Jeg mangler forslag til hvad jeg lige kan lave til udlanske gæster her i weekenden, jeg er ikke en meget stor ørn i køkkenet men kan da sagtens lave mad
Så kom med nogle forslag for jeg er selv helt blank…
Jeg mangler forslag til hvad jeg lige kan lave til udlanske gæster her i weekenden, jeg er ikke en meget stor ørn i køkkenet men kan da sagtens lave mad
Så kom med nogle forslag for jeg er selv helt blank…
Hvor kommer de fra ?
Min mor laver tit noget god dansk mad når der kommer gæster fra udlandet. Fx flæskesteg med kartofler, brun sovs og rødkål. Det er nu også altid godt, og de plejer at kunne lide det.
italien
Det synes jeg er en god idé - så længe det er nogen, der spiser svinekød
ja havde også tænkt lidt på en lækker flæskesteg med tilbehør
Det plejer i hvert fald at være et hit ved engelske og hollandske gæster.
Hvad med kylling (langtids stegt) man kan stoppe persille i den . der kan man lave en god sovs, hjemmelavet agurkesalat og nye kartofler.
Hjemmelavet is og nye jordbær.
Mere dansk kan det ikke blive
Jeg arbejder jo med mad til daglig, og DK har en virkelig skøn og lækker madkultur, så jeg synes helt klart at du skal lave noget rigtig dansk mad til dem.
Sidst jeg havde udenlandske gæster fik de flæskesteg med hele svineriet (om man så må sige :p) og det var et kæmpe hit.
Ellers er gode danske retter f.eks. smørebrød og sildebord
Alt andet end fordansket italiensk mad
Men lige nu vil jeg da sige noget med nye kartofler og måske et eller andet grillet kød, hvis du har mulighed for det.
Jeg serverer altid kylling for udenlandske gæster fordi det #1 spises over hele verden og derfor sandsynligvis ikke vil afskrække nogen og #2 det kommer så vidt jeg ved heller aldrig i karambolage med nogens religion. Og enig med de andre i det med de nye kartofler Jeg ville nok fylde den med løvstikke og stege den i en stor, sort gryde og lave noget lækkert flødesovs til de nye kartofler og finde noget godt agurkesalat!
VH
Susanne
dessert… skulle næsten være pandekager med is… eller jordbær grød med fløde…
En udenlandsk opdrætter jeg kender fandt svensk mad voldsomt kedeligt… så sørg for at det smager af noget og ikke er smagsløs… jeg kunne nemlig høre på hende at de betød meget…
[QUOTE=En forhenværende bruger;871241]Alt andet end fordansket italiensk mad
Men lige nu vil jeg da sige noget med nye kartofler og måske et eller andet grillet kød, hvis du har mulighed for det.[/QUOTE]
faldt lige over at de har tilbud på Okse culotte i superbest i denne uge, måske skulle man prøve det på grillen med nye danske kartofler og brun sovs fra stegen af?
Jeg holder også på danske - og det kunne meget vel være et ‘stort koldt bord’, for jeg har lært mig at især italienere ikke er vant til at der er buffet … de italienere jeg har kendt, har været vildt begejstrede for noget tag-selv med danske specialiteter! Og ellers er fx flæskesteg altid et hit - og små, nye danske kartofler er også glimrende til brune kartofler
Jeg vil årstiden taget i betragtning, selv om solen ikke ligefrem varmer, lave en buffet med frikadeller og kartoffelsalat, forskellige grønne salater (f.eks. ruccola, med gulerødder, walnødder - en klassisk iceberg salat med tomater, agurker, peberfrugter mv. ) og jeg vil netop fordi det er italienere, vise dem at vi bruger pasta til salat og lave en kold pastasalat og kyllingelår vendt i rasp og krydderier, og tynde skiver okseculotte.
Til dessert vil jeg servere jordbær med sukker og fløde.
[QUOTE=Mai;871264]Jeg vil årstiden taget i betragtning, selv om solen ikke ligefrem varmer, lave en buffet med frikadeller og kartoffelsalat, forskellige grønne salater (f.eks. ruccola, med gulerødder, walnødder - en klassisk iceberg salat med tomater, agurker, peberfrugter mv. ) og jeg vil netop fordi det er italienere, vise dem at vi bruger pasta til salat og lave en kold pastasalat og kyllingelår vendt i rasp og krydderier, og tynde skiver okseculotte.
Til dessert vil jeg servere jordbær med sukker og fløde.[/QUOTE]
med mit madbudget tror jeg at jeg virkelig kommer til at overskride det hvis jeg vælger stor buffet, og vi bliver “kun” 3 mennesker
men tænker lidt:
De kommer nok til adressen lidt på den anden side af middag, så tænker at købe noget lækkert rugbrød ved bageren og lave frikadeller, og evt kartoffelsalat, måske købe en glas sild bare så de kan prøve det.
og så lave flæskesteg med det hele til aftensmad, da jeg har en stor en i fryseren (eller skulle man købe en okseculotte og lave waldolfsalat + grøn salat til??) hmmm
og ny dejlige danske jordbær ude fra bondemanden af med fløde og sukker
Ja flæskesteg med sprød svær. Sværen er en ting der ikke serveres/bruges ret mange andre steder. Med brunede kartofler og det hele. Det plejer at være et hit. Og vejret er sq koldt nok til julemad…
Stegt flæsk med persillesovs har også med held omvendt udlændinge L
Og så jordbær - eller endnu bedre RØDGRØD med fløde
[QUOTE=TrekkieGrrrl;871278]Ja flæskesteg med sprød svær. Sværen er en ting der ikke serveres/bruges ret mange andre steder. Med brunede kartofler og det hele. Det plejer at være et hit. Og vejret er sq koldt nok til julemad…
Stegt flæsk med persillesovs har også med held omvendt udlændinge L
Og så jordbær - eller endnu bedre RØDGRØD med fløde :)[/QUOTE]
Ja kunne være jeg skulle lave jordbær grød har en del poser med frosen jordbær i fryseren som jeg får gratis fra gartneren af hver år når de ikke kan få dem solgt måske man skulle lave en stor portion, drengene vil også så gerne have det
Når vi har haft feks tyske gæster her i huset, har en varm leverpostej med bacon og ristede svampe på franskbrød været et hit til frokost…i udlandet har de kun sådan noget patéagtigt noget, så en god postej har gjort lykke her.