Hvad laver i af kreative ting? :-)

Hvad laver i af kreative ting og evt billeder af det?

Jeg laver selv 3D kort og er lige blevet færdig med julekortene, mangler bare at skrive dem. Jeg har også lige bestilt en ny sending, dog ikke julemotiver.

Så kan jeg lide at lave såkaldte “kit” fra fx Panduro Hobby, jeg er lige startet med det, men synes det er mega sjovt. Selvom det tager nogen tid. Jeg har lavet en engel og har 2 mere at lave.

Kortene er klart det jeg bruger mest tid på lige nu, men ville gerne udvide mit kreative arbejde,

Laver i noget i synes der er nemt eller svært, sjovt eller udfordrende? Så ville jeg blive glad for at i ville dele det, måske man får lyst til at prøve kræfter med det selv :slight_smile:

Uh, hyggelig tråd! :yah:

Jeg har altid elsket at lave forskellige ting fra Panduro Hobby! :hjertehop:
Da jeg var barn, lavede min mor og jeg en masse forskelligt af det, og da jeg blev ældre, lavede jeg det med min lillesøster. Mine forældre har stadig et helt skab fyldt med sjove ting fra Panduro.
Jeg tror vi har lavet næsten alt man kan med panduro-ting: Malet og dekoreret æsker, lavet og malet gipsfigurer som kunne bruges som magneter og lysestager, lavet alt muligt af cernitler, lavet papir med blomster og blade i, lavet sæbe, lavet julepynt og påskepynt af forskellige ting, windowcolor, kort (bl.a. 3D kort), smykker, og jeg kunne blive ved… :høhø:

Efter jeg er flyttet hjemmefra laver jeg dog ikke længere sådan noget. Jeg har ikke selv råd til tingene fra Panduro… Det eneste jeg stadig laver er øreringe og armbånd, men det er efterhånden sjældent.

Så i dag er det eneste kreative jeg laver vist at male og tegne - Det har altid været det jeg holder aller mest af. :slight_smile:

Jeg er kreativ på en anden måde, for jeg laver lykønskningskort på vers og lejlighedssange til særlige lejligheder (altså ikke noget, jeg tjener penge på).

Ikke noget, udover bagning :slight_smile:

jeg kunne godt tænke mig at lave de der papirs skabeloner man klipper/skærer ud i ved man ligger et tykke bagpapir ned over over tegningen og tegner den af med blyant og overfører den til karton… jeg er ikke helt 100 sikker på det er sådan man gør, husker bare min mor havde sådan en bog med papir ting man kunne lave og hænge op i vinduer osv . Man kunne foreksempel lave en can can pige med skørt og det hele. Kunne jeg vildt godt tænke mig at gå i krig med…

Så er der også det hvor man ridser et motiv frem der bliver sådan sølv agtigt, kender i det og nogle der ved hvad det hedder og hvor man køber materialerne?

Bogføring :rock::rock::tihi::tihi::tihi:

Haha nej jeg er forfatter og maler også

[quote=MissFiecca;497572]jeg kunne godt tænke mig at lave de der papirs skabeloner man klipper/skærer ud i ved man ligger et tykke bagpapir ned over over tegningen og tegner den af med blyant og overfører den til karton… jeg er ikke helt 100 sikker på det er sådan man gør, husker bare min mor havde sådan en bog med papir ting man kunne lave og hænge op i vinduer osv . Man kunne foreksempel lave en can can pige med skørt og det hele. Kunne jeg vildt godt tænke mig at gå i krig med…

Så er der også det hvor man ridser et motiv frem der bliver sådan sølv agtigt, kender i det og nogle der ved hvad det hedder og hvor man køber materialerne?[/quote]

Åh ja, de to ting har jeg også lavet! :smiley:
Det med det der sølv, der mener du det hvor der er et billede i forvejen under et sort lag og så ridser man det frem ikke? Dengang vi lavede det købte vi det i Panduro, men jeg ved ikke om de stadig har det, og jeg kan ikke huske hvad det hedder, men det kan min mor måske…

Jeg har lavet 3D kort,men det laver jeg ikke mere … :slight_smile:

Ellers laver jeg faktisk ikke noget mere:)

Maria, ja lige præcis. Gider du ved lejlighed spørge din mor hvad de hedder? Så kan jeg jo evt bare google det og se hvor man kan købe det, synes de er så flotte. :slight_smile:

Jeg har faktisk lige talt med hende, og hun kan desværre heller ikke huske det… :gruble: Men hun vil prøve at se efter om hun har flere liggende, da det måske står på dem. :slight_smile:

Dommerfordeling til JYRAKs udstillinger :høhø: Men ih hvor ville jeg ønske jeg også havde tid og overskud til at bage, det ville længe dække mit behov for noget mere kreativt. Synes altid jeg ender med kun at lave noget rent praktisk.
VH
Susanne

