Hvad læser I for tiden?

jeg er lige blevet færdig med at læse b.s christiansens bog et liv på kanten, meget meget spændende bog og meget lærerig osse og der er da en del man kan bruge fremover.

og en af de næste bøger jeg gerne vil læse er brian sandbergs bog gangster.

jeg læser kun biografier og især biografier der er lidt kontroversielle.

Jeg har dem på engelsk. Der er udkommet 5, men jeg har kun de fire første, da den sidste stadig kun findes i en kæmpestor hardback udgave, og sådan en er liiidt tung at have med i tasken :slight_smile:

Hvis ikke man har en iPad eller Kindle. :wink: Har læst alle fem og glæder mig til bind seks…

Har også lige læst Hunger Games-trilogien af Suzanne Collins. egentlig til mit arbejde, men de kan godt anbefales. :slight_smile:

Pt. har jeg gang i “Rejsen til jordens indre” af Jules Verne. Den kan faktisk godt anbefales, selvom jeg jo godt viste at filme var bygget ud fra begen, men ikke personerne. (mig som blev ved at ville kunne genkende filmens personers i bogen)

Ellers læser jeg rigtig mange bøger af Dean Koontz, synes han har lavet rigtig mange godt “krimi” bøger. Nogen lidt mere ekstreme end andre. Kan helt klart anbefale ham. Dødens Muserum er min ynglings af ham, men absolut ikke for sarte sjæle.

Men kan også anbefale at læse bøger af Marian Keyes. Hun har blandt andet skrevet bogen Sushi for begyndere, sammen med flere andre gode bøger.

Af begge forfattere læser jeg primært bøgerne på engelsk, men de danske oversættelser er lige så gode som originalen.

Jeg forstår altså ikke - den der Kindle - hvordan kommer bøgerne ind i den - og kan den oversætte fra andre sprog? Den passer jo godt til mine gigtfingre og mit syn der ikke er hvad det har været

Jeg er snart halvfærdig med “De dødes bibliotek” af Glenn Cooper

Gjorde lige The Sapphire Rose af David Eddings færdig igår aftes… Nu må vi se hvornår biblioteket har The Tamuli-trilogien hjemme til mig, så jeg kan komme videre :tihi:

Og så har jeg lige Plum Spooky af Janet Evanovich, som jeg også hellere må få læst færdig og afleveret…

Han er såååå god :smiley: Har læst dem alle mange gange :slight_smile: Mit kuld er faktisk opkaldt efter karakterer i serien :tihi:
Jeg har Ebenezar McCoy, The Archive, Lasciel og Bob :smiley: Du må kende nogle af dem, hvis ikke alle, hvis du er nået til nr. 7? :slight_smile:

Er i gang med to bøger, begge historiefaglige: Hundemordet i Vimmelskaftet, om 1700-tallets København, og Mange skurke, få helte - og alle de andre, om besættelsestiden i Vordingborg.
Den første er desværre ikke nær så fængslende, som det var at høre forfatteren fortælle historierne selv. Den anden er en moppedreng på over 800 sider, og jeg er stadig ikke nået til side 100 :wink:

Men nu vil jeg gå på bibliotek.dk og bestille Turen går til Sydfrankrig :cool:

Jeg gjorde et kup i genbrugsen forleden så nu læser jeg jane aamunds klinkevalstriologi… Skøn læsning - jeg er igennem cirka 3/4… Den kan anbefales - dansk kulturhistorie :slight_smile:

Jeg har de gratis kindleprogrammer til computer og IPhone. Man registrer sit program hos Amazon når man har hentet og installeret det. Og så kan man købe fra Kindle-afdelingen hos Amazon.com. Man downloader bogen. Ligesom med andre ting - musik, software, hvad det nu er. Det er ikke spor svært :ok:
Bogen er på det sprog man nu engang har købt den.
Amazon.com

Det er nærmest magi :slight_smile: Min er købt i USA, så jeg kan kun få lov at købe Kindle bøger på amazon.com - men det er lige meget, de har så rigeligt hvad jeg skal bruge, og idet det ikke kommer med posten, så gør det ingen forskel at jeg ikke kan handle til min kindle i England. Jeg køber en bog nøjagtigt som var det en papirbog. Betaler og tænder min Kindle. Min er med 3G, så der er altid dækning - og når jeg har tændt den, så ligger bogen allerede klar! Det passer helt perfekt til mig, jeg er SÅ glad for den. Den kan ikke oversætte, det fungere ligesom hvis man køber en papirbog - man får nøjagtigt den vare man har købt. Til gengæld kan skærmen indstilles så den passer til ens øjne mht. størrelse og retning :ok: Specielt til “tunge bøger”, som man kan blive såååå træt i armen af at ligge i sengen og forsøge at læse med en arm er Kindlen fantastisk, for den vejer ikke ret meget, og man kan endda bladre uden at skulle have den anden arm fri, hvis lige man får rigtigt fat. Jeg troede jeg nok ville savne følelsen af en papirbog, men det gik nu hurtigt over.
VH
Susanne

Jeg holder meget af og læse de bøger fra den virkelige verden.
Men når jeg er på sygehuset vil jeg heller kunne lukke øjnene og lytte til en lydbog på Iphone, så lige nu er det Den tredje tvilling af Ken Follett…

Ikke normalt en bog jeg ville vælge, men havde den lige liggende på computeren… Den er faktisk meget god ind til videre

[QUOTE=Eife;789749]

Han er såååå god :smiley: Har læst dem alle mange gange :slight_smile: Mit kuld er faktisk opkaldt efter karakterer i serien :tihi:
Jeg har Ebenezar McCoy, The Archive, Lasciel og Bob :smiley: Du må kende nogle af dem, hvis ikke alle, hvis du er nået til nr. 7? :)[/QUOTE]

Heh, gode navne til et dejligt kuld :thumbup: Kender godt dem alle og er specielt helt vild med Bob, både karakteren og katten :smiley:

uh the third twin er god

jeg har lige afsluttet brighids choise af p.c. cast ( som står bag house of dark)
og er sprunget ud i what the nigth knows af dean koontz

Tak Ann og Susanne for at forklare hvad Kindle er. De er da ude med riven på Amazon uk:-) der lå i min mailboks et tilbud de pt har på Kindle - de kan sikkert set jeg har været inde og kigge i går:-)

Jeg har lige lånt “Kampen om Tronen” på biblioteket. Jeg har set den første sæson af serien, så jeg måtte da læse bogen. Skide god serie, så jeg håber bøgerne er lige så gode. Så kan det godt være jeg bliver nødt til at købe dem alle på engelsk hvis jeg bliver bidt af dem.

Ej hvor har du set den 1. sæson - i TV?

Jeg er igang med Tudors af G. J. Meyer, en ordenlig svend af en faglitterær bog om Tudorklanens historie.

Vi har suget den fra nettet :slight_smile: Uuuuups :wink: Jeg kan slet ikke vente til næste sæson kommer