lille krimi :slight_smile:

[QUOTE=Dotte;670220]
Er du ved at lære oldislandsk? (er det egentlig ikke også det, man kalder oldnordisk?). Jeg er selv ved at prøve at lære islandsk. Jeg synes, det er et smukt, interessant sprog, men det er også temmelig svært - jeg synes, der er meget grammatik. Jeg har købt bogen og CD’en Complete Icelandic fra Teach Yourself serien. Den synes jeg er et godt udgangspunkt for en begynder-[/QUOTE]

Jeg læser meget om de islandske sagaer og støder efterhånden ind i en del Norrøn/olsislandske ord derfor prøver jeg at lære lidt.
Dog kunne jeg lige som dig godt tænke mig at lære Islandsk så jeg kunne bruge det når jeg rejser rundt der oppe.
Der ligger en sprogskole i kbh hvor man kan lære Islandsk som jeg har tænkt mig at prøve om 1-2 år. Men jeg skal da helt klart lige tjekke den bog og cd ud du nævner.

Her er en god forklaring på hvad Norrønt/oldislandsk er Norrønt - Wikipedia, den frie encyklopædi

Jeg er gået igang med (igenigenigen) at læse Orwells 1984 og bagefter snupper jeg animal farm også af Orwell

Og puha hvor er den skræmmende lige nu op til valget, for den der retorik, den ses jo så tydeligt i lille DK, og folk hopper på den…

Det er godt nok skræmmende…

Jeg er i gang med Voodoo Eyes af Nick Stone - det er den første bog jeg læser af ham, og jeg fandt den på biblioteket ved et tilfælde. Den kan anbefales, og jeg tror også jeg vil kigge efter andre af hans bøger :slight_smile:

Ikke noget nyt - genlæser Bloodhound af Tamora Pierce, da jeg ikke lige har noget nyt hjemme fra bib :slight_smile: