Hvad må man have på til et bryllup?

Nu ved jeg ikke hvordan din kjole ser ud , men med rødt sjal , måske bælte , ville den ikke se så begravelsesagtig ud og jeg syntes rødt og sort er flotte sammen … Ligesom violet :thumbup::thumbup:

http://www.pakaeslet.dk/shop/toerklaede-silke-6c1.html

Altså hvis brudeparret intet har noget i mod at man bærer sort til deres bryllup så ville jeg da nuppe kjolen, især hvis det er en kjole jeg var vild med og synes sidder godt på mig :smiley:

Men indrømmet, jeg er af natur ekstrem høflig så villle spørge bruden/brudeparret først om deres holdning til farvevaldet pga. det er deres dag :slight_smile:

Så lige at de andre nævner at du kan pifte det sorte op med tilbehør, og det er et super godt tip for det bryder jo lidt med det “tunge” over den sorte farve som sort er for mange :thumbup:

Dem hun måske har er helt lange :slight_smile:

Jeg ville også mene at du godt kan bære en sort kjole hvis tilbehøret bare har godt med farve, det ville jeg ikke have noget imod til mit eget bryllup, men hvis du kun kom i sort, eller i hvidt så ville jeg nok blive fornærmet.

[quote=Kaja;188034]Nu ved jeg ikke hvordan din kjole ser ud , men med rødt sjal , måske bælte , ville den ikke se så begravelsesagtig ud og jeg syntes rødt og sort er flotte sammen … Ligesom violet :thumbup::thumbup:

http://www.pakaeslet.dk/shop/toerklaede-silke-6c1.html[/quote]

Sikke nogle fine tørklæder :ok:

Jeg forstår ikke helt den regel med, at sort ikke er velset til et bryllup, for i gamle dage var bryllupskjoler jo traditionelt sorte :gruble:

[quote=Jane;188212]Sikke nogle fine tørklæder :ok:

Jeg forstår ikke helt den regel med, at sort ikke er velset til et bryllup, for i gamle dage var bryllupskjoler jo traditionelt sorte :gruble:[/quote]

fordi man altid har båret sort til begravelser, og så er der reglen om at man ikke må bære samme farve som bruden (derfor man ikke må tage hvidt på) fordi det er hendes dag og hun derfor skal skille sig ud fra mængden.

Som jeg skriver, så var det ganske normalt at bære sort til bryllupper i gamle dage, så den regel må være af nyere dato.

Nej, det var normalt for bruden at bære sort, ikke for gæsterne, også dengang var det tegn på begravelse hvis gæsterne bar sort…og som sagt så måtte og må man ikke bære samme farve som bruden (normalt hvidt, men er bruden i andre farver så er det den farve det gælder)…så allerede der er der 2 regler for hvorfor gæsterne ikke bærer sort eller hvidt tøj…

Jeg skal til bryllup i Juni og er også super meget i tvivl om hvad jeg skal have på.

Synes bare ikke der er ret meget pænt til en pige af min kaliber (str. 46)

Umiddelbart tænker jeg at sort ikke er passende til et bryllup og mon ikke det også bliver for varmt??

[QUOTE=Dk Kefir Annette;188262]Jeg skal til bryllup i Juni og er også super meget i tvivl om hvad jeg skal have på.

Synes bare ikke der er ret meget pænt til en pige af min kaliber (str. 46)[/QUOTE]

du var SÅ smuk til mit bryllup søde - den kjole var så let og ligetil… hvis dsu ellers ikke har tabt dig for meget - så tag da den - den klædte dig SÅ fint!!

Jeg havde altså sort på til det sidste bryllup jeg var til… og ikke en eneste sagde noget

.Næh, det har de nok været for høflige til :slight_smile: Høflige mennesker forbigår taktløshed i overbærende stilhed :slight_smile: og tænker måske lidt i retning af “Herre, tilgiv dem, for de ved ikke, hvad de gør” :slight_smile:

Selv undrer jeg mig, når jeg f eks ser barnevogne med sort tylsnet over, i stedet for hvidt. Det virker makabert og dystert på mig.
Jeg er ikke (særlig) overtroisk, men har altid haft blik for symbolik, og har svært ved at være ligeglad.
Det gælder også den ene gang, hvor jeg har sunget til en sortklædt bruds bryllup. Kjolen var vist kort og i mørkeblåt mønster, med sort stort slør.
Underligt forstemt. Det var ikke den festligste bryllupstjeneste. Måske bar hun faktisk sorg for nogen.
Jeg er selv vældig ked af, at det ikke er lykkedes mig at bringe et bryllup i stand i tide, så min sjove, herlige mor kunne have ført mig op. Det fortjente hun! Med os begge i hvidt! Hendes bryllup var lige omkring 2. verdenskrigs slutning, og de kunne ikke skaffe hvidt stof: Mor blev gift i mørkerødt med en pragtfuld, storslået buket, og min yngste moster (skrap) i lyseblåt.
Så jeg undte min mor revanche i hvidt, men det er OT.

Når nu folk sætter alle sejl til og inviterer til en kæmpefest med mange traditioner, der fejres - så synes jeg, at man som gæst er forpligtet til at bidrage til, men ikke trække fra den festlige stemning. Hvis man kan gøre parret glade og festen mere festlig ved at have antennerne ude mht deres ønsker, hvorfor så ikke :slight_smile: Nogle traditioner er festlige og bidrager til den glade stemning - hvorfor ikke satse på dem?

De dyre, sorte designerkjoler kommer sagtens i spil ved en anden god lejlighed, nytårsparty, premieregalla, eller arveonklens begravelse :wink:

Tak sveske, meeen den ligner en sæk kartofler nu… piv…

straffen for at tabe sig og blive en rigtig venus… ens tøj passer bare slet ikke

Øøøv altså… Jeg tror benforlængelse vil være en nemmere løsning end mig i høje hæle… :muhaha: Jeg kan til nøds gå i max 8 cm, men så SKAL de død og pine også sidde godt fast på foden! Jeg vælter rundt i skoen, når den ikke passer 100%. Dog har jeg det bedst i omkring 4-5cm… Men hvad man dog ikke gør for udseendet… Må vist hellere få købt mig et par, så de kan blive gået til og jeg kan vænne mig til dem… -surrender

tja, det er jo blot en vanesag, jeg får ondt af at gå i flade sko for længe ad gangen fordi jeg næsten altid går med hæle og jo højere jo bedre…

:prut: Kan jeg nå at lære det på 2 mdr?? :S

Ok ja :smiley:

ork ja, nemt, du finder et par hæle i den højde du vil kunne gå på og så går du med dem min. 2 timer dagligt indendøre, når du så kan det så prøver du at gå en lille tur i dem, og så kan du gøre gåturen længere og længere…må dog sige at selv os “hardcore” stilet-tosser altså kun holder til 2 timers shopping før vi SKAL sidde ned med en kop kaffe…