Jeg tegner…Eller tegnede… Både på computer og i hånden…

Jeg syer jo ting til katte og en (altfor sjælden) gang i mellem, noget tøj … hvilket er jo det jeg er uddannet til :S
Nogen gange kommer strikkelysten over mig, men jeg har aldrig været vildt go’ til det, så det bliver kun til simple ting som poncho’er og strømper.
Har forsøgt mig med lidt decoupage og kunne godt tænke mig at lære det ordenligt, men tror desværre ikke jeg har tålmod til det :cool:

Jeg plejede at lave decoupage. Jeg har stadig alle tingene stående, så kan jo være jeg får lyst igen.

Ellers syr jeg. Men jeg går på en håndarbejdsskole lige nu, så syr ikke så meget i fritiden.

ha, fandt frem til det med sølv skrabe tingene på google… de kalder det scraperfoil.

Kan ikke finde det på panduro.dk men andre sider kan det købes.

bla. hobbi.dk

Men ville gerne se det i en butik inden jeg købte.

Så fik vi løst det. :slight_smile:

Men hvad med klippe tingene? Figurene til vinduerne, nogle der kan hjælpe med det? :slight_smile:

Syr bursæt, dasesenge, kitty sacks, hagesmækker, terapitæpper, betræk til radiatorsenge, mit eget tøj, tøj til andre og i lille målestok fest-/gallatøj til andre - ja, jeg kan sy praktisk talt alt, det er så ikke alt jeg gider at sy :wink: men man er velkommen til at spørge om jeg vil lave noget specielt - jeg er ikke særligt dyr at hyre…
Kan ikke længere strikke, men kan heldigvis stadig hækle, så jeg laver lidt pludderbolde og andet legetøj til katte… og er i gang med det helt store fantastiske sengetæppe som er en kombination af hæklede borter og broderi… kan nemlig også stadig brodere - selv om jeg nu er nødt til at spænde op på en ramme…
Silhouetklip vil jeg gerne tage op igen… skal lige have et ordentligt arbejdsbord.
Hvis nogen spiller WarHammer eller andet tablerollespil og skal have malet figurer, så er jeg klar - elsker at sidde og nørde med det (og har anskaffet mig briller som er stærke nok til at jeg igen kan se detaljerne :smiley: ) også selv om jeg ikke selv spiller… I det hele taget at dekorere og male småfigurer…
Har tidligere lavet en del bolcher, men har ikke længere materialerne til det… kan ellers teknikken med små motiver i midten :wink:
Har arbejdet meget med figurer i saltdej… skønt og billigt materiale… Tror at jeg vil tage det op igen - sjove julefigurer burde kunne sælge :wink:
Ville gerne have muligheden for at arbejde mere med skulpturering i ler… men det kræver at jeg kender et sted, hvor jeg kan få tingene brændt. Så jeg nøjes med saltdejen indtil videre…
Så er der smykkefremstilling, som jeg idag synes er kedeligt og ensformigt - har vist lavet for mange i gennem tiden.

De sidste år har jeg så fået interessen for madlavning på et temmelig højt niveau… Jeg nyder at sammensætte gode menuer og at lave alt fra bunden.

Syr, hækler, strikker og laver digiscrap. Og hvad der sådan ellers måtte komme forbi :slight_smile:

Her er en af de “kreationer” jeg lavede sidste år…

[quote=MissFiecca;497618]
Men hvad med klippe tingene? Figurene til vinduerne, nogle der kan hjælpe med det? :-)[/quote]

Det hedder såmænd bare at skære en uro i karton.

Jeg elsker at bage. Er faktisk ved at bage rugbrød i dag. Før i tiden broderede jeg meget, og kunne også li’ at hækle og strikke. Men det kan mine hænder ikke længere holde til. Broderiet kunne jeg sikkert nok holde til, men så skal jeg da vist have nogle stærkere briller :tihi:

Jeg har også en forkærlighed for puslespil, men det er ved at være længe siden jeg har haft et fremme. Det er lidt svært med katte i huset, der gerne vil stjæle brikkerne :høhø:

Op til jul kan jeg godt li’ at flette stjerner og hjerter, og lave juledekorationer og den slags. Og så arbejder jeg ind imellem med genealogi. Synes det er vildt spændende at finde frem til ens forfædre. Men ved ikke lige hvor kreativt det egentlig er :ups:

[quote=MissFiecca;497618]
Men hvad med klippe tingene? Figurene til vinduerne, nogle der kan hjælpe med det? :-)[/quote]

Søg på “papirklip lap på lap” så får du masser af link.

Her er et af dem: http://www.papirclipzen.dk/papirklip.htm