Jeg har ikke været til bryllup siden dengang, hvor mor bestemte tøjet!
Nu står vi altså og skal til to bryllupper inden for nær fremtid - og jeg er helt lost, hvad angår min påklædning…
Det ene bryllup er vietnamesisk - på lørdag faktisk. I invitationen nævnes intet om dresscode, og bruden har heller ikke nævnt noget?!
Det andet bryllup er i september - og her ved jeg, at bruden går meget op i, at man kommer i fint tøj (dog ikke galla).
Indrømmet - jeg ejer ikke rigtigt kjoler, så jeg har tømt min venindes skab og står pt. med tre kjoler, hvor jeg bare ikke aner, om det dutter!
Jeg har læst mig til, at rød er et no go. Det samme gælder hvid og sort. Desuden må man ikke være finere end bruden, og heller ikke være for udfordrende klædt (den er nem!).
Jeg står med en meget flot mørkebrun kjole med en tynd hvid stribe igennem. Men den syner sort på afstand…og det dutter jo ikke?!
Næste bud er en sølvfarvet cocktailkjole. Men går sølvfarve an? Den er sådan satin-grå i det…eller er det for tæt på hvid? Og er det for “fint”?
Sidst har jeg en støvrosa/pudderfarvet enkel kjole som man kan sætte et sort bælte til…men den ligner i bund og grund en sommerkjole?
Jeg indrømmer blankt, at der er mange traditioner, jeg ikke kender - men denne kender min mor eller mormor altså heller ikke. Min mor var i lysegrønt til mit bryllup - husker ikke mormors farve, men det var sandsynligvis ikke noget prangende.
til vietnamesisk bryllup plejer der at være en kvabsilliard gæster og den får hele armen, så anything goes.
til nr to ville jeg nok vælge den sidste kjole og så dresse opad med noget tilbehør- bling blin smykker, tårnhøje sko og cluthpurse. alt efter hvad hår du har kan der også gives lidt extra gas der
samme kjole med sandaler eller ballarinaer og slaske taske ville være sommerkjole
Jeg har aldrig anet det med farverne til brudens forældre. Og til vores bryllup var det omvendt L min svigermor havde en rød kjole på og min mor en blå…
Ikke at det har bragt uheld, vi har sølvbryllup på mandag
Pænt tøj som man føler sig TILPAS i vil jeg anbefale. Skylle jeg f. eks. styltes op på et par stiletter ville det sandsynligvis ødelægge festen for mig - rent bortset fra at jeg nok ville ende på skadestuen med et brækket ben
Nej, heller ikke jeg. Og hvis man går ind på sider der sælger brudetøj, kan man f.eks. finde brudepigekjoler i højrød - og kjoler til gæsterne i alle farver, bortset fra hvid
Edit:
Lidt OT - Jeg faldt lige over det her brudekjole. Nu er den slags festudklædning slet ikke mig - men hvis det var, så er den faktisk flot
Tak skal I have alle sammen Jeg har lige sat batteriet over at koge i opladeren, og så kommer der inden for en halv times tid tre billeder. Så håber jeg på lidt hjælp til at vælge ud
Ud fra de billeder - du skal ta’ den du bedst kan li’ og som klæder dig bedst Farverne er da fine på dem alle
JEG synes den stribede er flottest. Men derfor er det jo ikke sikkert det er den, du har det bedst i