Hvad laver du i marts?

:slight_smile:

Lige om lidt står jeg ude i mit køkken og bager knækbrød - aldrig har jeg bagt så meget, som efter jeg fik mit nye køkken og min nye ovn - den kan bage alt !! :savle::savle:

[QUOTE=Tante Tut;1160873]:slight_smile:

Lige om lidt står jeg ude i mit køkken og bager knækbrød - aldrig har jeg bagt så meget, som efter jeg fik mit nye køkken og min nye ovn - den kan bage alt !! :savle::savle:[/QUOTE]

Så synes jeg du skulle forsøge dig med koldskål eller måske endda is.:stuck_out_tongue:

Er ved at tage mig sammen til at finde de ting, jeg skal bruge efter jeg har været i bad og de ting jeg skal have med i fælleshuset så jeg kan skifte tøj deroppe:) Syntes ikke lige jeg har lyst til at pynte op og lave mad i pænt tøj og stilletter:tihi:

:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper::klapper::klapper::klapper:

Skøre skid !

Jeg nyyyyder bare min store, dejlige ovn - er vant til kun at have en lille bordmodel - og der gik alt galt, når jeg bagte - men med den nye lykkes det hele :rock: og så er der lys i !! min første ovn med lys !! :tihi:

Men HEY ! du gav mig da lige en idé - der er noget med indbagt is - med noget marengs om :savle:

[QUOTE=Tante Tut;1160873]:slight_smile:

Lige om lidt står jeg ude i mit køkken og bager knækbrød - aldrig har jeg bagt så meget, som efter jeg fik mit nye køkken og min nye ovn - den kan bage alt !! :savle::savle:[/QUOTE]

Sig mig kære Tut, fik vi nogensinde en masse billeder af køkkenet, helt færdig. :?

:slight_smile:

Nej, jeg har ikke fået lagt billeder ind endnu - men det skal nok komme

:savle::savle:

Og hvis andre har fået lyst til at bage sunde knækbrød - kommer opskriften her :

Proteinrige knækbrød

[FONT=Droid Sans]
[/FONT][FONT=Droid Sans][FONT=inherit]Proteinrige knækbrød
[/FONT]

[ul]
[li]1 dl havregryn[/li][li]1 dl sesamfrø[/li][li]1 dl hørfrø[/li][li]1 dl solsikkerkerner[/li][li]1 dl græskarkerner[/li][li]3,5 dl hvedemel[/li][li]1 tsk. bagepulver[/li][li]2,5 tsk. salt[/li][li]2 dl vand[/li][li]1,25 dl olie[/li][/ul]

[ol]
[li]Rør havregryn, sesamfrø, hørfrø, solsikkerkerner, græskarkerner, hvedemel, bagepulver og salt sammen i en skål.[/li][li]Tilsæt vand og olie, og rør dejen godt sammen – den skal være klistret![/li][li]Læg et stykke bagepapir på bordet foran dig, hæld halvdelen af dejen op på papiret og læg endnu et lag bagepapir ovenpå.[/li][li]Rul dejen ud mellem de to stykker bagepapir, læg det hele over på en bageplade og fjern det øverste lag papir.[/li][li]Gør det samme med den anden halvdel af dejen.[/li][li]Skær dejen ud i firkanter (eller hvad du nu synes) med en pizzaskærer, og bag knækbrødene i ca. 15 min. ved 200 grader.[/li][/ol]
Der er en god mængde protein og sundt fedt i alle disse kerner og frø, og jeg tilsatte også en dl. chiafrø for lidt ekstra effekt – tror generelt man kan tilsætte, hvad man har lyst til. Man kunne sikkert også erstatte hvedemelet med en grovere udgave og bruge en oliven- eller hørfrøolie istedet, igen for at gøre dem yderligere sunde. Jeg tør dog ikke sige noget om, hvordan resultatet (smag og konsistens) vil blive, men det skal da helt sikkert afprøves. Denne variant smager i hvert fald rigtig godt, så det kommer absolut til at være fast inventar i mit køkken

Jeg skifter hvedemelet ud med havregryn - og håber, at det bliver godt :slight_smile:
[/FONT]
[FONT=Droid Sans]

[/FONT]

nej for hun har alt for travlt med at bage hver dag :høhø:

:ok:

Nemlig !

Jeg er gået helt i selvsving med at bage - for nu lykkes det hele for mig :engel2::engel2:

Har lige hevet 3 bageplader med det tyndeste, lækreste, mumsigste knækbrød ud - nøj, det er godt !!

Og så er det nemt - tager under 5 minutter at røre sammen… håber, at i andre prøver at bage dem :savle::savle:

Nemlig !

Jeg er gået helt i selvsving med at bage - for nu lykkes det hele for mig :engel2::engel2:

Har lige hevet 3 bageplader med det tyndeste, lækreste, mumsigste knækbrød ud - nøj, det er godt !!

Og så er det nemt - tager under 5 minutter at røre sammen… håber, at i andre prøver at bage dem :savle::savle:[/QUOTE]

jeg har selv bagt knækbrød i maaaange år … og det er guf :savle:

Maler soveværelsesloft og vinduesindfatninger til velux’erne. :slight_smile:

Væggene og resten af træværket bliver taget i løbet af ugen. :slight_smile:

Gør rent. Stuen skulle gerne have den helt store omgang, så lige nu er jeg ved at vaske gardiner og katteting og støvsuge møbler, vægge og lofter. Planen er vinduespudsning og afvaskning af ca. alt…

Venligst
Dorthe

Skriver i “hvad laver du”-tråden på KG:tihi:

Har lige ordnet opvasken … håber det giver lidt luft på humør-konto’en :cool:

:slight_smile:

Ja, de er virkeligt lækre dem jeg har bagt - det var første - men absolut ikke sidste gang :savle:

Har lige været en sviptur ude for at købe lidt nødvendigheder… kommer hjem og opdager, at jeg også skulle have haft æg :dokdok:
Jeg burde bare begynde at huske og købe æg, hver gang, jeg er ude for at købe æg
Det her LCHF/P bruger jo æg, smør og olie, så det halve kan være nok :slight_smile:

Sidder og sukker over det sødeste te-sæt inde på iGenbrug…håber at hun vil lægge det til side for mig, så kæresten kan hente det på tirsdag :kryds: :kryds:

…nåh ja…er i gang med en masse overspringshandlinger og prøver at tage mig sammen ov male loft og lister hos kæresten :tihi:

[QUOTE=Itzy Bitzy;1160979]Sidder og sukker over det sødeste te-sæt inde på iGenbrug…håber at hun vil lægge det til side for mig, så kæresten kan hente det på tirsdag :kryds: :kryds:

…nåh ja…er i gang med en masse overspringshandlinger og prøver at tage mig sammen ov male loft og lister hos kæresten :tihi:[/QUOTE]

Det her Facebook ?

[QUOTE=Ann K;1160973]Har lige været en sviptur ude for at købe lidt nødvendigheder… kommer hjem og opdager, at jeg også skulle have haft æg :dokdok:
Jeg burde bare begynde at huske og købe æg, hver gang, jeg er ude for at købe æg
[/QUOTE]

Øhh … ja, det burde du

ja :smiley: